Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUnknowny
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:35
Goedeavond,

Ik ben sinds een week of twee bezig met Homeassistant en probeer nu remote acces aan de praat te krijgen.

Na een week zoeken kwam ik er achter dat mijn Fritzbox 4040 als VPN server gebruikt kan worden.
Dit heb ik ingesteld met Wireguard via de onderstaande handleiding van AVM zelf.

https://en.fritz.com/serv...n-a-smartphone-or-tablet/

Nu krijg ik geen verbinding vanaf mijn telefoon naar het lokale netwerk.

Omdat de Fritzbox 4040 geen DSL aansluiting heeft, is deze via zijn WAN poort aangesloten op één van de LAN poorten van de door Budget geleverde V10 expiria box.

De wifi op de expiria box staat uit en verder is de enige verbinding de Fritzbox.
Ik denk dat ik nog iets moet instellen in de V10 expiria box om het werkend te krijgen.

Wat ik tot nu toe gevonden heb is dat je normaal een modem in bridge mode kan zetten en dat die zo alles rechtstreeks naar je eigen router gooit. Dit schijnt echter niet mogelijk te zijn in de V10 expiria box.

Zou iemand mij op weg kunnen helpen om de oplossing te vinden?
Ik weet veel van techniek maar helaas heb ik van netwerken nog niet veel kaas gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-07 12:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Je moet het IP van de Fritz in de DMZ van de Experiabox zetten, dan worden alle externe verbindingen doorgezet.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-07 19:33
Of je moet de benodigde poorten in de experiaboxen forwarden naar het ipadres van de wanpoort van je Frtizbox.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUnknowny
Dank voor de tips, ben beide opties al wel tegengekomen.

Ik ga eens uitzoeken wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
DMZ kan maar portforwarden heeft als voordeel dat de firewall van de V10 ook nog blijft werken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUnknowny
Ben vanmiddag weer even aan het stoeien geweest met de routers, helaas heb ik het nog niet werkend.

Wat ik heb geprobeerd zijn de volgende dingen:
Poort 8123 geforward in de V10 expiria box naar de Fritzbox - geen effect.
Gezocht of wireguard nog extra poorten nodig had maar dit kon ik niet vinden.

DMZ voor IPV4 en IPV6 aangezet in de V10 expiria box naar de Fritzbox. - geen effect.
Met DMZ aan en met DMZ uit zie ik dat bij myfritz.net wordt aangegeven dat de Fritzbox niet benaderbaar is vanaf het internet via IPV4 maar wel via IPV6.

Als ik deze handleiding van AVM volg zeggen ze dat ik een dynamic DNS moet instellen maar dat het ook via Myfritz kan.
https://en.fritz.com/serv...ed-as-a-cascading-router/

Wat ik ondertussen begrepen heb is dat DynDNS wordt gebruikt om je veranderd IP adres te koppelen aan een webadres zodat je netwerk vindbaar blijft.

Ik zou dan ook verwachten dat dit nog in de V10 expiriabox ingesteld moet worden.
Echter heb ik in de V10 expiriabox niet de keuze uit Myfritz bij de DynDNS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wii5cvqyVdKnNlXG4dxgdSacr5k=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/r1MkolnT08v5fR0gYOgMU6Tu.png?f=user_large

Voordat ik ga uitzoeken hoe ik aan een DynDNS kom die in het lijstje van de router staat.
Ben ik op de goede weg of zit ik op een dwaalspoor?

Voor nu heb ik alles weer teruggezet naar de oorspronkelijke toestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:11

Marc H

- - Is wakker - -

Maak het jezelf makkelijk en kijk eens naar tailscale. Omdat je nu twee routers gebruikt blijft dat lastig als je niet precies weet wat je doet.

https://tailscale.com/blog/remotely-access-home-assistant

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheUnknowny
Om dit topic nog even een einde te geven.

Ik ben er achter waarom het niet werkt.
Na contact met Budget online heb ik bevestiging gehad dat de experia box niet in bridge mode gezet kan worden.

Bij het aanmaken van de vpn sleutels zet de fritzbox het lokale ip adres er in. Dit is niet aan te passen dus het gaat nooit werken met de experia box er tussen.

Ik heb besloten een tweede hands fritzbox te kopen met DSL aansluiting. De oude kan dan naar zolder voor een mesh wifi zodat me vriendin daar ook verbinding heeft.

Bedankt voor het meedenken.
Pagina: 1