Afgelopen jaren gebruik ik Home Assistent en Homey naast elkaar. Mijn vriendin en familie gebruiken Homey en op de achtergrond sluit ik daar Home Assistant op aan. Mijn Zigbee zender van mijn Homey is kapot en zojuist is ook mijn 433 zender kapot gegaan. Of ik krijg het in ieder geval niet meer aan de praat en heb geen andere 433 mhz ontvanger om het te checken. Nu ben ik op zoek naar een 433 mhz zender voor mijn Somfy RTS zonnescherm. Ik heb al meerdere oplossingen onderzocht. Ik heb de Rfxcom USB RFX-433 Controller gevonden. Maar die vind ik erg duur. Zeker omdat het puur voor het zonnescherm is en voor die enkele keer dat het ineens hard gaat waaien of regenen terwijl ik niet thuis ben en het zonnescherm uit staat. Ik heb de Sonoff RF2 433 mhz onderzocht, alleen is het mij niet duidelijk of deze ook kan zenden en ik het dus werkbaar ga krijgen. Deze is met onder de 20 euro een stuk betaalbaarder. Maar niet duidelijk of dit apparaat alleen ontvangt of ook kan zenden. Zijn er nog andere oplossingen welke werkbaar zijn?
Vraag
Alle reacties
Edit: mag weg
[ Voor 96% gewijzigd door V-8 op 17-06-2025 22:04 ]
Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant