PayPal transactie gecanceld maar na 10 dagen nog niet terug

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:38
Op 7 Juni ben ik met mijn stomme kop (deels?) opgelicht op de duitse Marktplaats (Kleinanzeigen).

TL;DR:

- DeBastaard zoekt al een tijd iets voor zijn astrofotografie hobby;
- Vindt wat hij zoekt op Kleinanzeigen;
- Verkoper checks out (oude acccount uit 2014, goede feedback, verklaarbare reden voor verkoop product);
- Verkoper stelt PayPal "for friends and familiy" voor als betaalmethode -> dit triggerde me deels, maar omdat ik zelf wel vaker iets verkocht heb via eBay en vervolgens als verkoper zelf gezeik heb gehad met onterechte refunds snap ik ergens dat je hier om vraagt;
- Na het overmaken van het geld via PayPal zag ik dat de transactie 'pending' was. Reden "invited account for paypal registration". Dit was een onmiddelijke rode vlag omdat de verkoper PayPal zelf voorstelde en heb ik de transactie direct geannulleerd;
- PayPal geeft vervolgens aan dat de transactie geannuleerd is;
- PayPal geeft aan dat het geld teruggeboekt is (+€250,-) van verkoper.
- Tussendoor e-mail ontvangen van Kleinanzeigen dat er verdacht gedrag is gesignaleerd op de account van verkoper.
- Paar dagen later zie ik dat het bedrag (€250,-) alsnog afgeschreven is van mijn gekoppelde bankrekening;
- Ik zie nu al een paar dagen de status "Refund to bankaccount - pending" staan, maar daar kan ik dus verder niets mee.

Iemand ervaring met hoelang dit proces zou kunnen duren? Ik lees op internet dat het normaal tussen 1-3 dagen zou zijn, maar die zijn inmiddels al ruim gepasseerd. Omdat ik voor dat friends & family gekozen heb kan ik geen dispute aanmaken voor mijn situatie...

Het lijkt er op dat de account van de verkoper gehackt is. Het enige wat ik me nu afvraag, waarom blijft dit geld nu hangen? Het lijkt er namelijk op dat de oplichter op dat moment namelijk geen PayPal account heeft gehad en naar mijn idee dus ook nooit bijgeschreven heeft kunnen krijgen. Ik verwacht dus niet dat het geld niet kan worden teruggeboekt omdat het niet op zijn/haar gekoppelde rekening kan staan.

Ben ik nu te ongeduldig en moet ik gewoon nog even wachten ... ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Heb je Paypal zelf al gecontacteerd? Via https://www.paypal.com/nl/cshelp/contact-us kan je met ze chatten of eventueel bellen. Zij hebben denk ik een beter (en sneller) antwoord dan dat wij je van kunnen voorzien.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:06
Houd er rekening meet dat het zeker 30 dagen gaat duren