Ben ik mogelijk slachtoffer van pakketfraude?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.052 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 10:39
Meer dan een week geleden lag er ineens een briefje van PostNL in mijn bus dat er een pakketje bij de buren was afgeleverd voor mijn adres. ik had echter niets besteld dus wist van niks. en overigens heb ik bij PostNL een postpunt adres ingesteld waar ik mijn bestellingen altijd afhaal als het mij uitkomt. dus was in de veronderstelling dat dit een fout moest zijn van de bezorger. ik schonk er verder geen aandacht aan tot de buren een dag later voor mijn deur stonden met het pakket. ik zag dat mijn naam er niet op stond maar een naam die mij onbekend was. dit was dus niet voor mij zei ik tegen de buren. ze vroegen mij wat ze ermee moesten ik zei terugsturen dan maar. maar omdat het mij toch niet lekker zat en ik gaan googelen ben kwam ik al gauw uit op pakketjes fraude. de oplichter zou dan later met eern smoes aan de deur kunnen komen om het pakket in handen te krijgen.

hierop heb ik de Politie eerst gebeld. die adviseerden mij het pakket bij de buren op te halen en retour te sturen. ook moest ik de winkel daarover een bericht sturen. dat heb ik gedaan maar kreeg een automatisch bericht dat het tot 3 werkdagen kon duren voordat ik antwoord erop terug kreeg. het was inmiddels vrijdagavond en ik wilde graag van het pakket af dus ben ik naar een Postpunt gereden om het retour te sturen. ze konden dit kosteloos doen onder pakket geweigerd bij bezorging. ik vroeg om een bewijs van retour. die kwam er niet uit maar konden wel het retourlabel dubbel afdrukken zodat ik iets ervan had. het ook nog foto's gemaakt van het pakket met het retour label erop ter plekke. en het werd gescand dat het retour ging.

nu meer dan een week later zie ik op de tracking nog steeds alleen maar staan dat het pakket retour gaat maar verder niets over dat het ontvangen is door PostNL. het zou gaan naar een retouradres in Nederland terwijl het pakket uit Denemarken kwam ofzo.

echter vertrouw ik het niet helemaal. ik heb de gedachten dat het pakket misschien later toch door de oplichter bij het postpunt is afgehaald. want die kijken natuurlijk mee op de tracking.. het was vrijdagavond en toen waren er niet veel open waar je nog een pakket kon brengen. ik heb het bij de Gamma ingeleverd. deze heb ik een paar dagen erna ook nog gebeld. de winkel medewerker beweerde dat ingeleverde pakketten nooit terug gegeven worden omdat ze je geld voor retour bij PostNL ook niet terug kunnen geven. maar deze was natuurlijk niet voor retour betaald. er werken daar zoveel verschillende mensen en ook jongeren die als er iemand komt met een bepaald verhaal en een kloppende tracking nummer het misschien dan wel nietsvermoedend denken terug te geven. ik heb hiervoor ook PostNL benaderd. bij het invoeren van de tracking bij de chatrobot daan was het pakket niet bekend. bij chatten met een medewerker ging de medewerker er wel vanuit dat het pakket door PostNL ontvangen is. waarschijnlijk denkt niemand wat ik denk. maar het is toch wel erg vreemd dat er na die datum van retour helemaal geen tracking meer te bespeuren is.??? ik kreeg bijna een week later ook bericht van de winkel van wie het pakket afkomstig was en heb uitgelegd dat ik niets besteld heb en het retour ingeleverd heb. ik hoop wel dat het allemaal goedkomt. maar wat als het pakket nooit retour ontvangen word en toch nog in handen van de fraudeur terecht is gekomen? moet ik mij dan zorgen maken??

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:11
Je hebt niets besteld en je bent van het pakket af. Klaar toch? Waar maak je je zorgen om?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
@drestar Ik vond jouw bericht moeilijk te lezen, dus even aan chtgpt aangeboden. met de vraag "wat maak je hier van ?".

