Toon posts:

1 harde schijf zowel \mijn documenten als /home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn compu uitgebreid met een 2 harde schijf en nu wil ik de eerste gebruiken voor zowel gebruiken voor de map mijn documenten als voor de home map in. Kan dit of geeft
windows problemen als ik de schijf /home noem?

Verwijderd

dat wil je niet :)

/home wil je absoluut ext2, ext3, reiser of XFS hebben, een van de "linux-partitie" achtige filesystems, dus. My Documents is vfat of ntfs.

Daarnaast moet My Documents binnenin c:\ staan (een partitie zelf) en home moet ook binnen zijn eigen of binnen de root partitie staan, dan zou je dus ook weer met symbolic links moeten kloten om home en My Documents allebei naar dezelfde (vage) dir te laten verwijzen, bovendien ondersteunt windows sowieso geen symlinks :P

Niet doen dus ;)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 17 september 2001 14:41 schreef beelzebubu het volgende:
dat wil je niet :)

/home wil je absoluut ext2, ext3, reiser of XFS hebben, een van de "linux-partitie" achtige filesystems, dus. My Documents is vfat of ntfs.

Daarnaast moet My Documents binnenin c:\ staan (een partitie zelf) en home moet ook binnen zijn eigen of binnen de root partitie staan, dan zou je dus ook weer met symbolic links moeten kloten om home en My Documents allebei naar dezelfde (vage) dir te laten verwijzen, bovendien ondersteunt windows sowieso geen symlinks :P

Niet doen dus ;)
My documents kun je eigenlijk overal neerzetten, das gewoon een kwestie van de properties veranderen. Bij mij staat ie naar D:\mydocs te verwijzen.
Dus als jij um ergens op een server wil hebben kan dat ook gewoon.

Ik zou alleen wel uitkijken met een linux-filesystem, dat wordt natuurlijk niet ondersteund door windows, dus dan gaat het niet. En een FAT(32) filesystem zou ik ook niet willen gebruiken onder linux (ivm rechten...) Het kan dus wel, maar het is niet verstandig

Verwijderd

je kan je schijf best home noemen (label hehe).... maar dan houdt het ook wel ongeveer op...

Verwijderd

Topicstarter
ten eerste kan er met tweakui (windows 98 included) de mijn documenten map overal geplaatst worden en met mijn huidige mandrake config heb ik al een aparte /home partitie.

Dus opzich is het mogelijk ik ben alleen opzoek naar een manier waarop de beide systemenin mijn dualboot naar een en dezelfde schijf grijpt als er dingen worden opgeslagen. Mischien is de harde schijf gewoon home noemen is volgens mij niet voldoende voor dit geheel ik zal het eens uit proberen

Het gebruikte filesysteem is inderdaad een probleem. maar is linux niet instaat om ntfs ook beetje behorlijk te beveiligen. .

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 14:41 schreef beelzebubu het volgende:
bovendien ondersteunt windows sowieso geen symlinks :P

Niet doen dus ;)
Nou, met Win2k kun je wel partities/hd's mounten onder een directory.
(Je kan ook je 'Mijn Documenten' map overal plaatsen waar je wilt...)

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Forget it! Linux en Windows zijn hier te verschillend. Al zou je alleen maar executables in je home directory willen hebben (shell scriptje of zo) dan heb je al een probleem.

You can't have everything. Where would you put it?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op maandag 17 september 2001 14:26 schreef boerteun het volgende:
ik heb mijn compu uitgebreid met een 2 harde schijf en nu wil ik de eerste gebruiken voor zowel gebruiken voor de map mijn documenten als voor de home map in. Kan dit of geeft
windows problemen als ik de schijf /home noem?
Daar zijn 2 opties voor :

(1) De paritie mounten als umsdos (Zie kernel)
(2) Een soort filesystem in een file aanmaken, en die mounten vanaf je FAT-schijf.. Maar dat _wil_ je echt niet :-) (Geen ID hoe dit heet, misschien iemand anders een ID ? )

Allebei geen geweldige oplossingen, allebei trager dan gewoon ext2...

Waarom resize je niet je partitie, zodat je plaats hebt voor een aparte /home schijf ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1