Laserprinter voor kaarten gezocht (300grm2)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_uijens
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 17-06 22:24
Hi allemaal,

Ik ben opzoek naar een printer die mij kan ondersteunen in mijn kaartenbedrijf. Ik wil zelf kaarten en enveloppen gaan printen en deze verkopen via het internet. Ik heb al een aantal fabrikanten een bericht gestuurd met de onderstaande specificaties. Helaas geen reactie of niet helemaal waar ik naar opzoek ben. Kan iemand mij een printer aanraden met de onderstaande specs:

-Het moet een laserprinter zijn
-Moet papier kunnen printen tot minimaal 300grm2. Via een bypass/multi-purpose tray is prima.
-Moet expliciet vermeld zijn dat hij geschikt is voor het printen van enveloppen (120-140grm2).
-Printer moet A5 papier ondersteunen.
-Printer moet niet te groot zijn. Als deze op een tafel of bureau past zou dat ideaal zijn.
-De resolutie valt nog te discussiëren maar zover ik begrepen heb is 1200 x 1200 dpi voor kaarten gewenst.

De prijsklasse ligt tussen de €500-€1500, geen specifieke voorkeur naar merk. Indien er opties zijn rond de €500 heeft dit uiteraard de voorkeur. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik had zelf de Oki 650dn gezien, deze ondersteund maar papier tot 256grm2 maar voldoet wel aan de overige specificaties. Heeft iemand ervaring met deze printer?

Ik begin pas net met het printen en verkopen, dus overige tips en opmerkingen zijn ook altijd welkom.
Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een HP Indigo zal wel te duur zijn :P

300gr/m2 is geen dik papier, dat is karton :P

Wij (op de zaak) hebben ons laten adviseren bij Konica Minolta en dan gewoon met een lease constructie (kan ook lease-koop zijn geweest), met een servicecontract.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:24

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Misschien vind je meer als je internationaal zoekt op 'printer for cardstock'.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:05

dragonhaertt

@_'.'

Wat heb je zelf al gevonden toen je zocht naar (semi) professionele printers?
Als je zoiets bedrijfsmatig wil gaan doen dan neem ik aan dat je wat onderzoek hebt gedaan?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

-Het moet een laserprinter zijn
-Moet papier kunnen printen tot minimaal 300grm2. Via een bypass/multi-purpose tray is prima.
-Moet expliciet vermeld zijn dat hij geschikt is voor het printen van enveloppen (120-140grm2).
-Printer moet A5 papier ondersteunen.
-Printer moet niet te groot zijn. Als deze op een tafel of bureau past zou dat ideaal zijn.
-De resolutie valt nog te discussiëren maar zover ik begrepen heb is 1200 x 1200 dpi voor kaarten gewenst.
Om als print-operator zijn geweest, nog wat informatie:

Enveloppen printen? Leuk idee :P Praktische bijna niet te doen. Zijn het enveloppen met een plakstrip? En is het de gebruikte lijm wel hitte ebestendig? De fuser wordt zo rond de 300 graden, en dan wil je niet dat de plakstrip loslaat doordat de lijm vloeibaar wordt, en dan heb je straks meer lijm in je printer dan op je enveloppen, en succes met het verwijderen van lijmresten ;)

Koop je je eigen enveloppen die geschikt zijn voor laserprinten, of krijg je enveloppen van je klant aangeleverd, en die misschien niet eens geprint kunnen met een laserprinter, wat voor een inkjet geen probleem is ;)

A5 kan elke printer wel. Je zoekt eigenlijk helemaal geen printer maar een copier ;)

Dan is je printer net zo groot als een vaatwasser/wasmachine/droger.

Fabrikanten van consumentenspul moet je sowieso links laten liggen. Ik zou eens polsen bij het bedrijf waar ik in m'n vorige post over had, en wellicht is de vraag bij Xerox neerleggen, die hebben ook bulk machines (net als HP die ook heeft)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_uijens
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 17-06 22:24
Dankjewel voor de uitgebreide informatie allemaal. Ik zal nog eens contact opnemen met diverse aanbieders om wat meer informatie te verkrijgen. Zoals gevragen zijn de printers die ik nu heb gevonden gelimiteerd tot de: Oki 650dn en Xerox Versalink c405

Wat betreft de enveloppen. Wij kopen zelf blanco enveloppen. Deze willen we via de bypass tray printen met NAW gegevens + logo + verzendbewijs. De enveloppen die wij kopen zullen dan uiteraard laserprinter geschikt zijn. Wat betreft de sluiting kunnen we nog alle kanten op. Plakstrip is wel het meeste praktisch. Hier laten wij ons adviseren door de fabrikant.

Zoals je zegt zoeken we eigenlijk een printer met specificaties die vaak een copier heeft. Aangezien we niet alle ruimte hebben zullen de opties vrij beperkt zijn.
Pagina: 1