Geen netwerkverbinding vindbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16-06 21:07
Hallo allemaal,

Sinds enkele dagen kan onze medion laptop geen verbinding meer maken. Het enige dat je ziet is de vliegtuistand als je op het wereldbolletje drukt. Ik kon nergens iets vinden dat het probleem oploste.

Ik heb windows opnieuw geinstalleerd, netwerk opgezocht en verbinding gemaakt en ik had direct internet, nog wat aanvullende dingen gedownload, alles werkte prima. Daarna alle beschikbare windowsupdates zoals ik dat altijd doe en tijdens dit proces verloor hij verbinding en kon de laptop geen netwerk meer vinden.

Ik kan nergens iets vinden wat ik kan wijzigen. Probleemoplossen en opnieuwopstarten werkt niet.

Hebben jullie een idee wat er aan de hand is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:46

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Misschien een idee om te melden wélke medion laptop? Het is niet dat ze er maar 1 gemaakt hebben ;)
Vaak is vliegtuigstand een hardware (toetsen combinatie) instelling, een her-install zal dan niet helpen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
laten we het hopen. het gaat om een medion MSN3002966

Ik heb al even gekeken. bij vliegtuigstand kan ik niets wijzigen. Ik kan de schuifknop die op Uit staat niet verschuiven. Volgens mij staat de laptop dus niet op de vliegtuigstand.

Er staat: Er zijn geen draadloze apparaten op deze pc gevonden. Maar dat is wellicht bluetooth.

[ Voor 72% gewijzigd door grasmaaier op 14-06-2025 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
moet een 2 bij zie ik: MSN30029266

Bij hardware- en verbindingseigenschappen weergeven staat bij Wi-fi

status: niet operationeel
Connectiviteit: verbroken

[ Voor 65% gewijzigd door grasmaaier op 14-06-2025 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:43

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Toevallig onder apparaatbeheer al gekeken of je drivers mist of dat er eentje fouten heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
dat had ik wel bij de eerste installatie geprobeerd, met windows 11. maar dat ging helemaal mis. toen heb ik windows 10 geïnstalleerd en zoals altijd heb ik dan direct internet.

ik zit nu naar de drivers te kijken, bij Wlan zit een mapje maar daar zit geen setup of install bij.

Bij probleemoplossing wordt aangegeven dat er geen netwerkadapter is geïnstalleerd. Ik neem aan dat ze hier de driver mee bedoelen, klopt dit?

Ik had dus alle drivers gedownload van dit model, alleen in het mapje van Wlan staat geen install of setup file. Ik kan daar niets mee.

[ Voor 33% gewijzigd door grasmaaier op 14-06-2025 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Er staat: Er zijn geen draadloze apparaten op deze pc gevonden. Maar dat is wellicht bluetooth.
Staan er nog apparaten tussen zonder driver en staat daar iets met netwerk controller tussen?

Zo ja, zoek de verdor en device id op, daarmee kan je achterhalen welke driver je nodig hebt.

Zo nee, dan is het device niet zichtbaar voor het OS en kan het een hardware airplane mode zijn, ik kan de toetsen combi voor dit model niet zo snel vinden, vergelijkbare modellen is het FN+F2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
grasmaaier schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 22:14:
Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd, netwerk opgezocht en verbinding gemaakt en ik had direct internet, nog wat aanvullende dingen gedownload, alles werkte prima. Daarna alle beschikbare windows updates zoals ik dat altijd doe en tijdens dit proces verloor hij verbinding en kon de laptop geen netwerk meer vinden.
Dus geen opeens WiFi verbinding meer tijdens/na het updaten van Windows?
Kijk bij je WiFi adapter eigenschappen, aangenomen dat deze zichtbaar is in apparaatbeheer, en probeer of je de driver kan terugzetten naar de vorige versie (driver rollback).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
ik heb een driver van intel voor wifi geinstalleerd maar dat werkt ook niet.

bij hardware en verbindingseigenschappen staat de Wi-fi. daar staat dat deze niet operationeel is. ik zie nergens een rollback. ik kijk er morgen verder naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-07 23:05
Als in de WLAN map van de driververzameling een .inf file staat dan gebruik je die om de driver te installeren.
Dan kies je in Apparaatbeheer om de driver te updaten en vervolgens laat je zoeken naar een driver in die map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietabrow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-07 21:20
Misschien kun je je Netwerkadapter een reset geven? Kan weleens helpen.
Windows 10 zei je? Dan kom je daar als volgt:

Start > Instellingen > Netwerk & Internet > Wi-Fi > klik op 'Netwerk reset' (onderaan) > Nu resetten
Daarna mag je gelijk je pc herstarten (je hoeft niet 5 min. te wachten zoals de popup aangeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
helaas staat er in de WLAN map geen .inf file.

