[Nieuwe Outlook] Kalender overlay - waar zijn de tabs?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 11:27

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Hallo allemaal,

Net als vele anderen zijn wij als organisatie overgesapt naar het 'Nieuwe Outlook'. Ik heb moeite met het vinden van verbeterpunten in deze nieuwe outlook t.o.v. Outlook classic. Maar goed, we zullen het moeten slikken. Een van de fucties die ik vaak gebruik is agendabeheer.

Ik Outlook Classic kom je meerdere agenda's tegelijk openen door ze aan te vinden in het rode Vakje 1:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7aubcP6AERRxGYkelFZ0VfZ6T0Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0OSre5heELMUQ2IZpei56w67.png?f=fotoalbum_large
Note: deze afbeelding is van google images geplukt ter illustratie

Dan kan je deze agenda's naast elkaar openen, of over elkaar heen zetten, de "Overlay" functie zoals in Vak 2.

Deze tabbladen zijn er niet in de Nieuwe Outlook en ik heb ook geen optie kunnen vinden om ze toe te voegen. Dat irriteert mij mateloos omdat de enige manier waarop je kunt zien welke agenda's je open hebt het lijstje met de aangevinkje agenda's is. Bovendien kon in de out outlook klikken op de tabbladen in de Overlay om een actieve agenda te selecteren, dat kun nu niet meer.

In de nieuw outlook krijg je zoiets te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAXc0HrfetTXfVf4Af85Q3HqF-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y0fg1GYzVLDGx8mkGgQhUDE3.png?f=fotoalbum_large
Note: In de afbeelding hierboven zijn 'home' en 'split view' in het filmpje gearceerd, niet door mij. Aandacht gaat naar het vakje met vermiste tabbladen.

Je ziet in het eerste voorbeeld van Outlook classic dat 4 agenda's open staan, waarbij je in de kaldender tabbladen kunt zien welke open zijn.

Je ziet in de Nieuwe Outlook dat 3 agenda's open staan, waarbij je alleen kleuren ziet en je moet zoeken welke kleuren bij welke agenda horen.

Mijn vraag
Kunnen Overlay agendas in de Nieuwe Outlook net als in outlook classic weergegeven worden in tabbladen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wij gebruiken zakelijk Office 365, geen idee welke versie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Als ik op deze problematiek zoek, dan krijg ik alleen vragen of hoe de agenda's samen te voegen of uit elkaar te krijgen. Dat lukt mij wel. Het gaat mij specifiek om de tabbladen in de overlay mode. Daar kan ik helaas niks over vinden.

[ Voor 24% gewijzigd door HollovVpo1nt op 16-06-2025 22:35 ]