Ik heb een grondbron voor het besproeien van mijn tuin. Ik heb een meting laten uitvoeren en daaruit bleek dat er vrij veel ijzer in zat. Hiervoor heb ik een filtersysteem geplaatst (vergelijkbaar met ontharder, maar dan ander soort hars). Nameting liet zien dat vrijwel alle ijzer eruit is.
Echter zie ik nu een wit residu (poederachtig) op zwarte ondergrond zoals bijvoorbeeld de rand van de trampoline (zie foto).
Aangezien ik zouten vermoede ben ik de geleidbaarheid gaan testen. Ik kom op een geleidbaarheid van zon 3000 micro siemens zowel voor als na filtratie.
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met een grondbron en ook de geleidbaarheid hebben getest. 3000 micro siemens lijkt mij te veel (voor de langere termijn) om de siertuin mee te besproeien en zoek dus ook naar mogelijkheden om dit te verlagen.
Bron is in Noord Holland en ongveer 15 meter diep. (kan ook 20 zijn)
Echter zie ik nu een wit residu (poederachtig) op zwarte ondergrond zoals bijvoorbeeld de rand van de trampoline (zie foto).
Aangezien ik zouten vermoede ben ik de geleidbaarheid gaan testen. Ik kom op een geleidbaarheid van zon 3000 micro siemens zowel voor als na filtratie.
Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn met een grondbron en ook de geleidbaarheid hebben getest. 3000 micro siemens lijkt mij te veel (voor de langere termijn) om de siertuin mee te besproeien en zoek dus ook naar mogelijkheden om dit te verlagen.
Bron is in Noord Holland en ongveer 15 meter diep. (kan ook 20 zijn)
:strip_exif()/f/image/js82muSVOsayDbU4PzhGvhIk.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door TF op 16-06-2025 12:32 ]