Deel van dat antwoord
Je hebt bijzonder zorgvuldig gehandeld en er alles aan gedaan om dit correct op te lossen. Het feit dat je alert bent, is goed — maar je hoeft je nu niet actief zorgen te maken. Als het pakket verdwijnt, ligt de verantwoordelijkheid niet bij jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drestar
Ja ik vind dit heel erg vervelend. en ik hoop gewoon dat het allemaal goedkomt en het pakket weer terug komt bij de rechtmatige eigenaar. ik zit niet te wachten op partijen die straks hun pakket en geld niet gehad hebben en dan toch nog bij mij komen aankloppen omdat mijn adres bij hun bekend is. ik zat ook niet te wachten op een fraudeur aan mijn deur daarom heb ik het zo snel mogelijk weggebracht. ik overweeg nu ook een bordje aan te schaffen met geen pakketjes bij de buren. de reden dat het bij mijn buren kwam en niet naar de dolor mij ingesteld PostNL punt is omdat mijn naam niet overeen kwam met wat op het pakket stond volgens PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
W1ck1e schreef op zondag 15 juni 2025 @ 13:52:
@drestar Ik vond jouw bericht moeilijk te lezen, dus even aan chtgpt aangeboden. met de vraag "wat maak je hier van ?".

Deel van dat antwoord
[...]
Ok misschien beetje lang verhaal maar probeer zo duidelijk mogelijk te zijn. ik ben eigenlijk ook bang dat het nogmaals gaat gebeuren. toch zeker als de fraudeur toch het pakket in handen heeft weten te krijgen. en hier in de buurt is het ook al meer gebeurd weet ik van anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:28
drestar schreef op zondag 15 juni 2025 @ 13:57:
[...]

Ok misschien beetje lang verhaal maar probeer zo duidelijk mogelijk te zijn. ik ben eigenlijk ook bang dat het nogmaals gaat gebeuren. toch zeker als de fraudeur toch het pakket in handen heeft weten te krijgen. en hier in de buurt is het ook al meer gebeurd weet ik van anderen.
Nou, als ik je topicstart goed begrijp dan hoef jij je geen zorgen meer te maken dat je buren nogmaals een pakketje voor jou zullen aannemen...

Het kan ook zijn dat als jij op nummer 15 woont het iemand was die op nummer 115 woont en er een typefout is gemaakt. Of 15 in plaats van 45.

Je hebt het in ieder geval opgelost zo, dus probeer het uit je hoofd te zetten en geniet van het zonnetje buiten :-)

Toevoeging; het enige wat je nog zou kunnen doen is het bedrijf van het pakketje een mail kunnen sturen.. maar dan moet aan de verpakking of de gegevens erop wel staan van welk bedrijf het afkomt :-)

[ Voor 11% gewijzigd door President op 15-06-2025 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Denk niet dat het iemand uit mijn straat was..de straat is maar kort en ik ken ze hier wel allemaal. er stond een Kroatische naam op en die woont hier in ieder geval niet. maar goed we zullen zien hoe dit afloopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:55

ManiacsHouse

Scheisse!

Prima gehandeld hoor. d:)b Gemeld, foto's gemaakt en teruggestuurd waar je bewijs van hebt. Meer kun en hoef je niet te doen :)

Mocht er iemand komen dan laat je bewijs van verzenden zien en wenst ze een goede dag verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

*knip* Offtopic.

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 15-06-2025 15:22 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
ManiacsHouse schreef op zondag 15 juni 2025 @ 14:48:
Prima gehandeld hoor. d:)b Gemeld, foto's gemaakt en teruggestuurd waar je bewijs van hebt. Meer kun en hoef je niet te doen :)

Mocht er iemand komen dan laat je bewijs van verzenden zien en wenst ze een goede dag verder. :)
Ja inderdaad. meer kan ik niet doen maar het zit me evengoed toch niet lekker dat zulke dingen gebeuren. heel erg jammer dat anderen je adres gebruiken voor zulke praktijken. die dag was ik jarig en mijn dag was gelijk niet leuk meer door al dit gedoe.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
@drestar Als je nu hoofdletters en interpunctie op de juiste plekken zou gebruiken, wordt je tekst een stuk beter leesbaar en hoeft men ook geen AI in te zetten om een antwoord te geven.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
*knip* Offtopic.

[ Voor 103% gewijzigd door Yorinn op 15-06-2025 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:44

Honesty

kattenneus!

