Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brrrtje?
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Ik heb een Philips soundbar (TAB8507B/10). Die werkte voorheen behoorlijk naar behoren.

Op 3 april 2025 heb ik de aangeboden firmwareupdate uitgevoerd via de Philips Entertainment App.
Na die update leek alles gewoon te werken, maar er kwam geen enkel geluid meer uit de soundbar of subwoofer. Via alle manieren van afspelen (AirPlay, Spotify, Chromecast, HDMI) lijkt het alsof de content wordt afgespeeld, maar geen enkel geluid. Ook bevestigende piepjes uit het instellingen-menu hoor je niet. Schakelen met (un)mute en volume op/neer werkt wel (zichtbaar op display), maar zorgt niet voor geluid.
Op dit moment was de firmware 00.01.34 (die hiervoor, toen hij het nog deed, helaas niet onthouden).

Hierna heb ik een handmatige reset (8sec op + en -) uitgevoerd. Zonder succes. De firmware versie bleef 00.01.34 en geen geluid.

Meteen daarna werd in de Entertainment-app een nieuwe update aangeboden (00.01.35).
Deze heb ik getracht uit te voeren, maar hij loopt vast:
- Ik heb de Entertainment-app open gehouden totdat het groene vinkje verscheen (en veel langer)
- Ik heb niks op de knoppen of aansluitingen van de soundbar veranderd.
- De soundbar blijft hangen op de melding "UPG 0"
- De ledjes zijn uit.
- Wifi is niet verbonden (geen ledje op soundbar + gecheckt in het modem).
Na opnieuw opstarten (stroom uit-aan) is hij weer terug bij firmware 00.01.34 zonder geluid.

Bovenstaande heb ik sindsdien nog meerdere malen opnieuw geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.

Klantenservice Philips/TP Vision

Natuurlijk heb ik contact gezocht met Philips. Philips zelf is niet te bereiken, maar via de menu's kom je altijd terecht bij TP Vision, die de klantenservice uitvoert. In eerste instantie namen ze mijn vraag goed aan, ik kon een beschrijving en foto's opsturen, maar al snel kwam de melding dat het was doorgezet naar "Level 3".
Ik weet niet waar dat voor staat, maar sindsdien heb ik alleen nog maar gehoord dat ze "nog niks van Level 3 gehoord hadden". Ik zit dus al heel lang opgescheept met het geluid van mijn TV in plaats van de soundbar.
Er lijkt geen escalatiepad te zijn, of ze willen mij er in ieder geval niet mee helpen.
Ik heb geprobeerd mee te denken en heb gevraagd om de bestanden van de voorgaande firmware om ze via USB op de soundbar te zetten, maar geen enkele medewerking.

Natuurlijk heb ik ook via de verkoper geprobeerd een oplossing te bewerkstelligen, maar die krijgen niks voor elkaar bij Philips en ik ben (vooralsnog) niet op zoek naar geld terug o.i.d.

Vragen

• Heeft iemand een idee hoe dit verholpen kan worden?
  • Weet iemand een manier om Philips wel tot actie te dwingen?
  • Heeft iemand misschien de oude firmware?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:10
https://www.reddit.com/user/loqki112/
Wellicht helpt de 3e post je wat verder.
Ook een link naar de oude fw.

[ Voor 16% gewijzigd door Zap_pa op 15-06-2025 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brrrtje?
  • Niet online
Dankjewel @Zap_pa!
Ik heb er niet veel vertrouwen in, maar het is het proberen waard.
Ik zal laten weten of het werkt.

Wel heel typisch dat de downloadlink in de Reddit-post verwijst naar een server van TPV, de klantenservice van Philips...
En maar blijven roepen dat ze dat niet kunnen en moeten wachten op "Level 3".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:10
Als je de post leest, zijn er meerde mensen met hetzelfde probleem na een update, ook met een oudere firmware (Forced update via app to firmware 00.01.32 and, when restarted, no sound. It doesn't work anymore, not even with bluethoot).
Het lijkt er dus op dat een firmware update (ongeacht de versie) de problemen veroorzaakt.
Indien de problemen niet te verhelpen zijn, kun je als laatste een beroep doen op de wettelijke garantie bij de verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Wanneer heb je de soundbar aangeschaft? Als bovenstaande niet werkt (handmatig downgraden), dan had ik indien van toepassing aanspraak gemaakt op de wettelijke garantie.

Heb zelf in het verleden een firmware issue met mijn Philips TV gehad, en ben vervolgens een jaar lang aan het lijntje gehouden met een zogenaamde update die de problemen ging oplossen. Dat is er dus nooit van gekomen, van TP-Vision hoef je echt geen service te verwachten.

• Brrrtje?
  • Niet online
Even een update (spoiler: geen nieuws).

Ik heb geprobeerd om handmatig de laatst werkende firmware te installeren via de download uit de Reddit post die @Zap_pa in zijn reactie aanraadde. Niet gelukt, zelfde probleem als bij proberen te updaten.

Ik heb nog vaak om een statusupdate gevraagd aan TP Vision. Inmiddels wordt ik door sommige medewerkers zelfs herkend en hoef ik het verhaal niet meer te doen.
Het antwoord is nog steeds hetzelfde: we wachten op antwoord van de "derde lijn". Ze lijken geen enige invloed op die gasten te hebben, zodat ik zelfs betwijfel of hij wel bestaat.
Uiteindelijk was een medewerker het met me eens dat dit niet kon (we zijn ruim 5 maanden verder). Hij heeft een nieuwe case aangemaakt om mijn soundbar te vervangen (gelijk of beter), maar ook die wacht op goedkeuring van "een andere afdeling"... 8)7

Ik heb het advies van @Stefan22 overwogen (wettelijke garantie via verkoper), maar ik heb hem gekocht via een aanbieding bij iBood en van dat geld koop ik geen soundbar met gelijke specs. Reparatie is niet mogelijk, want zij leunen op dezelfde 'service' van Philips.

Inmiddels heb ik het tot missie gemaakt om deze case te escaleren. Niet naar "een derde lijn", maar naar hogerop, liefst naar Philips zelf.
Ik kan er gewoon niet bij dat zo'n bedrijf zo belachelijk slecht met zijn klanten om gaat. Niet eens alleen om mijn eigen case, maar om het principe en andere klanten.
Alle contactgegevens en telefoonnummers van Philips komen uit bij hetzelfde callcenter van TP Vision, net als mailadressen en webformulieren.
De medewerkers zijn zo geïnstrueerd dat er geen mogelijkheid tot escalatie is. Zelfs de teamleider van de klantenservice spreken is geen optie. In gedachte zie ik Fons van Radar al op weg naar Eindhoven of Amsterdam.

Vragen
  • Zijn er mensen die ook soortgelijke problemen met de klantenservice van Philips hebben? (TP Vision doet volgens mij specifiek audio- en video-apparatuur)
  • En heeft iemand voor mij contactgegevens van Philips B.V. zelf? Of een insider die dit aan zou kunnen kaarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Brrrtje? schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:59:
Even een update (spoiler: geen nieuws).

Ik heb geprobeerd om handmatig de laatst werkende firmware te installeren via de download uit de Reddit post die @Zap_pa in zijn reactie aanraadde. Niet gelukt, zelfde probleem als bij proberen te updaten.

Ik heb nog vaak om een statusupdate gevraagd aan TP Vision. Inmiddels wordt ik door sommige medewerkers zelfs herkend en hoef ik het verhaal niet meer te doen.
Het antwoord is nog steeds hetzelfde: we wachten op antwoord van de "derde lijn". Ze lijken geen enige invloed op die gasten te hebben, zodat ik zelfs betwijfel of hij wel bestaat.
Uiteindelijk was een medewerker het met me eens dat dit niet kon (we zijn ruim 5 maanden verder). Hij heeft een nieuwe case aangemaakt om mijn soundbar te vervangen (gelijk of beter), maar ook die wacht op goedkeuring van "een andere afdeling"... 8)7

Ik heb het advies van @Stefan22 overwogen (wettelijke garantie via verkoper), maar ik heb hem gekocht via een aanbieding bij iBood en van dat geld koop ik geen soundbar met gelijke specs. Reparatie is niet mogelijk, want zij leunen op dezelfde 'service' van Philips.

Inmiddels heb ik het tot missie gemaakt om deze case te escaleren. Niet naar "een derde lijn", maar naar hogerop, liefst naar Philips zelf.
Ik kan er gewoon niet bij dat zo'n bedrijf zo belachelijk slecht met zijn klanten om gaat. Niet eens alleen om mijn eigen case, maar om het principe en andere klanten.
Alle contactgegevens en telefoonnummers van Philips komen uit bij hetzelfde callcenter van TP Vision, net als mailadressen en webformulieren.
De medewerkers zijn zo geïnstrueerd dat er geen mogelijkheid tot escalatie is. Zelfs de teamleider van de klantenservice spreken is geen optie. In gedachte zie ik Fons van Radar al op weg naar Eindhoven of Amsterdam.

Vragen
  • Zijn er mensen die ook soortgelijke problemen met de klantenservice van Philips hebben? (TP Vision doet volgens mij specifiek audio- en video-apparatuur)
  • En heeft iemand voor mij contactgegevens van Philips B.V. zelf? Of een insider die dit aan zou kunnen kaarten?
Ik heb dezelfde soundbar via iBood gekocht. Na een tijdje was de subwoofer defect, waarna ik hem terug kon sturen naar iBood en een nieuw exemplaar heb gekregen (echter had ik liever mijn geld terug, dus vervangend exemplaar weer retour gestuurd en daarna geld terug gekregen).

Ik heb een jaar lang een incident open gehad bij de klantenservice van TP-Vision, en het is werkelijk een drama. Ik heb het na een jaar opgegeven.

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:14
ik heb hier nu dezelfde soundbar, en na update blijft mijn soundbar staan op upg--M. op dit moment is mijn bar ook niet meer zichtbaar in de app. ik durf nog niet helemaal wat te gaan doen nu, omdat ik niet weet wat die code betekend

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:14
heb mijne in ieder geval terug. geen update uitgevoerd, maar werkt wel gewoon. dus ik ga nog even niet updaten denk :P

wel andere vraag. heb jij ook dat bij de app de subwoofer op N/A blijft staan? en als je volume van sub wil aanpassen dat die vanzelf weer naar N/A springt?

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Pagina: 1