(Nieuw aan te schaffen) NAS advies vraag.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapperdeflap
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09-07 13:15
Vraag:
Omdat ik ooit eerder nat ben gegaan met de aanschaf van een NAS, wil ik dit ditmaal voorkomen.
Welk advies kunnen jullie geven ten aanzien van Seagate EXOS vs Ironwolf Pro?

Context:
Na lang wachten op de Synology DiskStation DS1825+, blijkt deze een hardware lock te hebben, waardoor het wachten op veranderd is naar het kijken naar een alternatief.

Voornemens nu om de Asustor LOCKERSTOR 10 Gen3 (AS6810T) aan te schaffen voorzien van:

- Uitbreiding geheugen naar 32 GB
- Seagate EXOS of Seagate Ironwolf Pro (20 TB (5x))
- Samsung 990 PRO PCIe 4.0 NVMe M.2 SSD (4 TB (4x))

Waar wordt de NAS voor gebruikt?

* Privé gebruik ;
* Toekomst bestendig ;
* Opslag ;
* Backup ;
* Media (streaming) ;
* Docker ;
* Virtual machine(s).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:34

nelizmastr

Goed wies kapot

Voor de genoemde toepassing zijn beide smaken geschikt. Beide zijn 7200rpm en geschikt voor NAS gebruik met meerdere exemplaren in een behuizing. Beide hebben evenveel cache.

Kijk vooral welke de betere prijs of garantievoorwaarden heeft.

Let wel op dat je daadwerkelijk een nieuwe schijf krijgt en niet een teruggedraaid exemplaar. Geen idee of dat nu nog speelt.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Poeh, die NAS doet zo’n € 2.000 en daar komt de opslag nog bij. Kun je dan niet beter zelf iets samenstellen en de helft van het geld besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-07 16:46

Patriot

Fulltime #whatpulsert

S1NN3D schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 17:54:
Poeh, die NAS doet zo’n € 2.000 en daar komt de opslag nog bij. Kun je dan niet beter zelf iets samenstellen en de helft van het geld besparen?
Ja, mee eens. Het kant-en-klaar NAS dat je voorstelt is meer voor de (semi-)pro, als je daar "echt" mee aan de slag gaat moet je toch ook al redelijk snel je mouwen opstropen en zelf aan de gang gaan. Dan maakt het zelf in elkaar zetten van de hardware het grote verschil toch niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 20:11

Hakker

a.k.a The Dude

Niet te vergeten dat Synology meer en meer richting verdor lock in gaat en bij hun de HDD's gewoon bijna 2x zo duur zijn als de Seagate exos die ze gewoon gebruiken.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9