Oude iPhone als airtag/findmy relay

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 18:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Achter ons huis wil ik graag een stukje grond wat meer 'Find My' dekking geven. De poezen (met airtag) mogen daar rondhobbelen maar er zijn weinig iPhones daar in de buurt. Het is allemaal geen halszaak, het zou wel een stukje zoektocht schelen als de poezen 'kwijt' zijn als ik dat gebied voorzie van wat FindMy dekking.

Mijn theorie is dat ik een waterdicht kistje voorzie van een oude iPhone en bv een solar-lader. Ik denk dat ik net genoeg wifi dekking heb daar om mee te verbinden. De accu van de iPhone is vast nog wel goed genoeg om tussen de zon-momenten door te overleven met alles uit behalve wifi en FindMy.

Is het echt zo simpel als ik denk of mis ik nog iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:53

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik denk dat het zo simpel is :-) Ik zie niet direct een reden waarom dit niet zou kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Volgens mij hebben de airtags geen eigen GPS-bepaling. Dat betekent (mogelijk) dat deze setup vooral gaat werken als een schakelaar voor wel/geen kat in de buurt. Je krijgt dan altijd de locatie van de phone terug, niet de preciezere locatie van de tag. Denk ik tenminste. Maar je kan in elk geval zien dat ze op een bepaalde tijd in de buurt van de telefoon zijn geweest, dat kan al schelen. En dan kan je met je eigen telefoon een betere plaatsbepaling doen als je de kat echt wil vinden.

Anyway, gewoon lekker uitproberen zou ik zeggen ;).

Edit:
Of kunnen telefoon en tag obv sterkte en richting van het bluetooth-signaal een nauwkeurigere locatie t.o.v. de telefoon bepalen en delen met het netwerk?

[ Voor 18% gewijzigd door Reptile209 op 16-06-2025 10:17 ]

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 18:31

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Reptile209 schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:16:
Volgens mij hebben de airtags geen eigen GPS-bepaling. Dat betekent (mogelijk) dat deze setup vooral gaat werken als een schakelaar voor wel/geen kat in de buurt. Je krijgt dan altijd de locatie van de phone terug, niet de preciezere locatie van de tag. Denk ik tenminste. Maar je kan in elk geval zien dat ze op een bepaalde tijd in de buurt van de telefoon zijn geweest, dat kan al schelen. En dan kan je met je eigen telefoon een betere plaatsbepaling doen als je de kat echt wil vinden.

Anyway, gewoon lekker uitproberen zou ik zeggen ;).

Edit:
Of kunnen telefoon en tag obv sterkte en richting van het bluetooth-signaal een nauwkeurigere locatie t.o.v. de telefoon bepalen en delen met het netwerk?
Klopt, en die beperking is bekend. Het is vooral om een wat groter gebied als 'thuisbasis' te markeren, het sluit een aantal verstopplekken uit :)

Ze kunnen dichtbij via UWB echt afstand/richting bepalen, maar dat is niet de standaard modus. Het is gewoon 'is ongeveer daar' op basis van signaalsterkte als cirkeltje om de iPhone heen.

[ Voor 9% gewijzigd door sebastius op 16-06-2025 10:20 ]