Mijn vraag
Hallo Allemaal
Ik gebruik alweer een poosje Ubuntu naast mijn Win11 installatie, met plezier.
Daardoor krijg ik 2x Boot-menu's achter elkaar.
Het eerste Boot-menu is het Grub Boot-menu om het OS te kunnen kiezen (óf Win11 óf Ubuntu)
Daarna krijg ik een Boot-menu van EasyBCD, waarmee ik kan kiezen tussen Windows 11 óf een Backup terugzetten van MACRIUM Reflect System Recovery
zie Afbeelding1 (Het zgn. Grub Boot-menu)
:strip_exif()/f/image/MbJL0IbGUnRA3c8DJ0VlavNV.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie Afbeelding2 (Het door EasyBCD vervaardigd Boot-menu)
`
Zoals je zelf kunt zien is het 2de Boot-menu veruit te prefereren boven dat "lullige" Grub Boot-menu van Linux.
Graag zou ik daarom het tweede Boot-menu willen uitbouwen met de mogelijkheid om ook voor Ubuntu te kunnen kiezen, zodat ik het eerste Boot-menu kan laten vervallen.
Maar ik ondervind problemen met het programmaatje EasyBCD als ik naar hoofdje: "Add new Item" en naar gedeelte Linux/BSD ga.
Zodra ik Linux aansla worden de invoervlakken grijs (dus niet benaderbaar)
Langs deze weg lukt het dus niet dat 2de Boot-menu uit te breiden.
Wie kan me hierbij helpen?
Met vriendelijk groet
Dommel1
...
...
Hallo Allemaal
Ik gebruik alweer een poosje Ubuntu naast mijn Win11 installatie, met plezier.
Daardoor krijg ik 2x Boot-menu's achter elkaar.
Het eerste Boot-menu is het Grub Boot-menu om het OS te kunnen kiezen (óf Win11 óf Ubuntu)
Daarna krijg ik een Boot-menu van EasyBCD, waarmee ik kan kiezen tussen Windows 11 óf een Backup terugzetten van MACRIUM Reflect System Recovery
zie Afbeelding1 (Het zgn. Grub Boot-menu)
:strip_exif()/f/image/MbJL0IbGUnRA3c8DJ0VlavNV.jpg?f=fotoalbum_large)
Zie Afbeelding2 (Het door EasyBCD vervaardigd Boot-menu)
:strip_exif()/f/image/xyMXvvzXldnPSZZnJ1hX7g4e.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals je zelf kunt zien is het 2de Boot-menu veruit te prefereren boven dat "lullige" Grub Boot-menu van Linux.
Graag zou ik daarom het tweede Boot-menu willen uitbouwen met de mogelijkheid om ook voor Ubuntu te kunnen kiezen, zodat ik het eerste Boot-menu kan laten vervallen.
Maar ik ondervind problemen met het programmaatje EasyBCD als ik naar hoofdje: "Add new Item" en naar gedeelte Linux/BSD ga.
Zodra ik Linux aansla worden de invoervlakken grijs (dus niet benaderbaar)
Langs deze weg lukt het dus niet dat 2de Boot-menu uit te breiden.
Wie kan me hierbij helpen?
Met vriendelijk groet
Dommel1
...
...
[ Voor 4% gewijzigd door Dommel1 op 18-06-2025 19:42 ]