[Total Commander] Hoe folderpath plakken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 10:05
Ik gebruik al jaren Total Commander naar volle tevredenheid. Een ding heb ik nooit kunnen ontdekken en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Bovenaan, onder de dropdown list van schijven, staat de huidige directory (folderpath). Die is blauw. Soms als ik daarop klik wordt het wit en kan ik de folderpath aanpassen door er een andere folderpath in te plakken vanaf het klembord, zoals:
c:\Windows\System32\

Nu het probleem: meestal als ik op de huidige folderpath klik gebeurt er niets. Een keer klikken. Dubbel klikken. Niets lijkt te werken. Totdat ik zomaar een flink aantal keer klik en opeens lukt het.

Vraag: hoe klik ik zodanig op de current folderpath zodat ik die kan aanpassen?

Beste antwoord (via pmeter op 18-06-2025 22:04)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als ik 1x klik (rechts van de tekst) en een seconde wacht, wordt het veld wit en kan ik iets invullen. Als ej op de tekst klikt, gebeurt er niks. Wellicht klik je niet op de juiste plek?

[ Voor 21% gewijzigd door Microkid op 18-06-2025 19:47 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 22:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Even snel zoeken naar 'total commander focus address bar' geeft mij al dit als eerste hit: https://superuser.com/que...ss-bar-in-total-commander
Hiermee kan je een sneltoets toewijzen om de focus hierop te krijgen. In het geaccepteerde staat ook dat [..] geselecteerd moet zijn om het te kunnen blijkbaar, dus wellicht was dat de hele tijd het issue om er in te kunnen klikken?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:19

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als ik 1x klik (rechts van de tekst) en een seconde wacht, wordt het veld wit en kan ik iets invullen. Als ej op de tekst klikt, gebeurt er niks. Wellicht klik je niet op de juiste plek?

[ Voor 21% gewijzigd door Microkid op 18-06-2025 19:47 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Microkid schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:42:
Als ik 1x klik (rechts van de tekst) en een seconde wacht, wordt het veld wit en kan ik iets invullen. Wellicht klik je niet op de juiste plek?
Maar dan wel in actieve panel klikken, anders werkt het inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

pmeter schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 17:14:
Ik gebruik al jaren Total Commander naar volle tevredenheid. Een ding heb ik nooit kunnen ontdekken en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Bovenaan, onder de dropdown list van schijven, staat de huidige directory (folderpath). Die is blauw. Soms als ik daarop klik wordt het wit en kan ik de folderpath aanpassen door er een andere folderpath in te plakken vanaf het klembord, zoals:
c:\Windows\System32\

Nu het probleem: meestal als ik op de huidige folderpath klik gebeurt er niets. Een keer klikken. Dubbel klikken. Niets lijkt te werken. Totdat ik zomaar een flink aantal keer klik en opeens lukt het.

Vraag: hoe klik ik zodanig op de current folderpath zodat ik die kan aanpassen?
Je moet niet op de tekst klikken (want daardoor ga je naar de folder die je aanklikt) maar achter de tekst. Een keer klikken is meestal voldoende. Soms een tweede keer, maar niet (snel) dubbelklikken, maar twee losse kliks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-07 10:05
Microkid schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 19:42:
Dat is het inderdaad! Als ik rechts van het huidige folderpath klik, dan wordt de tekst wit en kan ik het aanpassen, waaronder ook een path uit het klembord inplakken. Op een of andere manier vond ik het logisch om te klikken op de tekst die ik wilde veranderen en dan werkt het niet. Geweldig en veel dank! :)
Pagina: 1