PostNL pakketautomaat niet geleegd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Dinsdagavond heeft een verkoper een pakket afgeleverd bij een PostNL pakketautomaat. Netjes melding ontvangen in de app. Bezorgdatum zou moeten zijn 12 juni, ook prima. Totdat ik dinsdag een nieuwe melding kreeg: “pakket nog niet ontvangen of verwekt”. Ik denk misschien door de drukte dat ze nog niet hadden gescand. Gisteren (vrijdag) nog steeds niets, dus de verkoper heeft contact opgenomen met PostNL. Die gaven aan dat pakketautomaten elke dag tussen 16-19 uur worden geleegd. Maar het lijkt er op dat mijn pakket niet was opgehaald. Dus melding spoed pakket ophalen.

Nog steeds staat tracking op dezelfde melding als dat ik donderdag heb gehad, geen beweging.

Gaat dit nog goed komen? Of is dit een voorbode voor een verdwenen pakket? Ik of de verkoper heeft geen ervaring met een pakketautomaat. Meer mensen ooit tegenaan gelopen? Ik hoop ergens gerustgesteld te worden, want de inhoud is wel waardevol uitgaande dat dit allemaal wel zou goed gaan met PostNL….

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Een pakket in mijn ervaring blijft wel enkele dagen in een automaat en kan je er savonds ook nog gewoon er uit krijgen. Dat ze hem elke avond leeghalen is niet waar. Dat klinkt meer als de situatie dat ze de post bij pakket afleverpunten komen ophalen.

Heb je, toen je de melding kreeg dat het pakket afgeleverd is bij de automaat, ook een code gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Dank je wel voor je antwoord. Dat geeft me wat geruststelling. Ja ik heb de track en trace code gekregen en kreeg de melding pakket ontvangen door postnl. Zie melding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KPEdZOBRPdj8B08dLmFKLnDU71U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YTL8XNezNIcxb8OXl0Qd2ChI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:30

BCC

Mijn ervaring is helaas dat als de tracking niet meer klopt , het pakket vaak gejat is.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
BCC schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:12:
Mijn ervaring is helaas dat als de tracking niet meer klopt , het pakket vaak gejat is.
Bedoel je dan uit het automaat? Kan dat zomaar? Want dan moet je het toch echt openbreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
PostNL en zijn automaten... sinds ik als ontvanger van een pakketje een retourpakketje van iemand anders uit het vakje haalde en daarna geen enkele manier had om dat pakket weer aan te bieden wantrouw ik die dingen.
In mijn geval heb ik het pakket weer ingeleverd bij het pakketpunt in de supermarkt, maar je hebt dus ook mensen die het meenemen naar huis.

Eigen pakketje toen ook niet kunnen afhalen dus, die dook 3 weken later ineens weer op met een shitload aan extra stickers erop.

Als je pech hebt ligt het pakket nu bij iemand thuis, als je mazzel hebt krijg je het pakket met een paar weken alsnog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:31
Wat soms wordt vergeten is om na het sluiten van het deurtje op de automaat te bevestigen dat het pakketje in het vak is gezet. Dan gaat het systeem ervanuit dat het vak leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
hcQd schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:16:
Wat soms wordt vergeten is om na het sluiten van het deurtje op de automaat te bevestigen dat het pakketje in het vak is gezet. Dan gaat het systeem ervanuit dat het vak leeg is.
Maar zou je in dat geval wel een melding krijgen dat het is ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
_JGC_ schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:15:
PostNL en zijn automaten... sinds ik als ontvanger van een pakketje een retourpakketje van iemand anders uit het vakje haalde en daarna geen enkele manier had om dat pakket weer aan te bieden wantrouw ik die dingen.
In mijn geval heb ik het pakket weer ingeleverd bij het pakketpunt in de supermarkt, maar je hebt dus ook mensen die het meenemen naar huis.

Eigen pakketje toen ook niet kunnen afhalen dus, die dook 3 weken later ineens weer op met een shitload aan extra stickers erop.

Als je pech hebt ligt het pakket nu bij iemand thuis, als je mazzel hebt krijg je het pakket met een paar weken alsnog.
Ook mijn eerste en laatste keer met een pakketautomaat 😭

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Kunnen ze trouwens bij PostNL zien of het desbetreffende vakje ooit geopend is of gaat dat gewoon per pakketpunt? Want vraag me af of de klantenservice dan wel kan aangeven dar het pakket nog niet schijnt te zijn opgehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Xtince schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:18:
[...]

Ook mijn eerste en laatste keer met een pakketautomaat 😭
Hier ook. Die van DHL werken wel gewoon goed, sturen nu dus alles met DHL als het even kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:31
Xtince schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:18:
[...]