Wij wonen vlakbij het station en hebben ook een periode gehad dat we veel pakjes met vreemde namen werden bezorgd. Waarschijnlijk met het idee om ze later op te halen. Wij hebben toen we er achter kwamen een rondje met de buren gemaakt zowat iedereen weet wie waar woont. Vaak geven we ook aan aan elkaar als iemand niet thuis is en een pakket verwacht.
Vaak zijn het producten die makkelijk door te verkopen zijn

Festina lente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De discussie over ai gegenereerde content mag stoppen hier. Die voegt niet veel toe aan het originele probleem van TS.

De Huisregels zijn hier vrij duidelijk over.
Ik quote;
Kunstmatige intelligentie (AI) mag als hulpmiddel worden gebruikt, maar grotendeels gegenereerde teksten zijn niet toegestaan.
Als iemand verder wilt discussiëren over dit beleid, kan dat in Lieve Adjes.

Ik heb daarom ook een deel van deze discussie verwijderd.

edit 16/06: Modbreak verduidelijkt met relevant stuk huisregels.

[ Voor 27% gewijzigd door Yorinn op 16-06-2025 10:55 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwatelaar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-06 06:57
En?
Wat zat er in?
🥸

Maar zonder dollen: ik begrijp niet waarom jij jezelf als slachtoffer ziet. Jij wordt niet opgelicht, mogelijk de webshop.

[ Voor 71% gewijzigd door Zwatelaar op 15-06-2025 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebas1979
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-07 21:19
Ik denk dat als je bewijs hebt dat je het pakket voor retour hebt afgegeven met reden 'geweigerd', je redelijk safe zit.

Ik ben het wel met jou (en dus met een aantal mensen in dit topic niet) eens, dat dit zomaar pakketfraude zou kunnen zijn. (hoeft niet per se, maar kan wel).

systeem:

- Bestel een pakketje op een ander adres dan je eigen adres, en kies voor achteraf betalen. Gebruik bij bestelling een valse naam.
- Haal pakket op met met fake ID en een verhaal dat je op nr x+100 / 5 straten verder op / 1-cijfer-afwijkende-postcode woont.

Voila: gratis pakket in bezit, en de winkel zal gaan proberen z'n geld te gaan halen op het adres waar geleverd is. Want als ze zomaar accepteren dat iemand zegt 'ja dat was niet voor mij en ik heb het aan iemand meegegeven', dan liggen ze weer wagenwijd open voor die fraude.

Dus in zo'n geval ga je, los van wie dat getouwtrek wint, daar een hoop gedoe mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Yes,
Heb hetzelfde gehad.
Nadat ik mijn huis had verkocht.

Kwam er een pakketje binnen van zalando.
Niet op mijn naam, maar wel mijn adres.

Direct zalando gebeld.
Deze hebben mijn adres geblokkeerd in het systeem, vervolgens heb ik het pakket aan hun retour gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:14
Je hebt niks besteld en je hebt nergens voor getekend. Pakket ter retour aangeboden en klaar.
Er is geen overeenkomst dus je hebt geen aansprakelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvGa
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07-07 12:48
Misschien mis ik iets maar wat is de fraude hier precies? Pakket is betaald neem ik aan en bezorgd. Of ze moeten pakket op een of andere manier in handen krijgen en bij webshop beweren dat het niet bezorgd is? Maar ze hebben wel jouw adres opgegeven dus dat gaat ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:44

Honesty

kattenneus!

*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door Perkouw op 16-06-2025 08:18 ]

Festina lente

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:20
FvGa schreef op maandag 16 juni 2025 @ 00:21:
Misschien mis ik iets maar wat is de fraude hier precies? Pakket is betaald neem ik aan en bezorgd. Of ze moeten pakket op een of andere manier in handen krijgen en bij webshop beweren dat het niet bezorgd is? Maar ze hebben wel jouw adres opgegeven dus dat gaat ook niet op.
Het kan zijn dat het met betaling na levering is, in welke situatie de oplichter na het in handen krijgen van het pakketje die betaling dus niet gaat doen.

