Honeywell Galaxy Flex V3 FTC Error

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:17
Ik heb al jaren een Honeywell Galaxy Flex V3. Ik ben er inmiddels aan gewend geraakt dat ik hem 1x per 2 maanden moet resetten omdat hij via de GXRemoteControl app niet bereikbaar wordt. Oorzaak is me onbekend, maar een harde reset (Stroom en batterij afsluiten) lost het op.

Momenteel heb ik dit echter wekelijks; er treedt dan een F.T.C. melding op. Gevoelsmatig is dit sinds het moment dat ik van Ziggo een nieuw modem ontvangen heb.

Alarm is niet aangesloten op een alarmdienst o.i.d., alleen de app zou iets van communicatie moeten veroorzaken.

Is er iemand die weet wat ik kan doen om dit probleem wat meer helder te krijgen?

Ps; ik heb de installateurscode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:01

SA007

Moderator Tweaking
Lijkt me meer een vraag voor Smarthome
MME -> SH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frans3
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-08 13:27
Ik had het zelfde probleem Maar dan om de week dat de centrale niet meer benaderbaar was.

Met een firmware update van de flex en voornamelijk een nieuwe ip module heeft dit opgelost. Is had ip module ver 2 terwijl er nu ver 10 is. Wel weer dure grap overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Dank voor je reactie @frans3. Kun je aangeven hoe ik een firmware update zou kunnen uitvoeren en waar ik de versie van de IP-module kan achterhalen?

Want ik zou het liefst beginnen met een firmware update en pas als het nodig is geld uitgeven aan dit ouwe beessie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frans3
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-08 13:27
Kijk op de site van onlinebeveiligingshop die heeft het allemaal uitgelegd staan incl de bestanden en incl de nieuwe ip module
Versie is te controleren met een sticker op de print

Ik had een hele oude ip module en die was niet te flashen maar miss heb jij een iets minder oudere en kan je die wel flashen.

This wel wat werk om de centrale te flashen maar te doen.
Van 3.5 naar 3.54 Maar maak wel een back-up via het frontshell programma !!!
Ook geen makkelijk pakket overigens

Al met al je bent er even zoet mee🫩

[ Voor 52% gewijzigd door frans3 op 26-06-2025 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcJA
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 07-09 17:09
Zelfde probleem hier. FTC en lijn fout 4 - zo’n 2x per week. Ik kreeg ook te horen dat dit een bekend probleem is. Je kunt nieuwe IP module kopen met 1 jaar garantie. “Misschien gaat ie weer 8 jaar mee maar misschien ook niet”. Is er geen setting in het installateurs menu die deze fout kan uitschakelen? Ik heb dit nu geprobeerd via menu 56 optie 3 optie 2, maar ik weet nog niet of dit het probleem opgelost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Het probleem blijft hier maar opspelen. Reacties van partijen die hier van alles mee doen geven niet veel vertrouwen in een oplossing.

Ik overweeg om de hele bende te (laten) vervangen (met behoud van de bestaande PIR's/sensoren enz). Maar dat is iets waar ik nog helemaal niet bekend mee ben, misschien heel ingewikkeld, misschien heel simpel, maar dat moet ik uitzoeken en daar heb ik voorlopig nog geen tijd voor gehad. Zodoende zoek ik misschien wel een partij die dit kan realiseren, want de Honeywell lijkt me een kansloos product geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcJA
De (wireless) Honeywell sensors kunnen alleen met een Honeywell alarm systeem gebruikt worden. Wordt dus dure grap als je alles gaat vervangen. Ik probeer nog even een paar opties te wijzigen maar ben bang dat het niet gaat werken. Dan ga ik denk toch maar de ethernet module laten vervangen voor 300 euro of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
Mijn sensoren zijn niet wireless. Had iemand aan de telefoon die in de alarmen e.d. zat en die kwam met een voorstel om een Ajax systeem te plaatsen als vervanging, met behoud van alles (dus puur centrale + bediening).

Alleen die heeft wat moeite met een offerte maken blijkbaar, dus ik moet doorzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:05
Kun je niet de time-out instellen? In menu 56.1.11 Fail to connect.

The FAIL TO COMM parameter has 5 time values:
1=60 seconds; 2=120 seconds; 3=180 seconds; 4=240 seconds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
MarcJA schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 22:11:
De (wireless) Honeywell sensors kunnen alleen met een Honeywell alarm systeem gebruikt worden. Wordt dus dure grap als je alles gaat vervangen. Ik probeer nog even een paar opties te wijzigen maar ben bang dat het niet gaat werken. Dan ga ik denk toch maar de ethernet module laten vervangen voor 300 euro of zo.
Met goed zoeken kun je ze 2ehands of nieuw vinden voor onder de 200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiKeZZa
firecaps30 schreef op woensdag 3 september 2025 @ 08:44:
Kun je niet de time-out instellen? In menu 56.1.11 Fail to connect.

The FAIL TO COMM parameter has 5 time values:
1=60 seconds; 2=120 seconds; 3=180 seconds; 4=240 seconds.
Ik ben eigenlijk volledig onbekend met het echte probleem. Is het probleem dat hij tijdelijk niet kan connecten en zou een hogere time-out kunnen voorkomen dat hij in deze stand springt zeg jij?

• firecaps30
Ja, het is het proberen waard @MiKeZZa Ik heb trouwens een ethernet module in de aanbieding A083-00-02 dus een oude variant die niet met de Maxpro cloud kan communiceren maar verder wel werkt @MarcJA .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcJA
Ik heb wel de lijn fout weten te onderdrukken (via 56 3 3 in installateurs menu) maar de FTC blijft terugkomen elke 4 dagen of zo. De timer stond al op maximum dus dat leverde niks op. Mogelijk zou een firmware upgrade naar v3.54 helpen maar dat is te ingewikkeld voor me.

• MiKeZZa
Ik kan 56.1.11 niet vinden, heb in 56.1 alleen de keuze uit comm fout tijd (staat al op 480) en lijn fout pad (staat op iedere en alle).

Wel in 56.3 lijnfout gevonden, maar die is al onderdrukt.

Ben bang dat ik toch echt moet kijken of het mogelijk is om de bestaande PIRs en dergelijk te laten aansturen door een ander systeem. Al wordt hier dus beweerd dat dat lastig is?
Pagina: 1