Maar zou je in dat geval wel een melding krijgen dat het is ontvangen?
Dat had ik even gemist.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Of de verkoper heeft het deurtje geopend, er geen pakket in gelegd en het deurtje weer dicht gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Die pakketpunt wegen toch ook het gewicht van het pakket?
Is dit ook bekend? Kan natuurlijk altijd nog zijn dat iemand een baksteen erin gooit maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBAUKfBnS
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-07 09:39
Als je een pakket niet ontvangt, is de verzender, bijvoorbeeld de webwinkel, daarvoor verantwoordelijk. Je moet dus de verzender aanspreken, want die heeft een overeenkomst met het vervoerbedrijf. Als de verzender er niet aan meewerkt om alsnog je bestelling op korte termijn te ontvangen, bijvoorbeeld opnieuw verzenden, kun je als consument de koop ontbinden. De verzender moet jou je geld terugbetalen tenzij hij overduidelijk kan aantonen dat je het pakket wel ontvangen hebt. Dit is wettelijk zo geregeld!

[ Voor 11% gewijzigd door SBAUKfBnS op 14-06-2025 11:42 ]

AJMk15A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
SBAUKfBnS schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 11:37:
Als je een pakket niet ontvangt, is de verzender, bijvoorbeeld de webwinkel, daarvoor verantwoordelijk. Je moet dus de verzender aanspreken, want die heeft een overeenkomst met het vervoerbedrijf. Als de verzender er niet aan meewerkt om alsnog je bestelling op korte termijn te ontvangen, bijvoorbeeld opnieuw verzenden, kun je als consument de koop ontbinden. De verzender moet jou je geld terugbetalen tenzij hij overduidelijk kan aantonen dat je het pakket wel ontvangen hebt. Dit is wettelijk zo geregeld!
Gaat om een particulier dus helaas geen rechten wat dat betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SBAUKfBnS
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 08-07 09:39
Xtince schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 11:53:
[...]

Gaat om een particulier dus helaas geen rechten wat dat betreft.
De verzender is altijd verantwoordelijk totdat de zending aantoonbaar ontvangen is. Bij een particulier is het wel lastiger om je recht te halen.

AJMk15A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
Ik lees dat de inhoud waardevol is. Is dit pakket aangetekend en/of verzekerd verzonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
stylezzz schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:22:
Ik lees dat de inhoud waardevol is. Is dit pakket aangetekend en/of verzekerd verzonden?
Helaas niet, ik weet het echt heel stom. Dus mocht het misgaan is het een dure les geweest…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:06
stylezzz schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:22:
Volgens mij gaat dat niet als je gebruik maakt van een pakketkluis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:34
Xtince schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 12:25:
[...]

Helaas niet, ik weet het echt heel stom. Dus mocht het misgaan is het een dure les geweest…
Ja helaas wel, je kan na 5 dagen een onderzoek laten starten als verzender zijnde.
Best case vinden ze je pakket.

Probleem met die automaten is dat ze 24/7 toegankelijk zijn, maar niet 24/7 geleegd worden. Een pakket punt met mensen die hebben vaste ophaaltijden.

+ tel daar bij op dat het bij alle bezorgdiensten momenteel een zooitje is ja dat helpt niet mee.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
stftweaker schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:35:
[...]

Ja helaas wel, je kan na 5 dagen een onderzoek laten starten als verzender zijnde.
Best case vinden ze je pakket.

Probleem met die automaten is dat ze 24/7 toegankelijk zijn, maar niet 24/7 geleegd worden. Een pakket punt met mensen die hebben vaste ophaaltijden.

+ tel daar bij op dat het bij alle bezorgdiensten momenteel een zooitje is ja dat helpt niet mee.
Op zich geen punt dat ze niet geleegd zijn, want dan weet ik dat het daar nog ligt en dus ooit gaat komen. Maar het is nu dag 4 zou het dan kunnen zijn dat het maar 1x in de week geleegd wordt? Is dat een mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:34
Je kan hier eens kijken. Daar is het net allemaal wat uitgebreider

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
stftweaker schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 17:16:
Je kan hier eens kijken. Daar is het net allemaal wat uitgebreider
Dank je wel ook geen andere info dan op postnl app helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21:10
Kans is groot dat je pakket vermist, kapot of kwijt is/gestolen is.

Wacht even geduldig af, daarna contact opnemen met postnl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:37
Xtince schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:11:
Dank je wel voor je antwoord. Dat geeft me wat geruststelling. Ja ik heb de track en trace code gekregen en kreeg de melding pakket ontvangen door postnl. Zie melding:

[Afbeelding]
Bij mij was het deze week volgens de App ook een grote puinhoop bij PostNL, pakket 2 keer ontvangen door PostNL op twee verschillende dagen, net als bij jou.
Maar ik laat alles tegenwoordig op een vast afhaalpunt leveren, omdat shippers zo maar van pakketautomaat wisselen.