Als er dan een incasso of deurwaarder op gezet worden beginnen die met jou adres.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12
FvGa schreef op maandag 16 juni 2025 @ 00:21:
Of het betaald is, is niet bekend. Daar zit ook de mogelijke fraude. Een vreemde komt aan de deur en claimt het pakket, je geeft het mee en voila de rekening komt een paar dagen later.

Probeer dan maar te bewijzen dat je het hebt meegegeven. Het is dan immers op jou adres besteld en bezorgd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik schonk er verder geen aandacht aan tot de buren een dag later voor mijn deur stonden met het pakket. ik zag dat mijn naam er niet op stond maar een naam die mij onbekend was. dit was dus niet voor mij zei ik tegen de buren. ze vroegen mij wat ze ermee moesten ik zei terugsturen
Je buren verlenen je een gunst en jij zadelt ze in eerste instantie op met het probleem. Van mij had die doos mooi voor je deur blijven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:01
Wolly schreef op maandag 16 juni 2025 @ 09:56:
[...]

Je buren verlenen je een gunst en jij zadelt ze in eerste instantie op met het probleem. Van mij had die doos mooi voor je deur blijven liggen.
De buren verlenen hem helemaal geen gunst, want het pakket was niet voor hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Sito schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:20:
[...]

Dan verschillen wij daar van mening over. De buren kunnen niet zien of een pakket wel of niet juist wordt bezorgd voor huisnummer X. De naam op een pakket zegt niets, wellicht bestelt topicstarter iets voor een ander en laat hij het op zijn adres afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-07 13:58
Sito schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:20:
[...]

Hoe weten de buren dat het pakket niet voor jou bestemd is?
Een pakketbezorger zegt vaak: wilt u een pakket aannemen voor nummer die-en-die?
Als je het eenmaal in bezit hebt, zie je dat het niet op naam van de buren staat. Tegen de tijd dat jij dat door het, zit de pakketbezorger al weer in z'n bus en is ie de straat al uit.

[ Voor 6% gewijzigd door CappieL op 16-06-2025 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
CappieL schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:34:
[...]

Een pakketbezorger zegt vaak: wilt u een pakket aannemen voor nummer die-en-die?
Als je het eenmaal in bezit hebt, zie je dat het niet op naam van de buren staat. Tegen de tijd dat jij dat door het, zit de pakketbezorger al weer in z'n bus en is ie de straat al uit.
Dat klopt niet helemaal, want bij de tracking zie je als het goed is staan dat het bij de buren is afgeleverd en vaak inclusief huisnummer (niet altijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
NicoHF schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:46:
[...]

Dat klopt niet helemaal, want bij de tracking zie je als het goed is staan dat het bij de buren is afgeleverd en vaak inclusief huisnummer (niet altijd).
Als het pakket inderdaad van jou is, kun je dat inderdaad vaak wel zien in de tracking info. Maar dat is niet waar ik op reageerde.
Hoe kun je als buurman weten, of het pakketje wel echt voor de buurman is en niet een poging tot fraude?
De pakketbezorger zegt er vaak niet bij dat alleen het adres klopt, maar de naam niet overeenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
CappieL schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:49:
[...]

Als het pakket inderdaad van jou is, kun je dat inderdaad vaak wel zien in de tracking info. Maar dat is niet waar ik op reageerde.
Hoe kun je als buurman weten, of het pakketje wel echt voor de buurman is en niet een poging tot fraude?
De pakketbezorger zegt er vaak niet bij dat alleen het adres klopt, maar de naam niet overeenkomt.
Je gaat je reactie aanpassen en dan het verhaal daarmee veranderen, fijne manier van discussiëren op deze manier :?

Jij stelde dat je niet kon zien dat een pakket bij de buren geleverd was, daar reageerde ik op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
NicoHF schreef op maandag 16 juni 2025 @ 11:19:
[...]

Je gaat je reactie aanpassen en dan het verhaal daarmee veranderen, fijne manier van discussiëren op deze manier :?

Jij stelde dat je niet kon zien dat een pakket bij de buren geleverd was, daar reageerde ik op.
Had alleen de eerste zin toegevoegd, de tekst waarop jij reageerde is gewoon hetzelfde gebleven.
edit: Zie de quote in jouw eerste bericht.

