Wereldwijde Google Cloud-storing kwam door update die...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:22
@YannickSpinner

Wereldwijde Google Cloud-storing kwam door update die onbedoeld nullwaarden had

De nieuwepost heeft het over "nullwaarden", zelfs in de titel. Maar dat is geen goede vertaling van "null pointer exception". Met de "unintended blank fields" (wat ook niet perse nullwaarden zijn) wordt ook iets anders bedoeld dan de null pointer exception waarop het fout is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YannickSpinner
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-06 12:28

YannickSpinner

Redacteur
Thanks voor je feedback! Hoewel ik snap dat het genuanceerder kan, vind ik het lastig om een betere vertaling te vinden. Hoe kan dat beter?

Edit: Ik heb de verwijzingen naar nullwaarden verwijderd omdat het wat mij betreft onduidelijk is wat Google hiermee bedoelt. Het artikel is geüpdatet. Bedankt voor het meedenken!

[ Voor 42% gewijzigd door YannickSpinner op 16-06-2025 17:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:22
Ik zou 'null pointer exception' (NPE) gewoon Engels houden, of wellicht 'ongeldige pointer' / 'nulverwijzingsfout'.

Je oplossing nu lijkt me ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Maar de oplossing lijkt me niet correct. Google meldt notabene zelf:
Without the appropriate error handling, the null pointer caused the binary to crash
Dit was de oorzaak. De rest, het niet gebruiken van een feature flag en de benodigde Policy ook niet gelijk uitrollen, zorgde dat dit probleem pas laat werd ontdekt. Dat had een wereldwijd probleem kunnen voorkomen, maar dan was dit alsnog bij bijvoorbeeld 1 regio alsnog gebeurd.

En "leeg vlak". Een "empty field" zou in mijn ogen nog als "leeg vak" vertaald kunnen worden (maar is nog steeds een kromme vertaling) , maar "leeg veld" zou nog beter zijn. Desnoods "lege variabele " wat misschien niet 100% technisch correct is, maar wel laat overkomen wat er nu bedoeld wordt.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney