Welke schade is voor huurder

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RValk90
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 16-06 16:01
Beste lezer,

Ik moet een woning opleveren, een simpele studio die een keuken/badkamer in 1 heeft. In deze keuken + badkamer hangt geen afzuigkap of afvoer. Dit heeft in de 3 jaar dat ik er gewoond heb veroorzaakt dat er vettige vlekken op de witte muur in de kamer zijn ontstaan evenals scheuren in de verf in de keuken (vochtschade)

Voor wie zijn de kosten van het herstellen huurder of verhuurder?

Met vriendelijke groet,

R Valkenburg

[ Voor 14% gewijzigd door RValk90 op 16-06-2025 16:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je had beter een recirculatie afzuigkap kunnen kopen en had je dit probleem niet gehad ;)

Ik denk dat het nalatigheid van de huurder is, en daardoor kosten huurder :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:25
Staat vast in je contract, sowieso schoon en netjes opleveren (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06

Reptile209

- gers -

Voor de volledigheid: woon je in Nederland (of in België)?

Hebben de badkamer en de keuken wel mogelijkheden om te ventileren (raam open bijvoorbeeld)? En heb je dat altijd netjes gedaan? Heb je eerder bij de verhuurder aangekaart dat de ventilatie onvoldoende is en/of dat er vlekken beginnen te ontstaan? Wat staat er in je contract over de oplevering en de staat van het huis?

Als de verhuurder moeilijk doet, kan je er altijd een potje met goedkope latex overheen smeren. Dat komt er na een week weer doorheen waarschijnlijk, maar dan ben je voor een paar tientjes klaar voor de oplevering. O-)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:32

Fe2O3

Ja das roest

Daisty vd wibra, je poetst het zo weg.

Verder kan je googlen op besluit kleine herstellingen

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:46
Verf en vet is schoonmaken , scheurtjes hoef je waarschijnlijk niet te witten, anders even action latex halen.

Dasty van Wibra krijgt alle vet zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:38
RValk90 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:00:
Dit heeft in de 3 jaar dat ik er gewoond heb veroorzaakt dat er vettige vlekken op de witte muur in de kamer zijn ontstaan evenals scheuren in de verf in de keuken (vochtschade)
Een huurhuis moet je wel zelf schoonhouden natuurlijk. Die vetvlekken moet je eigenlijk wel schoonmaken.

Die scheuren kan werking van de muur zijn en is dan voor de verhuurder om te repareren.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
RValk90 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:00:
Voor wie zijn de kosten van het herstellen huurder of verhuurder?
Het hangt ook wel af van de algehele staat & staat bij oplevering.

Een nieuwbouw woning die je hebt uitgeleefd zal eerder een rekening opleveren dan een woning van 20+ jaar oud waar je al leef sporen had.
En meestal heb je 2 rondes, inspectie & oplevering, zorg ervoor dat je bij de eerste ronde al zo ver mogelijk bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06

Reptile209

- gers -

TheGhostInc schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:39:
[...]

Het hangt ook wel af van de algehele staat & staat bij oplevering.

Een nieuwbouw woning die je hebt uitgeleefd zal eerder een rekening opleveren dan een woning van 20+ jaar oud waar je al leef sporen had.
En meestal heb je 2 rondes, inspectie & oplevering, zorg ervoor dat je bij de eerste ronde al zo ver mogelijk bent.
Pro-tip: zorg bij de voorinspectie dat er 1 of 2 overduidelijke dingen zijn die nog gedaan moeten worden en die je toch al zou doen. Dan heb je een goede kans dat daar de focus op ligt en andere dingen worden weggewuifd ;).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-07 13:24
Reptile209 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 20:46:
[...]

Pro-tip: zorg bij de voorinspectie dat er 1 of 2 overduidelijke dingen zijn die nog gedaan moeten worden en die je toch al zou doen. Dan heb je een goede kans dat daar de focus op ligt en andere dingen worden weggewuifd ;).
Het kan ook andersom, als bij de voorinspectie geen overduidelijke dingen zijn, dan heb je misschien meer kans dat ze het goedkeuren zonder gezeik want anders moeten ze het het toch opnieuw keuren.

Het is denk ik ook afhankelijk van of de verhuurder van plan is om toch onderhoud uit te voeren of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:55
Vetvlekken van het koken omdat je geen afzuigkap had lijkt mij voor de huurder, tenzij de keuken met alle apparatuur bij de huur in zat. Het is normaal dat er geen afvoer in de keuken zit, tegenwoordig is het allemaal recirculatie met koolstof- of plasmafilters.
Pagina: 1