[ Voor 4% gewijzigd door CappieL op 16-06-2025 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Wolly schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:33:
[...]

Dan verschillen wij daar van mening over. De buren kunnen niet zien of een pakket wel of niet juist wordt bezorgd voor huisnummer X. De naam op een pakket zegt niets, wellicht bestelt topicstarter iets voor een ander en laat hij het op zijn adres afleveren.
De buren hebben toch helemaal geen probleem. het pakket staat niet op hun naam, en ook staat hun adres er niet op. en ik bestel niets voor een ander! ga je mij nog beschuldigen ook .wat zeik je nu man!!!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
drestar schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:40:
[...]

De buren hebben toch helemaal geen probleem. het pakket staat niet op hun naam, en ook staat hun adres er niet op. en ik bestel niets voor een ander! ga je mij nog beschuldigen ook .wat zeik je nu man!!!
Hij heeft wel een punt. Er is een pakket naar jouw adres gestuurd (ongeacht of jouw naam er op staat of niet). Dit wordt bij de buren bezorgd, maar omdat het pakket niet van jou is zeg je: hou maar?

Je zadelt hun op met jouw probleem (ook al heb je hier zelf niet voor gekozen). Het was netter geweest als je het pakket meteen van hun in ontvangst had genomen en daarna het was gaan uitzoeken zonder dat de politie je dit had moeten vertellen.

Verder heb je volgens mij gewoon gedaan wat je kon en snap ik niet dat je hier überhaupt nog een topic voor aan maakt. Als er iemand aan je deur staat zeg je gewoon dat het pakket retour is gegaan, probleem opgelost.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:01
drestar schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 10:40:
[...]

Niemand beschuldigt je. Hij zegt alleen dat als de buren op 1 een pakketje krijgen omdat nr 3 niet thuis is, zij niet kunnen zien of dat pakketje wel of niet door nr 3 besteld is. En dat het ook mogelijk is dat nr 3 iets besteld voor iemand anders maar bij hemzelf laat bezorgen.

Zo bestel ik wel eens iets voor m'n moeder, maar laat ik het bij mij bezorgen omdat zij moeilijk ter been is en net is opgestaan als de postbode alweer weg is.

[ Voor 11% gewijzigd door Pat911 op 17-06-2025 11:06 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:09

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Laten we het vriendelijk houden mensen. Hoe het nu gaat, ik kijk ook even expliciet naar jou TS, staat dit topic in de nominatie om gesloten te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Pat911 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 11:04:
[...]

Niemand beschuldigt je. Hij zegt alleen dat als de buren op 1 een pakketje krijgen omdat nr 3 niet thuis is, zij niet kunnen zien of dat pakketje wel of niet door nr 3 besteld is. En dat het ook mogelijk is dat nr 3 iets besteld voor iemand anders maar bij hemzelf laat bezorgen.

Zo bestel ik wel eens iets voor m'n moeder, maar laat ik het bij mij bezorgen omdat zij moeilijk ter been is en net is opgestaan als de postbode alweer weg is.
Precies, een naam op een pakket zegt helemaal niks.
Alsof iedereen alle namen kent van de hele straat.

Dat gezeik met al die pakketen en dan neem je uit liefdadigheid een paket een keer aan van een buur en krijg je nog eens stank voor dank.

Zelf totaal geen zin in al dat geleur met al die pakketen en buren, zodoende neem ik zelf geen één pakket aan en staat mijn bel uit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

NicoHF schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:02:
[...]

Zelf totaal geen zin in al dat geleur met al die pakketen en buren, zodoende neem ik zelf geen één pakket aan en staat mijn bel uit
Ben ik blij dat ik in een heel ander soort straat woon... O-) :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
ehtweak schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 12:10:
[...]

