Hallo allemaal.
Mijn huidige ketel Nefit Topline HRC30 is van 2007 en met de levensduur van +-15 jaar denk ik aan vervanging toe. Nu heb ik de CV (Remeha Calenta Ace 35DS) 3 jaar oud van mijn vader gekregen ivm aanschaf warmtepomp.
Nu zag ik dat deze ook een hybride functie heeft. Nu natuurlijk de vraag, is het kosteneffectief om dit te nemen? Ik vind het lastig om de berekening uit te voeren. Volledig over op een warmtepomp zit er denk ik niet in.
Historisch gasverbruik: 1600-1800m³/jaar (periode 23-24-25) Piek verbruik per dag +-15 kuub.
- 2 radiatoren, op het moment nooit in gebruik.
- 220 liter max nodig bad
De Remeha Elga Ace AWHPT 4kW is vananf 750 euro beschikbaar.
Mijn huidige ketel Nefit Topline HRC30 is van 2007 en met de levensduur van +-15 jaar denk ik aan vervanging toe. Nu heb ik de CV (Remeha Calenta Ace 35DS) 3 jaar oud van mijn vader gekregen ivm aanschaf warmtepomp.
Nu zag ik dat deze ook een hybride functie heeft. Nu natuurlijk de vraag, is het kosteneffectief om dit te nemen? Ik vind het lastig om de berekening uit te voeren. Volledig over op een warmtepomp zit er denk ik niet in.
Historisch gasverbruik: 1600-1800m³/jaar (periode 23-24-25) Piek verbruik per dag +-15 kuub.
Afgiftesysteem:
- Vrijwel alleen 70 m² vloerverwarming, slangen 10 cm HoH, 8 groepen, 8 daarvan staan altijd open- 2 radiatoren, op het moment nooit in gebruik.
SWW:
- niet nodig gezien hybride- 220 liter max nodig bad
Warmtepompvoorkeur:
Zal dan Remeha Elga Ace AWHPT 6kW worden gezien matige isolatie (zie 1600 kuub) kosten +-1500 euro voor enkel de unit.De Remeha Elga Ace AWHPT 4kW is vananf 750 euro beschikbaar.
Wie gaat het installeren?
Het zal worden uitbesteedTe weinig geld voor alle gadgets.