Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:49
Hopelijk kan iemand iets zeggen over de volgende situatie:

2015 > aanschaf zonnepanelen tbv dak > btw teruggevraagd en aangemeld kor eigen naam.
2022 > aanschaf zonnepanelen tbv veranda > btw teruggevraagd op naam vrouw + kor op naam vrouw.
2025 > verwijderen set zonnepanelen + bijbehorende omvormer tbv dak.

Probeer er al e.e.a. over te vinden maar kom er niet uit. Kan ik mij simpelweg zonder gevolgen afmelden voor mijn kor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

https://www.kvk.nl/geldza...nemersregeling-gebruiken/

Ik vond het enorm ingewikkeld om te zoeken naar "stoppen kor regeling" 8)7

Om die reden vraag ik niet waarom dit zo hard nodig is, pv blijft je verbruik verlagen en dus ook de kosten.
Het spul (laten) weghalen kost opnieuw geld, waar ben je dan mee bezig...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyke87
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:49
Speedy-Andre schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:53:
https://www.kvk.nl/geldza...nemersregeling-gebruiken/

Ik vond het enorm ingewikkeld om te zoeken naar "stoppen kor regeling" 8)7

Om die reden vraag ik niet waarom dit zo hard nodig is, pv blijft je verbruik verlagen en dus ook de kosten.
Het spul (laten) weghalen kost opnieuw geld, waar ben je dan mee bezig...
Bedankt voor je (enigzins bijdehante) reactie. Het linkje gaat btw niet bepaald in op mijn vraag en situatie maar goed er staat een telefoonnummer bij welke ik morgen zal bellen, dus dank daarvoor.

De panelen op de veranda blijven liggen en zijn dalijk na salderingsregeling meer dan voldoende voor mijn situatie. De oude set is nu reeds kosteloos gedemonteerd i.v.m. een lekkage. Mijn zonnepaneel installateur zal ook wel wat centjes willen zien om ze juist weer terug te plaatsen. Daarnaast zal een omvormer van 10 jaar oud ook niet het eeuwige leven meer hebben denk ik zo.

Ieder zijn ding maar ik vind het prima zo, zoals gezegd ik bel morgen even met de afdeling om na te vragen of ik zonder gevolgen mij kan afmelden voor de kor in dit geval. d:)b
joeyke87 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 19:37:
Hopelijk kan iemand iets zeggen over de volgende situatie:

2015 > aanschaf zonnepanelen tbv dak > btw teruggevraagd en aangemeld kor eigen naam.
2022 > aanschaf zonnepanelen tbv veranda > btw teruggevraagd op naam vrouw + kor op naam vrouw.
2025 > verwijderen set zonnepanelen + bijbehorende omvormer tbv dak.

Probeer er al e.e.a. over te vinden maar kom er niet uit. Kan ik mij simpelweg zonder gevolgen afmelden voor mijn kor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Tja, zonder verdere info wordt het vanzelf voor je ingevuld en dat zou wel eens niet kunnen kloppen :)
Ik koos voor deze link omdat daar staat dat je sinds dit jaar onvoorwaardelijk kan stoppen.
Je kan het bij de belastingdienst navragen, die voert het immers uit.

Mijn omvormers van 2012 leven nog steeds hoor, maar ik begrijp nu ik lees dat de panelen er af moesten hoe de situatie is en dan is het idd de vraag of terugplaatsen nog loont met de huidige markt.
Ik ben verder niet bekend met de KOR regeling, ik heb er (bewust) geen gebruik van gemaakt vanwege de toenmalige verplichtingen en het lage btw bedrag toen ik zelf extra panelen had geplaatst.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:40
bij mij werd het door de installateur begeleidt: aanmelden, terugvragen en een jaar later al afmelden. BTW nummer werd na dat jaar ook keurig door ze opgeheven. Nergens een probleem mee gehad. Denk dat het voor deze na 10 jaar helemaal geen thema moet zijn.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...