Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Het kan alle 2. Echt een gevalletje 'elk voordeel heeft zijn nadeel'.
Optie 1. Wel de meest makkelijke maar niet handig/netjes als je met kleuren werkt.
Dus wit is data en blauw is een ap. Dit weet je vooraf niet.
Optie 2 beetje gedoe (vooral als je wekelijks erbij moet) maar dit is wel de meest 'nette'.
Optie 1. Wel de meest makkelijke maar niet handig/netjes als je met kleuren werkt.
Dus wit is data en blauw is een ap. Dit weet je vooraf niet.
Optie 2 beetje gedoe (vooral als je wekelijks erbij moet) maar dit is wel de meest 'nette'.
offtopic:
Je hebt nog geluk, je kan er nog met de ladder bij. Bij mijn vorige werk hing er 1 in magazijn tegen het dak. Standaard hoogwerker was net te laag en ik met mijn hoogtevrees niet te doen. Interne Technische dienst monteur uitleg gegeven. Gelukkig zaten daar alleen wat APs op dus tot de switch kapot zou gaan was nog een keer erin moeten niet nodig.
Je hebt nog geluk, je kan er nog met de ladder bij. Bij mijn vorige werk hing er 1 in magazijn tegen het dak. Standaard hoogwerker was net te laag en ik met mijn hoogtevrees niet te doen. Interne Technische dienst monteur uitleg gegeven. Gelukkig zaten daar alleen wat APs op dus tot de switch kapot zou gaan was nog een keer erin moeten niet nodig.
[ Voor 4% gewijzigd door RobbyTown op 15-06-2025 08:13 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Als je genoeg netwerkpoorten hebt om alles te patchen zou ik het gewoon alles patchen en die poorten softwarematig uit zetten.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Dit.Damic schreef op zondag 15 juni 2025 @ 03:13:
1. Is dan de wijsheid om deze toch te patchen maar de poort af te zetten in de switch
Klinkt als Penny wise, Pound foolish.2. Niet patchen en moest de verbinding toch gaan gebruiken de ladder nemen en de patch maken
Werken op hoogte moet je m.i. zoveel mogelijk zien te beperken.
En 6 extra patchkabels wegen echt niet op tegen het risico van een (onnodig) bedrijfsongeval.
Spel en typfouten voorbehouden
@RobbyTown Mmmmh de kleuren zou ik op voorrand wel weten he, de meeste aansluitingen zijn bureau aansluitingen voor printers/telefoon/pc's. De overschot zouden dan wit zijn.
Ik zal er niet wekelijks bij moeten maar soms staan er schakelkasten van klanten voor en dan kan ik er niet aan
Wel grappig jij zegt wit en blauw en hier (https://www.cablewholesal...-uses-the-complete-guide/) zeggen grijs en geel
@Ben(V) Ja dan zal ik een beetje voor moeten uitrekenen he
@FredvZ zoiets
Ik zal er niet wekelijks bij moeten maar soms staan er schakelkasten van klanten voor en dan kan ik er niet aan
Wel grappig jij zegt wit en blauw en hier (https://www.cablewholesal...-uses-the-complete-guide/) zeggen grijs en geel
@Ben(V) Ja dan zal ik een beetje voor moeten uitrekenen he
@FredvZ zoiets
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
@Damic wist niet dat er een handboek was
. Nog niet ergens gezien dat het 1 op 1 klopt met de link in elk geval (zelf bij mij niet zie linkje nette lan in onderschrift
)
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Voila zolang je zelf weet wat wat is dan is er niets aan de hand, want officeel zijn er geen kleuren die bij welke klasse van apparatuur hoort. Want wat met telefoons, ja hoort onder PoE apparaten maar meestal staan die op hun eigen vlan.RobbyTown schreef op zondag 15 juni 2025 @ 14:29:
@Damic wist niet dat er een handboek was. Nog niet ergens gezien dat het 1 op 1 klopt met de link in elk geval (zelf bij mij niet zie linkje nette lan in onderschrift
)
Pagina: 1