Ben ik blij dat ik in een heel ander soort straat woon... O-) :+
Scheelt weer (of helaas) dat ik in een appartement zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
Ik neem zelf ook nooit pakketten aan van buren of anderen in de straat. eigenlijk zou niemand dat moeten doen en verboden moeten worden bij bezorgdiensten wegens fraude enz maar de bezorgers zijn allang blij dat ze ervan af zijn. als je iets verwacht met de post moet je thuis zijn ook vind ik anders moet je het bij een postpunt laten bezorgen maar veel mensen zijn daar weer te lui voor of hebben geen tijd om het af te halen. ik heb zelf al mijn bezorgingen ingesteld bij een pakketpunt. ik kan erom wanneer het mij uit komt. daarom vond ik het al vreemd dat het voor mijn huis adres werd bezorgd maar dat komt volgens PostNL omdat mijn naam niet overeenkomt met wat erop staat. ik probeer nu mijn huis adres te blokkeren voor als mijn naam er niet op terwijl pakketten met mijn naam erop gewoon bezorgd blijven bij het door mij ingestelde postpunt. bij het postpunt kennen ze mij goed. telkens als ik een pakket kom halen hoeft daar niemand meer naar mijn naam en adres te vragen. het zit mij nog steeds niet lekker. voor hetzelfde geld is dit langer aan de gang en heeft de fraudeur al meerdere pakketten onderschept door de bezorger op te wachten. voordat ik het pakketpunt had ingesteld waren er ook al bezorgers die voor mijn adres wat kwamen bezorgen en dat ik eraan kwam lopen en zei tegen hun geef maar want ik woon daar . de bezorgers geven het gewoon af als je dat zegt zonder dat ze jou uit dat huis zien komen of er zien ingaan. want ze zijn allang blij dat ze ervan af zijn. bij de postbedrijven zouden ze daar echt iets aan moeten doen. toch zeker in deze tijd aar er overal fraude word gepleegd.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
Wat een onzin betoog. Omdat jij het wel lekker vind om alles bij een pakketpunt op te halen moet iedereen dat maar doen? Hier werkt bezorging prima. Als ik er een keer niet ben (wat niet vaak voor komt) gaat het naar de buren. Als de buren er niet zijn komt het hier heen.

Hoeveel procent van de gevallen zal fraude zijn? Ik gok minder dan 0,1%. En daar moet een bedrijf dan de hele flow voor gaan aanpassen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:12
drestar schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 10:14:
Ik neem zelf ook nooit pakketten aan van buren of anderen in de straat. eigenlijk zou niemand dat moeten doen en verboden moeten worden bij bezorgdiensten wegens fraude enz maar de bezorgers zijn allang blij dat ze ervan af zijn. als je iets verwacht met de post moet je thuis zijn ook vind ik anders moet je het bij een postpunt laten bezorgen maar veel mensen zijn daar weer te lui voor of hebben geen tijd om het af te halen. ik heb zelf al mijn bezorgingen ingesteld bij een pakketpunt. ik kan erom wanneer het mij uit komt. daarom vond ik het al vreemd dat het voor mijn huis adres werd bezorgd maar dat komt volgens PostNL omdat mijn naam niet overeenkomt met wat erop staat. ik probeer nu mijn huis adres te blokkeren voor als mijn naam er niet op terwijl pakketten met mijn naam erop gewoon bezorgd blijven bij het door mij ingestelde postpunt. bij het postpunt kennen ze mij goed. telkens als ik een pakket kom halen hoeft daar niemand meer naar mijn naam en adres te vragen. het zit mij nog steeds niet lekker. voor hetzelfde geld is dit langer aan de gang en heeft de fraudeur al meerdere pakketten onderschept door de bezorger op te wachten. voordat ik het pakketpunt had ingesteld waren er ook al bezorgers die voor mijn adres wat kwamen bezorgen en dat ik eraan kwam lopen en zei tegen hun geef maar want ik woon daar . de bezorgers geven het gewoon af als je dat zegt zonder dat ze jou uit dat huis zien komen of er zien ingaan. want ze zijn allang blij dat ze ervan af zijn. bij de postbedrijven zouden ze daar echt iets aan moeten doen. toch zeker in deze tijd aar er overal fraude word gepleegd.
Te lui? geen zin?
Als hier iets bezorgd moet worden, zijn we thuis. Soms is er echter bij voorhand geen bezorgdatum bekend of ontstaat er bij de transporteur een vertraging. Er zijn ook nog mensen die werken... Pakketpunt is dicht wanneer ik klaar ben met werken.

