den braven beglazingskit tegenvallende resultaten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:51
Bij mij thuis zijn eind vorig jaar de ramen vervangen en is er ++ glas geplaatst, afgekit met den braven beglazingskit.

Nu valt mij op dat de kit zichzelf oplost? er missen stukjes uit de kit (dit was glad!) en de reeds geverfde kit laat ook stukjes los incl de kit.

Wat gaat hier mis? ik wil het best nog wel een keer kitten maar als het dan weer zo wordt is dat ook zinloos? Is het merk gewoon slecht? zo ja, wat is een beter merk?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZZhTnfx2gn8Er9_CaneUrMSSQ6s=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/f4yEdRza9qQcB7KEj1AB1VBs.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IU8L79vT_xY4kgelWN1q1p7FQfc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2iCZBJKi9kkr8SUJT5ovuSWA.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je niet gewoon garantie op je beglazing/schilderwerk?

[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 18-06-2025 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Als je het door een bedrijf laat doen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19:07
Het merk is niet slecht, den braven is de fabrikant van heel veel merken kit...

welke beglazingskit is er gebruikt? ze hebben een aantal verschillende typen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arwen.
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:41
Even out of the box, maar hier hebben een aantal kleine slakken een deel van de kit opgegeten..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stanvv
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:23
Arwen. schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:52:
Even out of the box, maar hier hebben een aantal kleine slakken een deel van de kit opgegeten..
Bij mij ook, en dat zag er hetzelfde uit als de foto's hierboven. (ja ik dacht eerst ook dat ik voor de gek werd gehouden, maar later zag ik de slakken er zelf van eten...)

Edit, zie ook https://www.kitcentrum.nl...akken-eten-beglazingskit/

[ Voor 11% gewijzigd door Stanvv op 18-06-2025 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
hfolkers schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:47:
Het merk is niet slecht, den braven is de fabrikant van heel veel merken kit...

welke beglazingskit is er gebruikt? ze hebben een aantal verschillende typen.
deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHZY1lIXYCrdmOikVk4YDnGPDZU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Zu3AEfLB9blV7Y6FzdJBPUFn.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:33
Slakken. Heb deze schade zelf ook. Wat helpt is de gehele kit meeschilderen.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
@Arwen. @Stanvv
Dank voor de tip en het aanwijzen van de schuldige :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:37
hesselbeertje schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:03:
Slakken. Heb deze schade zelf ook. Wat helpt is de gehele kit meeschilderen.
Klopt. In principe is het aan te raden om tot 2-3mm over het glas mee te schilderen. Dan krijg je een strakker resultaat, geen verkleuring en beter voor het behoud van de kitvoeg.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:17
Wtf: ik heb ook slakken schade: straks maar even een formuliertje met ze invullen. En ik maar denken dat mijn kids het leuk vinden om aan de kit te pulken 👮‍♀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kitcentrum
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22-08 12:55

Kitcentrum

Bedrijfsaccount Kitcentrum
Dit is een veel voorkomend probleem. In de glaswereld is het al jaren een frustratie: slakken die beglazingskit op polymeerbasis aanvreten – geverfd of niet, ze lusten het graag. Vooral huisjesslakken lijken dol op de geurstoffen die vrijkomen bij het uitharden.

Bloem Sealants heeft hier eindelijk een oplossing voor. Na anderhalf jaar testen is de formule van MSP-Oneseal aangepast. De nieuwe variant is slakbestendig én KOMO-gecertificeerd, zonder schadelijke toevoegingen zoals oplosmiddelen of siliconen.

Ook Sikaflex 84 UV+, een polyurethaankit, blijkt slakken af te schrikken. Er zijn geen gevallen bekend van schade door slakken.

www.kitcentrum.nl - Nummer 1 Webshop in kitten & lijmen

Pagina: 1