Honeywell Galaxy Flex V3 FTC Error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:28
Ik heb al jaren een Honeywell Galaxy Flex V3. Ik ben er inmiddels aan gewend geraakt dat ik hem 1x per 2 maanden moet resetten omdat hij via de GXRemoteControl app niet bereikbaar wordt. Oorzaak is me onbekend, maar een harde reset (Stroom en batterij afsluiten) lost het op.

Momenteel heb ik dit echter wekelijks; er treedt dan een F.T.C. melding op. Gevoelsmatig is dit sinds het moment dat ik van Ziggo een nieuw modem ontvangen heb.

Alarm is niet aangesloten op een alarmdienst o.i.d., alleen de app zou iets van communicatie moeten veroorzaken.

Is er iemand die weet wat ik kan doen om dit probleem wat meer helder te krijgen?

Ps; ik heb de installateurscode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:32

SA007

Moderator Tweaking
Lijkt me meer een vraag voor Smarthome
MME -> SH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans3
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:56
Ik had het zelfde probleem Maar dan om de week dat de centrale niet meer benaderbaar was.

Met een firmware update van de flex en voornamelijk een nieuwe ip module heeft dit opgelost. Is had ip module ver 2 terwijl er nu ver 10 is. Wel weer dure grap overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:28
Dank voor je reactie @frans3. Kun je aangeven hoe ik een firmware update zou kunnen uitvoeren en waar ik de versie van de IP-module kan achterhalen?

Want ik zou het liefst beginnen met een firmware update en pas als het nodig is geld uitgeven aan dit ouwe beessie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frans3
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16:56
Kijk op de site van onlinebeveiligingshop die heeft het allemaal uitgelegd staan incl de bestanden en incl de nieuwe ip module
Versie is te controleren met een sticker op de print

Ik had een hele oude ip module en die was niet te flashen maar miss heb jij een iets minder oudere en kan je die wel flashen.

This wel wat werk om de centrale te flashen maar te doen.
Van 3.5 naar 3.54 Maar maak wel een back-up via het frontshell programma !!!
Ook geen makkelijk pakket overigens

Al met al je bent er even zoet mee🫩

[ Voor 52% gewijzigd door frans3 op 26-06-2025 09:12 ]