Verder hoeft een bezorger niet te kijken naar je naam. Ze hebben opdracht een pakket op een adres af te leveren, niet om met jou kennis te maken en te socializen. Ze gaan dus niet controleren of je naam er op staat (mogen ze niet eens).

Je redeneert in alles alleen naar jou eigen situatie maar lijkt compleet geen beeld te hebben van de wereld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Vind je je eigen tekst wél leesbaar?

Ik begrijp uit deze wirwar van woorden en taalfouten dat je je buren niet vertrouwt? Begin daar eens mee. Ik heb prima buren en vind het heel fijn dat zij mijn pakketjes aannemen als ik niet thuis ben. Ik doe het dus ook graag voor hun. Ik heb een hekel aan pakketpunten. Ik kom liever even aan de deur bij de buren. Gelijk even een praatje maken.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Gadgeteer schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:28:
...
Verder hoeft een bezorger niet te kijken naar je naam. Ze hebben opdracht een pakket op een adres af te leveren, niet om met jou kennis te maken en te socializen. Ze gaan dus niet controleren of je naam er op staat (mogen ze niet eens).
...
Als ik een pakketje verwacht probeer ik wel beschikbaar te zijn. Als klant heb ik doel gesteld dat ik een beetje vriendelijk & beleefd ben naar de bezorger toe. Gewoon omdat plezier in je werk niet verboden is.

Bijkomend voordeel (niet de reden) is ook dat ze voor jou soms iets extra's doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Cass Casey schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 10:41:
... Ik heb een hekel aan pakketpunten. ...
Vroeger had je van die pakketpunten die mij wel aanstonden. Dan had je niks besteld, dan ging je daar naar toe, kon je van alles bekijken, en vastpakken. En als je iets voldoende beviel kon je het betalen bij een kassa medewerker en meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
miicker schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 09:43:
Wat een onzin betoog. Omdat jij het wel lekker vind om alles bij een pakketpunt op te halen moet iedereen dat maar doen? Hier werkt bezorging prima. Als ik er een keer niet ben (wat niet vaak voor komt) gaat het naar de buren. Als de buren er niet zijn komt het hier heen.

Hoeveel procent van de gevallen zal fraude zijn? Ik gok minder dan 0,1%. En daar moet een bedrijf dan de hele flow voor gaan aanpassen?
Nee hoor helemaal geen onzin betoog. wacht maar tot je zelf slachtoffer bent of dreigt te worden van pakketjes fraude. want zo gaat dat nu eenmaal .dan zou alles onzin zijn als er maatregelen op worden genomen nadat er wat gebeurd is. en uiteraard praat ieder voor zich. dat doe jij toch ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miicker
  • Niet online
drestar schreef op donderdag 19 juni 2025 @ 14:02:
[...]

Nee hoor helemaal geen onzin betoog. wacht maar tot je zelf slachtoffer bent of dreigt te worden van pakketjes fraude. want zo gaat dat nu eenmaal .dan zou alles onzin zijn als er maatregelen op worden genomen nadat er wat gebeurd is. en uiteraard praat ieder voor zich. dat doe jij toch ook!
Ik blijf het onzin vinden. Zelfs al zou ik slachtoffer worden van pakketjesfraude (in hoeverre kun je het überhaupt "slachtoffer" noemen? Er wordt uiteindelijk niets dat van jou is gestolen). Die ene keer dat ik dan slachtoffer zou worden zou voor mij echt niet opwegen tegen het gemak van pakketjes bij de buren kunnen laten bezorgen en daar ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander4753
  • Registratie: April 2023
  • Nu online
Is er tussentijds nog wat gebeurd? Pakket terug geschopt of weg gegooid? Nog iets gehoord of? Update? Het lijkt nu een topic te worden vol sensatie :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Nu online
Ik neem zelf ook nooit pakketten aan van buren of anderen in de straat. eigenlijk zou niemand dat moeten doen en verboden moeten worden bij bezorgdiensten wegens fraude enz maar de bezorgers zijn allang blij dat ze ervan af zijn. als je iets verwacht met de post moet je thuis zijn ook vind ik anders moet je het bij een postpunt laten bezorgen maar veel mensen zijn daar weer te lui voor of hebben geen tijd om het af te halen.[..]
Dit topic was interessant tot dit punt..
Prima dat je een mening hebt maar hoezo schilder je anderen nu af als lui? Wat schiet je daar nu mee op gezien je TS? Compleet irrelevant.

