Vaste lijn van Telenet via internet gebruiken (HT813?)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jari Opsomer
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 06-07 14:16
Hallo allemaal,

Ik heb een Telenet ONE-abonnement waar een vaste lijn inbegrepen is. Die komt uiteraard via RJ11 uit de modem. Ik ga binnenkort een maand naar de Filipijnen, en wil graag gratis naar Belgische nummers kunnen bellen via het internet in het buitenland. Na deze reis kan ik het ook gebruiken om via de app op mijn GSM naar niet-Belgische nummers voordeliger te bellen. Wat ik graag zou willen:
  • Mijn vaste lijn wereldwijd via internet kunnen gebruiken, zonder bijkomend VoIP-abonnement van een andere provider.
  • Vanuit het buitenland gratis kunnen bellen - via een app - naar Belgische nummers via die vaste lijn (zoals thuis).
  • Eventueel: De fysieke RJ11-lijn thuis behouden (voor bv. een gewone telefoon).
Ik dacht dat de 'Grandstream HT813' hiervoor een oplossing kon zijn, maar ik raak in de war over wat de FXO- en FXS-poorten nu exact doen. Veel uitleg online gaat over het omzetten van SIP/VoIP naar analoog, maar ik wil net het omgekeerde: mijn analoge lijn van Telenet via internet gebruiken via een (VoIP-)app.

Wat ik dus zoek:

Een (goedkoop) toestel dat mijn Telenet-lijn (via RJ11) 'omzet' naar SIP, zodat ik via internet kan bellen alsof ik thuis zit.

Zonder abonnement bij een externe VoIP-provider dus, gezien het inbegrepen is bij Telenet's ONE.

Voor de kenners: ik wil dus eigenlijk de gestopte Triiing-app reconstrueren, maar dan DIY.
nieuws: Telenet stopt met voip-app Triiing

Alvast bedankt voor alle info!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:53
Is het niet eenvoudiger om te bellen via bijv. Whatsapp?

Of wil je ook met vaste lijnen en/of servicenummers kunnen bellen?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:33
heeft het tele2 modem niet gewoon de sip info open staan? Dan kan je op je toestel elke willekeurige sipphone instaleren en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 15:58
ik heb zo iets ongeveer het is een basis van een plek waar ik een nummer heb en daar betaal je een beetje voor maar dat is altijd je kan geen gratis voip nummer hebben dat ik kan vinden. En heb een andere voip line die ik gebruik om naar buiten te bellen waarbij ik het nummer van het andere nummer toevoeg als nummer herkenning. maar beide betaal ik wat voor maar heb nooit voor zoiets gehoord maar dan gratis.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je kunt met een gateway een analoge lijn zoals je rj11 aansluiten op een 3CX pbx.

Je gaat dan wel van digitaal (modem isp )<> analoog (FXO-gateway) <> digitaal (3cx pbx) <> mobile app

Je RJ11 is geen ouderwetse POTS lijn maar niks anders dan een sip account wat je isp modem converteert om dmv rj11 een analoog ouderwets toestel aan te kunnen sluiten.

https://www.3cx.com/commu...hone-line-with-3cx.74322/