ownz123 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 15:15:
Dank voor het meedenken, Ik denk dat ik dan de koelkast aan dezelfde zijde zet als de wasmachine. Openen van de deur van koelkast gaat denk ik dan net goed. Doorgang naar toilet wordt wel smal, maar nog wel te doen.
Ik heb een variant ingetekend voor je. Ter inspiratie en om te laten zien hoe je zo min mogelijk last hebt van de beperkte doorgang.
- je koelvries op plaats van gasstel
- wasmachine in de hoek bij het raam
- kookplaat erboven (zou dan ook inductie kunnen zijn). Afzuigkap erboven met evt afvoer door het raam.
- vaatwasser ernaast
- erboven en ernaast een ondiepe kast (30 cm) voor voorraad, serviesgoed, alles wat je in de keuken nodig hebt.
De doorgang bij vaatwasser is 70 cm, daar waar je kookt heb je meer ruimte. Relatief voordeel: je vaatwasser is makkelijk in te ruimen in combinatie met spoelbak andere zijde.
Koelvries kan zo makkelijk open.
Heel andere tip: ga eens in de buurt kijken of er mensen zijn die de wand naar de woonkamer deels hebben doorgebroken. Dan kun jij dat ook doen (kun je bij vertrek ook vrij makkelijk weer dichtmaken). Andere deur kan weggewerkt worden en daarmee kun je in de keuken een L creëren. Handig voor je koelvries, vaatwasser en wasmachine.