Ik heb ook geprobeerd het netwerk te resetten, maar dat maakt geen verschil.

zijn er nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
Het blijkt een vaker voorkomend probleem te zijn met die Intel AX201 Wifi Adapter
Je kan deze procedure volgen die gegeven is op het Intel forum:

Intel Community: Wifi driver AX201 not working

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

The_Doman schreef op zondag 15 juni 2025 @ 10:58:
Het blijkt een vaker voorkomend probleem te zijn met die Intel AX201 Wifi Adapter
De 201 is idd geen volwaardige WiFi adapter, deze leunt op de CPU en chipset. Als de drivers/updates daarvoor niet zijn geïnstalleerd dan werkt de WiFi adapter ook niet. N.b. dit geld niet voor de BT controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:44

XallaX

Meow

Ik denk dat je deze moet hebben: https://www.medion.com/nl/service/product-detail/30029266

Daar de driver package downloaden, hierin zitten wel Wlan drivers met .inf bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
ik zal het proberen, --> ja hier heb ik de drivers al gedownload. en daar heb ik de chipset van geinstalleerd. Bij WLAN staat er dus geen optie om het te installeren.

Ik had deze middag de chipset geinstalleerd en daarna deed het internet het. ik zag de netwerken, kon verbinding maken en ik had internet.

Twee uur later was de verbinding verbroken en kon de laptop wederom geen verbindingen vinden...

dit is toch raar?

[ Voor 20% gewijzigd door grasmaaier op 15-06-2025 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
grasmaaier schreef op zondag 15 juni 2025 @ 17:11:
Twee uur later was de verbinding verbroken en kon de laptop wederom geen verbindingen vinden...
Kijk dan eens bij de WiFi apparaatbeheer/adapter eigenschappen of er een nieuwere driver is geüpdate/geïnstalleerd?
Of kijk in Windows update history.
Mogelijk kan je dan wel de driver terugzetten naar de vorige versie (driver rollback).

[ Voor 7% gewijzigd door The_Doman op 15-06-2025 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Is dit niet gewoon een fn + F-toets combinatie waarbij sommige laptops de fn toets niet gebruikt hoeft te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietabrow
Hotspot van je telefoon (of wifi van de buren) op zo'n moment ook niet vindbaar op je laptop?
Uit nood zou je tijdelijk ook een wifi usb dongle kunnen doen in je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
Er is geen enkel netwerk te zien.

Wat voor F combinatie zou het kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

grasmaaier schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:03:

Kan je een fotootje maken van je toetsenbord? Soms is het een antenne of iets dergelijks. Je zet er je wifi en bluetooth mee uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Daapse
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 20-06 08:56
grasmaaier schreef op zondag 15 juni 2025 @ 21:03:

Beetje flauw, het is hier niet de HK.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 16-06-2025 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietabrow
Zoekresultaat op Google:

Op een Medion laptop schakel je de wifi in of uit met de combinatie Fn + F7. Zorg ervoor dat de WLAN-functie ingeschakeld is door op dit toetsenbordcombinatie te drukken, als het bijbehorende indicatielampje niet brandt.

(Misschien zit de wifi bij jou ook op Fn + F7 of misschien daar in de buurt..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
Nee de combinaties werken niet. Ik denk dat het hem zit in de driver of een ander belangrijk programma van de laptop.

Zijn daar nog ideeën over? Ik heb dus wel de chipset geïnstalleerd, toen deed hij het even, en daarna kon hij wederom geen netwerken vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
grasmaaier schreef op maandag 16 juni 2025 @ 16:02:
Nee de combinaties werken niet. Ik denk dat het hem zit in de driver of een ander belangrijk programma van de laptop.

Zijn daar nog ideeën over? Ik heb dus wel de chipset geïnstalleerd, toen deed hij het even, en daarna kon hij wederom geen netwerken vinden.
Er zijn hier diverse links en aanwijzingen voorbijgekomen maar ik weet niet wat je daarvan allemaal hebt geprobeerd/gevolgd

De beschreven procedure op het intel forum precies uitgevoerd?
Intel Community: Wifi driver AX201 not working

Als de WiFi driver het op een bepaald moment wel weer doet controleer dan direct adapter driver versies van de WiFI en bluetooth drivers om na te gaan of deze later worden vervangen door Windows update.

Je kan dan ook nog testen of de WiFi het blijft doen als je offline blijft na een schone installatie.
Als na online het gaan/updaten de WiFi weer verdwijnt moet je uitzoeken welke driver/update dat precies veroorzaakt.

Een Image backup maken/restoren van je systeem tussendoor is dan wel handig bij dat soort situaties.
Maar dat doet niet iedereen zo even natuurlijk.

Onder Windows 10 werkt alles wel goed dus?
Pagina: 1