LG OLED77GX Upgraden of niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsdortmond
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-08 08:49
Hi all,

Een paar jaar geleden heb ik de LG OLED77GX gekocht. Nog steeds erg tevreden mee. Toch ben ik benieuwd of een upgrade op dit moment een merkbaar verschil zou maken, bijvoorbeeld op het gebied van beeldkwaliteit of helderheid.

Is de LG OLED G5 momenteel de beste keuze op de markt? Of verwachten jullie dat er binnen 2 à 3 jaar nieuwe, betaalbare technologieën zoals microLED beschikbaar komen? Zouden jullie upgraden? Of eerder wachten?

Ik hoor graag jullie mening en advies!

Groet,
Marcel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:29
@Marsdortmond
Jou TV is zo'n 5 jaar oud. De grootste ontwikkeling in OLED is vooral de helderheid geweest. Je zal dus bij nieuwe TV's een betere HDR beleving hebben in een ruimte die niet helemaal donker is.
Verder zijn er allerlei beeldverbeteringstechnieken bij gekomen, maar de meeste film-geeks zetten deze uit.

Mijn advies zou zijn. Lekker deze houden en investeer eerder om je kamer zo donker mogelijk te krijgen. Bij OLED zal daar de meeste winst zitten.
Uiteraard zal een nieuwe TV beter zijn, maar dat zal echt marginaal zijn.

Verder, goede speakers zorgt ook voor meer beleving.

Tenslotte, met bijv. een apple TV omzeil je de interface van de TV en dat zal ook voor een andere belevenis zorgen en zorgen dat alles up to date is en langer zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsdortmond
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-08 08:49
Super bedankt, waardevolle info! Ik had al het gevoel dat een upgrade niet meteen hele grote veranderingen gaat brengen.

Waar ik dan wel benieuwd naar ben: wat is de volgende nieuwe technologische verbetering die gaat komen voor een betaalbare prijs? Mini led? En hoe lang voordat een upgrade dan wel interessant is?

Hoor graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-09 15:30
Dat is in de glazenbol kijken. Microled (miniled is er al) moet de volgende technologie gaan brengen voor TV's die de voordelen van OLED en LCD combineert. Wanneer dat betaalbaar wordt voor de consument is niet duidelijk.

Ik zou lekker van je GX genieten zolang die goed werkt en daarna pas naar een upgrade kijken. Je GX ondersteunt namelijk alle snufjes die je de komende jaren nodig hebt, zoals HDMI 2.1 en Dolby Vision.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:09
Meer HDR impact heeft ook een meerwaarde in een donkere ruimte, doordat highlights naar voren komen/ indrukwekkender zijn zoals de regisseur deze bedoelt heeft.

Los van HDR zal de grootste vooruitgang accuraatheid zijn, zowel qua kleuren als weergave van bijv. o.a. schaduwdetails in HDR.

Wanneer je nu tevreden bent zou ik het uitzingen (zoals de andere Tweakers al aangeven) en nog een aantal jaar wachten.

MiniLED met RGB komt er volgend jaar aan, MicoLED zit ook in de pijplijn echter zal dit flink aan de prijs zijn in het begin enkel in grote maten beschikbaar zijn.

Wanneer een upgrade interessant is hangt af van jouw budget en verwachtingen. Imo kun je de komende jaren nog prima vooruit met jouw GX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noras
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 14-09 15:38
altijd goed om een keer een tripje naar een winkel te doen en naar de G5 te kijken. Mocht je daar staan en denken zie niet veel verschil. Niets nieuws aanschaffen. Sta je daar en blaast de tv je omver dan is het de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Heb een LG G3 maar in een donkere ruimte is het soms haast te fel met hdr.
900 nits is fel genoeg voor hdr in donkere kamer, laser projectie in bioscoop is ongeveer 120nits meen ik.
Met een 77 oled is de enige upgrade de stap naar een 83 oled verder maakt het elkaar echt weinig.
Pagina: 1