Mijn vraag
ik heb een truenas thuis server
Daarop heb ik de syncthing app geinstalleerd..
aan synchting heb ik een dataset gelinkt (bind) (waar de data opgeslagen wordt) met unix permissions 777
De dataset is ook toegankelijk via SMB.
wanneer ik nu een bestand op mijn windows aanmaak, dan wordt deze mooi aangemaakt door syncthing op de truenas. Maar wanneer ik nu via SMB naar mijn truenas ga en dit bestand probeer aan te passen lukt dit niet:
:strip_exif()/f/image/wGmFzhOBUwSvswBxlu2i0zkY.png?f=user_large)
dus het lijkt er op dat bestanden aangmaakt door syncthing niet de rechten krijgen toegewezen aan het data-set (kan ik ergens nog snappen)
de syncthing app wordt geconfigureerd met User en Group 568 (apps)
(het rare is hier ook dat als ik dan kijk als de app aan het draaien is, ik dit zie staan:
:strip_exif()/f/image/5q7EQXxlGJA3upulhOUcLPeJ.png?f=user_large)
(dus user root..)
als ik de app probeer te configureren mat UID en GROUP 0 dan wil de app niet starten..
Relevante software en hardware die ik gebruik
Truenas en sycthing
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
lawrence zijn tutorials gevolgd alsook deze ACL/permissions uitleg bekeken
Dus mijn vraag is..
hoe kan ik sycthing op truenas opzetten zodat ik ook via SMB de bestanden kan aanpassen op de truenas
(bestanden aanmaken via smb is geen probleem, deze worden dan mooi gesynct met de laptop waar ik ze ook kan aanpassen)
ik heb een truenas thuis server
Daarop heb ik de syncthing app geinstalleerd..
aan synchting heb ik een dataset gelinkt (bind) (waar de data opgeslagen wordt) met unix permissions 777
De dataset is ook toegankelijk via SMB.
wanneer ik nu een bestand op mijn windows aanmaak, dan wordt deze mooi aangemaakt door syncthing op de truenas. Maar wanneer ik nu via SMB naar mijn truenas ga en dit bestand probeer aan te passen lukt dit niet:
:strip_exif()/f/image/wGmFzhOBUwSvswBxlu2i0zkY.png?f=user_large)
dus het lijkt er op dat bestanden aangmaakt door syncthing niet de rechten krijgen toegewezen aan het data-set (kan ik ergens nog snappen)
de syncthing app wordt geconfigureerd met User en Group 568 (apps)
(het rare is hier ook dat als ik dan kijk als de app aan het draaien is, ik dit zie staan:
:strip_exif()/f/image/5q7EQXxlGJA3upulhOUcLPeJ.png?f=user_large)
(dus user root..)
als ik de app probeer te configureren mat UID en GROUP 0 dan wil de app niet starten..
Relevante software en hardware die ik gebruik
Truenas en sycthing
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
lawrence zijn tutorials gevolgd alsook deze ACL/permissions uitleg bekeken
Dus mijn vraag is..
hoe kan ik sycthing op truenas opzetten zodat ik ook via SMB de bestanden kan aanpassen op de truenas
(bestanden aanmaken via smb is geen probleem, deze worden dan mooi gesynct met de laptop waar ik ze ook kan aanpassen)