Ik heb een Philips soundbar (TAB8507B/10). Die werkte voorheen behoorlijk naar behoren.
Op 3 april 2025 heb ik de aangeboden firmwareupdate uitgevoerd via de Philips Entertainment App.
Na die update leek alles gewoon te werken, maar er kwam geen enkel geluid meer uit de soundbar of subwoofer. Via alle manieren van afspelen (AirPlay, Spotify, Chromecast, HDMI) lijkt het alsof de content wordt afgespeeld, maar geen enkel geluid. Ook bevestigende piepjes uit het instellingen-menu hoor je niet. Schakelen met (un)mute en volume op/neer werkt wel (zichtbaar op display), maar zorgt niet voor geluid.
Op dit moment was de firmware 00.01.34 (die hiervoor, toen hij het nog deed, helaas niet onthouden).
Hierna heb ik een handmatige reset (8sec op + en -) uitgevoerd. Zonder succes. De firmware versie bleef 00.01.34 en geen geluid.
Meteen daarna werd in de Entertainment-app een nieuwe update aangeboden (00.01.35).
Deze heb ik getracht uit te voeren, maar hij loopt vast:
- Ik heb de Entertainment-app open gehouden totdat het groene vinkje verscheen (en veel langer)
- Ik heb niks op de knoppen of aansluitingen van de soundbar veranderd.
- De soundbar blijft hangen op de melding "UPG 0"
- De ledjes zijn uit.
- Wifi is niet verbonden (geen ledje op soundbar + gecheckt in het modem).
Na opnieuw opstarten (stroom uit-aan) is hij weer terug bij firmware 00.01.34 zonder geluid.
Bovenstaande heb ik sindsdien nog meerdere malen opnieuw geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.
Ik weet niet waar dat voor staat, maar sindsdien heb ik alleen nog maar gehoord dat ze "nog niks van Level 3 gehoord hadden". Ik zit dus al heel lang opgescheept met het geluid van mijn TV in plaats van de soundbar.
Er lijkt geen escalatiepad te zijn, of ze willen mij er in ieder geval niet mee helpen.
Ik heb geprobeerd mee te denken en heb gevraagd om de bestanden van de voorgaande firmware om ze via USB op de soundbar te zetten, maar geen enkele medewerking.
Natuurlijk heb ik ook via de verkoper geprobeerd een oplossing te bewerkstelligen, maar die krijgen niks voor elkaar bij Philips en ik ben (vooralsnog) niet op zoek naar geld terug o.i.d.
Op 3 april 2025 heb ik de aangeboden firmwareupdate uitgevoerd via de Philips Entertainment App.
Na die update leek alles gewoon te werken, maar er kwam geen enkel geluid meer uit de soundbar of subwoofer. Via alle manieren van afspelen (AirPlay, Spotify, Chromecast, HDMI) lijkt het alsof de content wordt afgespeeld, maar geen enkel geluid. Ook bevestigende piepjes uit het instellingen-menu hoor je niet. Schakelen met (un)mute en volume op/neer werkt wel (zichtbaar op display), maar zorgt niet voor geluid.
Op dit moment was de firmware 00.01.34 (die hiervoor, toen hij het nog deed, helaas niet onthouden).
Hierna heb ik een handmatige reset (8sec op + en -) uitgevoerd. Zonder succes. De firmware versie bleef 00.01.34 en geen geluid.
Meteen daarna werd in de Entertainment-app een nieuwe update aangeboden (00.01.35).
Deze heb ik getracht uit te voeren, maar hij loopt vast:
- Ik heb de Entertainment-app open gehouden totdat het groene vinkje verscheen (en veel langer)
- Ik heb niks op de knoppen of aansluitingen van de soundbar veranderd.
- De soundbar blijft hangen op de melding "UPG 0"
- De ledjes zijn uit.
- Wifi is niet verbonden (geen ledje op soundbar + gecheckt in het modem).
Na opnieuw opstarten (stroom uit-aan) is hij weer terug bij firmware 00.01.34 zonder geluid.
Bovenstaande heb ik sindsdien nog meerdere malen opnieuw geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.
Klantenservice Philips/TP Vision
Natuurlijk heb ik contact gezocht met Philips. Philips zelf is niet te bereiken, maar via de menu's kom je altijd terecht bij TP Vision, die de klantenservice uitvoert. In eerste instantie namen ze mijn vraag goed aan, ik kon een beschrijving en foto's opsturen, maar al snel kwam de melding dat het was doorgezet naar "Level 3".Ik weet niet waar dat voor staat, maar sindsdien heb ik alleen nog maar gehoord dat ze "nog niks van Level 3 gehoord hadden". Ik zit dus al heel lang opgescheept met het geluid van mijn TV in plaats van de soundbar.
Er lijkt geen escalatiepad te zijn, of ze willen mij er in ieder geval niet mee helpen.
Ik heb geprobeerd mee te denken en heb gevraagd om de bestanden van de voorgaande firmware om ze via USB op de soundbar te zetten, maar geen enkele medewerking.
Natuurlijk heb ik ook via de verkoper geprobeerd een oplossing te bewerkstelligen, maar die krijgen niks voor elkaar bij Philips en ik ben (vooralsnog) niet op zoek naar geld terug o.i.d.
Vragen
- Heeft iemand een idee hoe dit verholpen kan worden?
- Weet iemand een manier om Philips wel tot actie te dwingen?
- Heeft iemand misschien de oude firmware?