Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdbO
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18-06 14:28
Ik zit al een tijdje te zoeken, maar loop elke keer vast naar het zoeken van een stuk of 15 smartphones. Het is voor een maisdoolhof waarvoor we een game hebben die met GPS werkt. Echter de game is alleen geschikt voor Android en we kwamen er achter dat iOS meer vertegenwoordigd is dan gedacht. Ook zagen we mensen aarzelen om de game te installeren. Vandaar dat we er aan zitten te denken om zelf een setje gebruikte oude smartphones aan te schaffen. Alleen daar begint het probleem, waar vind ik die smartphones? Op veilingsites kom je praktisch alleen Apple tegen of bij andere sites moet je er meteen 500 afnemen.

Vandaar mijn vraag: weet iemand misschien nog een adresje wat ik zou kunnen proberen?

Idee van waar we aan zitten te denken:
- Android smartphone
- GPS
- kompas
- scherm zo rond de 6"
- jaartje of 7 oud
- moet wel oplaadbaar zijn
- accu nog in redelijke conditie
- krassen geen probleem, scherm mag op de hoeken wel een barstje hebben

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Je kunt altijd op VA kijken

categorie: Smartphones

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:23

D4NG3R

kiwi

:)

Is er geen web versie van de software welke je wil gaan gebruiken? Ik zou zelf ook aarzelen weigeren om een random app te gaan installeren. Een QR code scannen en via een website meespelen is een ander verhaal.

Verlost je ook direct van de Android eis.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik zou wel opletten met wat je koopt, want lang niet alle Android smartphones die op papier GPS hebben kunnen ook echt op dat niveau accuraat zij. Daarnaast zit je ook met performance; als het een game is zal daar iets van interactiviteit bij zitten, maar een budgettoestel van een paar jaar oud zal al moeite hebben met het OS zelf draaien.

Ik zou dan eerder zoals @D4NG3R aangeeft je game naar het web duwen en dan de browser gewoon om locatietoegang laten vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UsedProducts, kringloopwinkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-10 14:26

TheBorg

Resistance is futile.

Ik weet niet wat je budget is maar voor 68 euro heb je een Redmi A3 met een 6,71" scherm.

- edit -
Kun je niet een gevraagd plaatsen in vraag en aanbod? Hoeveel tweakers hebben er wel niet een smartphone in de la liggen waar ze toch niks mee doen...

[ Voor 48% gewijzigd door TheBorg op 18-06-2025 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:36
Let ook op je batterijduur - je wilt niet dat een batterij halverwege het spel uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdbO
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 18-06 14:28
Dank allen voor de suggesties en tips! De game hebben we zelf in GoDot gemaakt en is een eenvoudige 2D pixelated weergave. Je moet in het doolhof objecten zien te vinden en het scherm geeft de richting aan waar je naar toe moet. En dat alles binnen een bepaalde tijd om punten te halen. Het heeft nu een jaar goed gedraaid en diegene die het gespeeld hebben waren erg enthousiast.

Veel resources vraagt het niet, het gaat er voornamelijk om dat GPS en kompas goed en redelijk snel updaten. We hebben inderdaad ook eerst via web geprobeerd, alleen de GPS ging volledig aan de haal, dus dat hebben we meteen afgeschoten. Je kunt in GoDot naar html5 exporteren, maar dan is het de vraag of GPS en kompas data binnengehaald kan worden. Nu werk ik met een plugin die direct de sensoren uitleest.
Pagina: 1