3d tekeningen maken van een woning, voor een niet-tekenaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 10:44
Ik heb een woning gekocht. Nieuwbouw.
Woning is nog niet af (wordt nu gebouwd). Ik heb bouwtekeningen (2d), met exacte maten.

Nu zou het mij leuk lijken om op basis van de bouwtekeningen een 3d model te maken, zodat ik virtueel kamers kan maken en daar dus ook objecten in te zetten (banken, stoelen, bed, etc), om zo een beleving te krijgen. Inderdaad zo accuraat mogelijk maar wat is er mogelijk?

Aandachtspunten:
- ben geen 3d tekenaar van beroep (geen CAD kennis en ervaring), dus een laagdrempelig software pakket verdient de sterke aanbeveling.
- hoeft niet 100% werkelijkheid te geven
- gebruikersvriendelijkheid , makkelijk te gebruiken, etc is belangrijk.
- Ik werk met Windows 11
- graag iets van een demo versie beschikbaar, zodat ik kan besissen tot eventuele aankoop.

Weten de experts, goeroes hier iets van om mij te voorzien van een richting (software, leverancier), ervaringen, die mij kunnen helpen?

Ik zoek geen professionele oplossing, het is voor mijzelf en voor de fun.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:43

orf

Ik had na een aantal uur Sketchup aardig onder de knie. Daar zijn heel veel tuturials over te vinden, ook specifiek voor huizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bydvh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:01
Ik zou kijken naar de Free versie van Sketchup, heel gebruiksvriendelijk. Volledig online. En veel kant en klare elementen zoals kasten, bedden etc.

https://www.sketchup.com/en/plans-and-pricing/sketchup-free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:37

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik verplaats je topic even naar het Client software algemeen onderdeel van dit forum.

Je vraag gaat immers meer over te gebruiken software, dan over een issue of vraag met een Windows Client besturingssysteem. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:29
Floorplanner is heel laagdrempelig: https://floorplanner.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:51

pmeter

Poes!

Ik kan Floorplanner aanraden. Pluspunt is dat je bestaande bestanden van een woning - ik vond de mijne op Funda.nl - kunt inladen en dan kun je daarmee verder werken. Het heeft een demofunctie en werkt vanuit je browser. Je kunt ook bestanden exporteren.
https://floorplanner.com/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

InZoi of The Sims 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:42
+1 voor floorplanner.

Ik heb Sketchup geprobeerd maar vond dat veel te complex, met een te stijle leercurve om voor eenmalig gebruik te doorlopen. Floorplanner is intuïtief, specifiek gericht op het maken van tekeningen van je huis en inrichting.
En gratis (tenzij je heel veel tekeningen wilt maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-10 00:11
Sweet Home 3D is ook een alternatief
Pagina: 1