Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawei
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-07 12:26
Voorheen kocht ik boeken via Amazon waarna ik deze via de Download & transfer via USB op mijn KOBO bewaarde.

Nu heb ik boek gekocht en is deze optie niet langer beschikbaar. De voorheen AZW files zijn alleen AZW in naam en blijken in werkelijkheid de format MD te hebben.

Wie weet wat ik kan doen? Op internet kan ik verder niets vinden behalve dan achterhaalde/ niet actuele mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Gebruik een van de vele "MD to AZW converter"s om het bestand om te zetten naar AZW?

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 231p
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-07 11:18
Ja irritant, dit kreeg ik een tijdje geleden toevallig via dit artikel mee en ik heb toen snel nog al mijn gekochte boeken gedownload, maar nu kan dit inderdaad niet meer. Ik vond het toen ook heel raar dat ik daar geen communicatie vanuit Amazon over had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-07 22:03
Ik gebruik Amazon niet, maar voor omzettingen gebruik ik https://calibre-ebook.com , dat kan misschien van pas komen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar op je Kobo? Want die kan ook geen AZW lezen. Er zijn manieren om je legaal gekochte e-boeken van Amazon op een Kobo te krijgen, maar tenzij het één van de weinige zijn zonder DRM, mogen die hier niet besproken worden. Maar dat is niet een nieuw iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawei
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-07 12:26
Tijdelijk afwezig geweest vanwege gelukkige persoonlijke omstandigheden.

Het bestand heeft een filenaam met extensie .azw. Dit wordt echter door Calibre uitgelezen en gekwalificeerd als een MD bestand. Het lukt niet om dit te converten naar een andere filetype. Ik heb het e-book inmiddels retour gedaan naar Amazon, omdat ik op internet ook geen oplossingen kan vinden. Het lijkt erop dat Amazon zijn ecosysteem begin dit jaar heeft afgesloten en lokale kopietjes niet langer toestaat.
Pagina: 1