Patch paneel, patchen of niet bij moeilijk berikbaar rack?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:25

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Dus op mijn werk kan het zijn dat ik dit of volgende jaar een nieuwe switch in een nieuw klein rack mag steken op een locatie waar je alleen aankunt met een ladder/werkplatform en om niet bij elke nieuwe patch de ladder/werkplatform te moeten nemen dacht ik, wat is een algemene wijsheid in dit geval.

Dus als voorbeeld je hebt een patch paneel waar je 24 patches op kunt maken, daarvan zijn er 18 van bekabeld (wat wel meer gebeurd in bedrijven) maar uiteindelijk gebruiken we er maar 12 van.

1. Is dan de wijsheid om deze toch te patchen maar de poort af te zetten in de switch
2. Niet patchen en moest de verbinding toch gaan gebruiken de ladder nemen en de patch maken

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Het kan alle 2. Echt een gevalletje 'elk voordeel heeft zijn nadeel'.

Optie 1. Wel de meest makkelijke maar niet handig/netjes als je met kleuren werkt.

Dus wit is data en blauw is een ap. Dit weet je vooraf niet.

Optie 2 beetje gedoe (vooral als je wekelijks erbij moet) maar dit is wel de meest 'nette'.

offtopic:
Je hebt nog geluk, je kan er nog met de ladder bij. Bij mijn vorige werk hing er 1 in magazijn tegen het dak. Standaard hoogwerker was net te laag en ik met mijn hoogtevrees niet te doen. Interne Technische dienst monteur uitleg gegeven. Gelukkig zaten daar alleen wat APs op dus tot de switch kapot zou gaan was nog een keer erin moeten niet nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 15-06-2025 08:13 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:34
Als je genoeg netwerkpoorten hebt om alles te patchen zou ik het gewoon alles patchen en die poorten softwarematig uit zetten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:57
Damic schreef op zondag 15 juni 2025 @ 03:13:
1. Is dan de wijsheid om deze toch te patchen maar de poort af te zetten in de switch
Dit.
2. Niet patchen en moest de verbinding toch gaan gebruiken de ladder nemen en de patch maken
Klinkt als Penny wise, Pound foolish.

Werken op hoogte moet je m.i. zoveel mogelijk zien te beperken.
En 6 extra patchkabels wegen echt niet op tegen het risico van een (onnodig) bedrijfsongeval.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@RobbyTown Mmmmh de kleuren zou ik op voorrand wel weten he, de meeste aansluitingen zijn bureau aansluitingen voor printers/telefoon/pc's. De overschot zouden dan wit zijn.

Ik zal er niet wekelijks bij moeten maar soms staan er schakelkasten van klanten voor en dan kan ik er niet aan :+

Wel grappig jij zegt wit en blauw en hier (https://www.cablewholesal...-uses-the-complete-guide/) zeggen grijs en geel :+

@Ben(V) Ja dan zal ik een beetje voor moeten uitrekenen he :)
@FredvZ zoiets :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Damic wist niet dat er een handboek was :D . Nog niet ergens gezien dat het 1 op 1 klopt met de link in elk geval (zelf bij mij niet zie linkje nette lan in onderschrift :p)

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
RobbyTown schreef op zondag 15 juni 2025 @ 14:29:
@Damic wist niet dat er een handboek was :D . Nog niet ergens gezien dat het 1 op 1 klopt met de link in elk geval (zelf bij mij niet zie linkje nette lan in onderschrift :p)
Voila zolang je zelf weet wat wat is dan is er niets aan de hand, want officeel zijn er geen kleuren die bij welke klasse van apparatuur hoort. Want wat met telefoons, ja hoort onder PoE apparaten maar meestal staan die op hun eigen vlan.

Pagina: 1