Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 12:47
Sinds enige maanden ben ik overgestapt van iphone naar android (Samsung). Na wat inwerktijd ben ik inmiddels behoorlijk gewend. Ik loop echter tegen 2 punten ten aanzien van meldingen op mijn Garmin horloge aan waar ik tot op heden nog geen oplossing voor heb gevonden. Daarom even twee vragen aan jullie:
1) Whatsapp berichten kan ik lezen op mijn horloge. Als ik echter een bericht nog niet lees op de telefoon en een volgend bericht komt binnen dan laat hij op mijn horloge eerste het eerste bericht nogmaals zien om daarna na het volgende bericht te gaan. Dit herhaalt zich wanneer er meerdere nieuwe berichten komen. Jullie raden het al, op een gegeven moment wordt je nogal gek van telkens hetzelfde berichten op je horloge en duurt het lang voordat je het laatste bericht kunt lezen. Op de iphone gebeurde dat nooit. Weten jullie misschien wat en waar ik in kan stellen om alleen het meest recente bericht op het horloge zichtbaar te krijgen bij een melding?
2) Wanneer ik autorij en de telefoon op Niet Storen heb gezet, blijven berichten toch binnenkomen op mijn horloge. Ook dit was op de iphone niet. Ook hier de vraag: wat en waar kan ik instellen om wanneer de android op Niet Storen staat ook geen meldingen op mijn horloge te krijgen?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Eerste punt is in theorie op te lossen met Tasker; daar is weer een plugin voor die notificaties kan beheren/verwerken, en die kun je zo instellen dat er per gesprek alleen de laatste notificatie bewaard blijft. Is wat uitzoeken en proberen, maar het is in theorie mogelijk.
Het tweede punt is iets dat de horloge zelf moet doen; die heeft notificatietoegang en kan daarmee alle notificaties zien, ook als je telefoon op DND staat. Je horloge moet dan rekening houden met DND. Mijn Amazfit horloge heeft daar in de Zepp app gewoon een vinkje voor.