Ik gebruik een Synology NAS die verbonden is met m'n router. Deze router is met 2 LAN kabels verbonden met m'n beide PC's. 1 PC heeft hier geen moeite mee, ik kan na gebruikersnaam en ww te hebben ingevuld vanuit m'n Netwerklocaties makkelijk bij de bestanden. De andere PC heeft hier wel moeite mee. De NAS wordt herkend, maar bij het openen krijg ik de foutmelding dat de NAS niet toegankelijk is, "het netwerk is niet aanwezig of niet gestart."
Zodra ik "Netwerk" open dan krijg ik aan de bovenkant een melding met "Bestanden delen is uitgeschakeld. Sommige netwerkapparaten kunnen mogelijk niet worden gedetecteerd. Klik hier om dit te wijzigen."
Als ik erop klik kan ik "Netwerkdetectie en bestanden delen inschakelen" drukken, maar dit werkt niet.
Bij het openen van netwerkcentrum staat "Bestands- en printerdeling" UIT, aanzetten gaat, maar zodra ik het venster sluit en weer opnieuw open staat die weer UIT.
Zelfde liedje bij Openbare Netwerken.
Bij Alle Netwerken krijg ik de knop Map Openbaar Delen niet eens aan, al is het maar voor een seconde, die schakelt direct terug op UIT.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Windows 11 Home, 23H2 (24H2 lukt niet om te installeren, zal dat het wellicht zijn? Ik zie nu dat dit komt door een oudere firmware op 1 van m'n NVME drives, zal deze even updaten)
Zodra ik "Netwerk" open dan krijg ik aan de bovenkant een melding met "Bestanden delen is uitgeschakeld. Sommige netwerkapparaten kunnen mogelijk niet worden gedetecteerd. Klik hier om dit te wijzigen."
Als ik erop klik kan ik "Netwerkdetectie en bestanden delen inschakelen" drukken, maar dit werkt niet.
Bij het openen van netwerkcentrum staat "Bestands- en printerdeling" UIT, aanzetten gaat, maar zodra ik het venster sluit en weer opnieuw open staat die weer UIT.
Zelfde liedje bij Openbare Netwerken.
Bij Alle Netwerken krijg ik de knop Map Openbaar Delen niet eens aan, al is het maar voor een seconde, die schakelt direct terug op UIT.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Windows 11 Home, 23H2 (24H2 lukt niet om te installeren, zal dat het wellicht zijn? Ik zie nu dat dit komt door een oudere firmware op 1 van m'n NVME drives, zal deze even updaten)
[ Voor 3% gewijzigd door DutchEZmoder op 17-06-2025 16:50 ]
Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf