Laptop met robuust toetsenbord voor vader

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:19
Hi iedereen,

Mijn vader wil een nieuwe laptop en heeft mij gevraagd een mooie voor hem uit te zoeken. Dat lukt me op zich prima qua specs etcetera, wat ik alleen niet zo goed weet is het volgende. Hij is een al wat oudere man, die nog steeds lijkt te denken dat het toetsenbord een typmachine is - hij ramt er zo hard mogelijk op.

Ik ben dus op zoek naar een laptop(merk) met een toetsenbord dat tegen een stootje kan. Of waar relatief goedkoop het toetsenbord vervangen van kan worden.

Ik lees dat de Thinkpads van Lenovo erg betrouwbaar zijn wat dat betreft maar die vallen boven zijn budget (€500).

Heeft iemand hier kennis over? Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noob_Saibot
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:41

Noob_Saibot

Azerbaijan 🔥

Lenovo ThinkPad bijv. L-serie, T480, E-serie > Toetsenborden zijn gemakkelijk te vervangen (vaak €20-€50 voor een nieuw/refurbished toetsenbord) en gaan lang mee.

HP ProBook of EliteBook. G6 of G5 series > Toetsenbordmodules zijn goed verkrijgbaar en relatief goedkoop (€30-€60).

Land van het eeuwige vuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
Noob_Saibot schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:03:
Lenovo ThinkPad bijv. L-serie, T480, E-serie > Toetsenborden zijn gemakkelijk te vervangen (vaak €20-€50 voor een nieuw/refurbished toetsenbord) en gaan lang mee.

HP ProBook of EliteBook. G6 of G5 series > Toetsenbordmodules zijn goed verkrijgbaar en relatief goedkoop (€30-€60).
Bedankt voor je antwoord! Deze vallen helaas wel buiten budget...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38
Een vriend van mij ramt af en toe wel eens flink op het toetsenbord van zijn laptop.

Aangezien hij zijn laptop toch 99% van de tijd op dezelfde plek gebruikt, heb ik maar een los (draadloos) toetsenbord voor hem geregeld. Kost € 20 euro als hij die vernaggelt.

Dat misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoipimniet
White Feather schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:39:
Een vriend van mij ramt af en toe wel eens flink op het toetsenbord van zijn laptop.

Aangezien hij zijn laptop toch 99% van de tijd op dezelfde plek gebruikt, heb ik maar een los (draadloos) toetsenbord voor hem geregeld. Kost € 20 euro als hij die vernaggelt.

Dat misschien een idee?
Dat heeft hij nu, haha. Vindt hij alleen niet fijn werken helaas.