Terug naar het pakket, dat stond vandaag nog op onderweg met de bezorger naar het PostNL punt sinds donderdag jl. Net maar even langs het PostNL punt gegaan, en daar lag mijn pakket netjes op mij te wachten. Dus de App zat er gewoon echt helemaal naast.

Dat is natuurlijk wel een verschil met een pakketautomaat en een PostNL punt, daar werken nog gewoon mensen. En die gaven ook wel aan dat deze week niet alles goed was gegaan/problemen bij PostNL.

Mocht je in de veronderstelling zijn dat het pakket toch al in de automaat ligt, en je geen mail met code hebt ontvangen, volgens mij kan je ze opbellen en vragen om de code nogmaals op te sturen.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Versturen via pakket automaten is nog wat problematisch, maar binnen een paar weken duikt ie wel weer ergens op over het algemeen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Skynett schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 18:35:
[...]

Mocht je in de veronderstelling zijn dat het pakket toch al in de automaat ligt, en je geen mail met code hebt ontvangen, volgens mij kan je ze opbellen en vragen om de code nogmaals op te sturen.
Bedankt voor het delen van je ervaring, is toch ergens een geruststelling als ik niet de enige ben waar het niet lekker loopt deze week.

Welke code bedoel je dan? De verzender heeft hem in een kluis gedaan. Dus niet dat ik hem als ontvanger uit een kluis moet halen.

Kan de verzender een code voor hemzelf krijgen om misschien te checken of het pakket nog in de kluis ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
YakuzA schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 18:36:
Versturen via pakket automaten is nog wat problematisch, maar binnen een paar weken duikt ie wel weer ergens op over het algemeen.
Belangrijkste is dat die ooit binnen komt. Dus hoop dat ik dan val onder het kopje “over het algemeen”. Thanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:37
Xtince schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 18:51:
[...]

Bedankt voor het delen van je ervaring, is toch ergens een geruststelling als ik niet de enige ben waar het niet lekker loopt deze week.

Welke code bedoel je dan? De verzender heeft hem in een kluis gedaan. Dus niet dat ik hem als ontvanger uit een kluis moet halen.

Kan de verzender een code voor hemzelf krijgen om misschien te checken of het pakket nog in de kluis ligt?
Ik heb je post helemaal verkeerd begrepen. Dacht dat het om afhalen ging door jou, maar het gaat over afgeven door de verkoper. Dan is er geen sprake van een code voor jou.

Hoop dat alles goed komt!

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
@Skynett dank je wel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomavic
  • Registratie: Mei 2025
  • Niet online
Het meest voor de hand liggende antwoord is al gegeven.
ouweklimgeit schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:37:
Of de verkoper heeft het deurtje geopend, er geen pakket in gelegd en het deurtje weer dicht gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-07 08:39
Xtince schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 08:11:

[Afbeelding]
Die melding heb ik ook nog steeds in mijn app staan voor een pakket die ik twee maanden geleden in een automaat heb gestopt.

Mijn pakket is verloren geraakt. Was een dure les.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
tomavic schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 20:41:
Het meest voor de hand liggende antwoord is al gegeven.

[...]
Verzender is een goede vriend van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Blommie01 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 20:59:
[...]

Die melding heb ik ook nog steeds in mijn app staan voor een pakket die ik twee maanden geleden in een automaat heb gestopt.

Mijn pakket is verloren geraakt. Was een dure les.
Shit om te horen man, ben ik ook bang voor. Wordt zon onderzoek bij PostNL wel serieus genomen?

[ Voor 7% gewijzigd door Xtince op 14-06-2025 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-07 08:39
Xtince schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 21:18:
[...]

Shit om te horen man, ben ik ook bang voor. Wordt zon onderzoek bij PostNL wel serieus genomen?
Nee. Ze doen helemaal niks als er iets kwijt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Blommie01 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 21:41:
[...]

Nee. Ze doen helemaal niks als er iets kwijt is.
Helaas ook hier een hele dure les..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:09

Galois

1811 - 1832

Xtince schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 21:18:
[...]

Mijn ervaring is dat zo’n onderzoek helemaal niet serieus genomen wordt. Je krijgt de kosten van de verzending terug. Dat is alles.

Ik heb ook zoiets gehad een paar maanden geleden. Had via Marktplaats iets verkocht en bleef dezelfde meldingen als jij in beeld hebben (die verder niets te maken hebben met een pakket punt).

Contact met PostNL en zij konden niets voor mij doen. Ik moest 5 dagen wachten en als het nog niet binnen was, weer contact opnemen. Dus weer contact opgenomen en ze zeiden niets anders dan ‘sorry, pakket is kwijtgeraakt en je krijgt je verzendkosten terug.’

