Mijn vraag
Wil graag Netflix kijken via mijn steamlink op een oude Samsung tv. De samsung tv heeft geen werkende netflix app meer. Het streamen van het beeld werkt goed, maar zo gauw ik netflix open zie ik een zwart scherm (wel geluid en ondertiteling). Dit is de HDCP protectie.
Hoe kan ik alsnog via het netwerk, of eventueel direct via tv of indirect via telefoon, mijn betaalde netflix abonnement gebruiken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 11
- Geforce 4070
- Steamlink
- Samsung tv ( https://www.samsung.com/uk/support/model/UE40F5500AKXXU/ )
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Netflix app (zwart beeld)
- Netflix via verschillende browsers (zwart beeld)
- Netflix casten vanaf telefoon (zwart beeld)
- Netflix casten vanuit Netflix app op telefoon (weigert dienst, moet eerst koppelen met netflix op tv, wat er niet meer is
)
- Steamlink met sunshine software (zwart beeld)
- Register hack (HDCP status in NVIDIA-configuratiescherm staat op 'Dit beeldscherm ondersteunt geen HDCP zoals geconfigureerd'. Helaas geen effect)
Wat niet gaat werken
- HDMI splitter (stream via netwerk, kan dus niet)
Wil graag Netflix kijken via mijn steamlink op een oude Samsung tv. De samsung tv heeft geen werkende netflix app meer. Het streamen van het beeld werkt goed, maar zo gauw ik netflix open zie ik een zwart scherm (wel geluid en ondertiteling). Dit is de HDCP protectie.
Hoe kan ik alsnog via het netwerk, of eventueel direct via tv of indirect via telefoon, mijn betaalde netflix abonnement gebruiken?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 11
- Geforce 4070
- Steamlink
- Samsung tv ( https://www.samsung.com/uk/support/model/UE40F5500AKXXU/ )
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Netflix app (zwart beeld)
- Netflix via verschillende browsers (zwart beeld)
- Netflix casten vanaf telefoon (zwart beeld)
- Netflix casten vanuit Netflix app op telefoon (weigert dienst, moet eerst koppelen met netflix op tv, wat er niet meer is

- Steamlink met sunshine software (zwart beeld)
- Register hack (HDCP status in NVIDIA-configuratiescherm staat op 'Dit beeldscherm ondersteunt geen HDCP zoals geconfigureerd'. Helaas geen effect)
Wat niet gaat werken
- HDMI splitter (stream via netwerk, kan dus niet)
[ Voor 4% gewijzigd door peer1979 op 13-06-2025 17:28 . Reden: Betere vraagstelling ]