Overigens begrijp ik dat jij alle dagen thuis bent? Ik bestel regelmatig iets bij, bijvoorbeeld een Amazon, en dat komt echt niet altijd de volgende dag.. of de dag erna.. of wel.. of toch niet.
Ik ga toch niet heel dagen thuis zitten? Wij hebben met de buren wél een goede verstandhouding en nemen elkaars pakketjes gewoon aan. Appen elkaar zelfs als er een pakketjes is aangenomen.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:15
I<...> maar dat komt volgens PostNL omdat mijn naam niet overeenkomt met wat erop staat. ik probeer nu mijn huis adres te blokkeren voor als mijn naam er niet op terwijl pakketten met mijn naam erop gewoon bezorgd blijven bij het door mij ingestelde postpunt.
<....>
Ik gebruik vaak genoeg nepnamen. Soms zelfs als voornaam de naam van de shop als ze meer willen dan 1 letter/cijfer. Ik snap de obsessie met alles "perfect" niet zo. Een shop die een email adres vraagt hoeft niet ook een telefoonnummer te hebben. Wetende dat ik al in minimaal 4 lekken gezeten heb geeft wat rommelen met mijn gegevens me een beter gevoel. En netjes het gebruik noteren bij de relevante Keepass entry....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meg
  • Registratie: September 2016
  • Niet online

Meg

418: “I’m a teapot”

Ik neem zelf ook nooit pakketten aan van buren of anderen in de straat. eigenlijk zou niemand dat moeten doen en verboden moeten worden bij bezorgdiensten(...)
Ik krijg regelmatig pakketjes en laat die als ik niet thuis ben gewon afleveren bij de buren, dat levert nooit problemen op.

Dat jij nou juist problemen hebt met een pakketje betekent niet dat iedereen dt heeft toch? En jemig, ooit geleerd van witregels? Je tekst is niet te lezen.

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiretsa
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 19-06 18:22
CappieL schreef op maandag 16 juni 2025 @ 10:34:
[...]

Hoe weten de buren dat het pakket niet voor jou bestemd is?
Precies, zo is het bij mij ook een keer fout gegaan.
Pakketje voor de overbuurman aangenomen (DHL, en huisnr. op label klopte). Eenmaal binnen bleek andere naam.

's Avonds werd er aangebeld en stonden er een onbekende man en vrouw die zeiden dat het pakket voor hen was, en dat het "per ongeluk" naar de overbuurman gestuurd was. Ze lieten één of ander vaag scherm zien op hun telefoon van een aankoop bij Wehkamp. Ik zei dat iedereen zoiets kan maken.
Ze drongen nogal aan (zal het hier niet allemaal precies beschrijven, wordt veel te lang) en ik zei dat ik het wel wilde afgeven maar wel een foto van de man wilde maken. Steeds als ik dat wilde doen, draaide die weg.
Foute boel dus: ik zei dat ik het niet zou afgeven. De sfeer werd een beetje grimmig en die vrouw belde iemand (speaker, buitenlandse taal) en diegene die gebeld werd begon mij uit te schelden (via de speaker dus).
Dit begon een beetje uit de hand te lopen en ik dacht: Waarom ben ik in godsnaam een paar dure sneakers (dat waren het) voor Wehkamp aan het beschermen.
Ik heb het pakket naar buiten gegooid en deur dicht gedaan.
Klaar, niks meer over gehoord. Behalve van de overbuurman, die bleek voor langere tijd (paar weken) weg te zijn, terugkwam en een briefje in zijn brievenbus vond dat DHL iets bij mij had bezorgd. Hij verbaasd, want hij had niks besteld.

Blijkbaar wisten ze dus dat de overbuurman langere tijd weg was en maken daar misbruik van.

Nu neem ik ook niks meer aan, behalve als de buren die ik ken van tevoren aangeven dat ze iets verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:09

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic krijgt van mij een slotje. Echt constructief discussiëren lijkt er de laatste posts niet echt meer bij, jammer.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.