Met de ontvanger overeengekomen dat het erg lullig was en een risico van MP en PostNL en de kosten van het item gedeeld: ik heb 50% overgemaakt aan hem.

3 dagen later neemt de koper contact met mij op dat het vandaag zomaar bezorgd werd. En hij heeft dus weer die 50% aan mij overgemaakt.

Netto resultaat: heel veel gedoe, maar wel gratis verzendkosten 😀

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Galois schreef op zondag 15 juni 2025 @ 08:52:
[...]

Mijn ervaring is dat zo’n onderzoek helemaal niet serieus genomen wordt. Je krijgt de kosten van de verzending terug. Dat is alles.

Ik heb ook zoiets gehad een paar maanden geleden. Had via Marktplaats iets verkocht en bleef dezelfde meldingen als jij in beeld hebben (die verder niets te maken hebben met een pakket punt).

Contact met PostNL en zij konden niets voor mij doen. Ik moest 5 dagen wachten en als het nog niet binnen was, weer contact opnemen. Dus weer contact opgenomen en ze zeiden niets anders dan ‘sorry, pakket is kwijtgeraakt en je krijgt je verzendkosten terug.’

Met de ontvanger overeengekomen dat het erg lullig was en een risico van MP en PostNL en de kosten van het item gedeeld: ik heb 50% overgemaakt aan hem.

3 dagen later neemt de koper contact met mij op dat het vandaag zomaar bezorgd werd. En hij heeft dus weer die 50% aan mij overgemaakt.

Netto resultaat: heel veel gedoe, maar wel gratis verzendkosten 😀
Ok dit soort mooie verhalen geven me moed. Even naast het feit dat er nog steeds eerlijke kopers en verkopers zijn ;). Dank je wel voor het delen van je ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
@Galois schoot me nog een vraag binnen. Kreeg je nog een update in de app toen het pakket arriveerde of was na het “onderzoek” tracking niet meer beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:24

MsG

Forumzwerver

Onverzekerd krijg je sowieso max. maar 3,40 per kilo. Verzekerd zitten ook allerlei haken en ogen aan, en krijg je veelal niet blind je geld terug. Die verzekeringen zijn vaak vooral voor een gevoel van veiligheid bij de consument en niet veel meer dan dat.

Anders zou elke gek iets van 1 cent versturen, beetje slecht inpakken en dergelijke zodat het relatief makkelijk kwijtraakt, verzekerd versturen en ka-ching 500 euro.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Xtince schreef op zondag 15 juni 2025 @ 09:18:
[...]

Ok dit soort mooie verhalen geven me moed. Even naast het feit dat er nog steeds eerlijke kopers en verkopers zijn ;). Dank je wel voor het delen van je ervaring.
De status in de app bleef hetzelfde. Is nooit veranderd, ook niet na bezorging. Dus als de koper dat niet gemeld had, dan had ik dat nooit geweten.

Had ook verwacht dat dan de status op 'bezorgd' zou komen, maar blijkbaar was het pakje niet meer te scannen door de bezorger die 'm alsnog achterin zijn bus vond? Geen idee wat er dan mis is gegaan...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ekiter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:47
MsG schreef op zondag 15 juni 2025 @ 10:15:
Onverzekerd krijg je sowieso max. maar 3,40 per kilo. Verzekerd zitten ook allerlei haken en ogen aan, en krijg je veelal niet blind je geld terug. Die verzekeringen zijn vaak vooral voor een gevoel van veiligheid bij de consument en niet veel meer dan dat.

Anders zou elke gek iets van 1 cent versturen, beetje slecht inpakken en dergelijke zodat het relatief makkelijk kwijtraakt, verzekerd versturen en ka-ching 500 euro.
Het hele pakket moet zoek raken voor de verzekering, slecht verpakken word de verkoper aangerekend.

Zakelijk tot nu toe altijd alle pakketten die nooit aangekomen zijn en ook niet retour kwamen volledig vergoed gekregen voor het verzekerde bedrag zonder veel gezeur, maar blijkbaar gaat dat voor de gewone consument helaas wat minder soepel zo te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

*knip* Offtopic.

[ Voor 99% gewijzigd door Yorinn op 15-06-2025 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit is geen algemeen Deel-hier-je-ervaringen-met-postdiensten-topic. Eigen (ongerelateerde) ervaringen mogen hier dan ook achterwege blijven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xtince
Update! Vandaag dan eindelijk een tracking update van PostNL. Pakket zit weer in het proces en hopelijk wordt die morgen bezorgd.

Waarschijnlijk klopt mijn vermoeden dat die al die tijd in het pakketautomaat zat. Moraal van het verhaal: vermijd verzending via het automaat. Scheelt veel hoofdpijn… In ieder geval dank voor alle reacties en ervaringen!
Pagina: 1