App niet meer in store, wel .ipa zonder embeddedprovision

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-07 14:03
Hallo,

Ik heb onlangs een kinderboek gekocht waar een gratis app bij hoort om dingen in augmented reality te doen. Helaas is deze app niet meer beschikbaar in de app store.

Nu ben ik op zoek gegaan naar manieren om toch deze app te kunnen gebruiken (het is voor mijn dochter). Ik heb een archive gevonden waar ik het .ipa-bestand van de app heb kunnen downloaden. Vervolgens wilde ik via diawi.com dit bestand versturen (want ik begreep dat ik het dan op bijv. een iPhone of iPad zou kunnen zetten zonder iTunes en zonder de app store). Echter ik krijg dan de melding dat het bestand geen "embeddedprovision" bevat.

Verder speuren leidde ertoe dat ik heb gevonden dat je zelf zo'n provision-bestand kunt aanmaken via developer.apple.com, maar ik heb geen developers-account en kan ook niet aantonen dat ik in staat ben (of van plan ben) om apps te gaan ontwikkelen :) Ik weet ook helemaal niets van bijv. Xcode en of het daarmee zou kunnen.

Hier houdt mijn kennis dus een beetje op. Ik wil mijn iPhone of iPad niet jailbreaken maar ben wel op zoek naar een manier om de app te kunnen installeren/gebruiken. Ik heb geen idee of dit überhaupt mogelijk is, en hoe je bijv. zo'n embeddeprovision-bestand zou kunnen aanmaken. Misschien stel ik de vraag op een verkeerde plek om misschien mag ik de vraag helemaal niet stellen, dan hoor ik het graag.

Maar in elk geval, misschien is er iemand die hiermee kan helpen? Of is het echt onmogelijk om dit nog aan de praat te krijgen? Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Technomancer op 17-06-2025 08:19)

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Technomancer Probeer eens via Altstore, onderaan de pagina zie je AltStore Classic staan met een guide, volg die stappen.

https://altstore.io

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Technomancer Probeer eens via Altstore, onderaan de pagina zie je AltStore Classic staan met een guide, volg die stappen.

https://altstore.io

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 09-07 14:03
Bedankt. Ik heb alle stappen gevolgd, maar als ik vervolgens het .ipa-bestand wil toevoegen aan AltStore op mijn device dan krijg ik de melding dat het een 'invalid format' is. Wellicht vanwege het ontbreken van een 'embeddedprovision'?

Ik ben een stukje verder, ik moest de 64-bit versie van de app gebruiken. Het is nu gelukt dit toe te voegen aan mijn device door het op te slaan vanuit dropbox en te kiezen voor AltServer. Ik zie nu het icoontje van de app op mijn telefoon, maar ik kan het nog niet installeren of openen. Ik krijg alleen 'kan niet worden geinstalleerd, probeer het later opnieuw'. In AltStore zelf zie ik onder My Apps bij Active alleen AltStore staan (7 dagen). Verder kan ik klikken op view App id's en dan zie ik de app wel staan waar het om gaat. Maar ik kan de betreffende app niet activeren of starten of werkend krijgen op mijn telefoon. Doe ik nog iets verkeerd?

Nog een stapje verder, ik heb het ipa-bestand nu vanuit dropbox eerst opgeslagen in de bestandenmap op mijn iPhone zelf. Als ik het van daaruit "stuur" naar AltStore dan begint er een balkje te lopen en lijkt het geinstalleerd te worden in/via AltStore, maar als het balkje helemaal vol is dan klapt AltStore eruit. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar blijkbaar lukt dit ook niet. Het ipa-bestand is 60 MB dus niet enorm groot ofzo.

Laatste update: ik heb AltStore e.d. verwijderd en het geprobeerd met Sideloadly. En dat werkte! Veel makkelijker, hoefde geen extra stappen te doen, gewoon direct de ipa naar mijn telefoon gestuurd en ik kan de app gebruiken! Dus het lijkt hiermee gelukt te zijn :)

[ Voor 90% gewijzigd door Technomancer op 16-06-2025 22:47 ]