65” LG G3 vs G4: 150 euro verschil

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappelnoot
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-07 17:29
Via die Tweakers site heb ik gevonden dat een LG G3 te koop is voor 1600 euro bij Bol, en een G4 voor 1750, maar dit is een internationaal model. Ik weet niet of die 150 euro de meerprijs waard is. Eigenlijk wil ik liever niet meer dan 1000 euro spenderen aan een tv, aangezien ik weinig tv kijk, maar ik vind het wel belangrijk om goede kwaliteit te hebben. De tv zal in een woonkamer staan waarin wel wat zonlicht binnenkomt, maar er zal nooit direct licht schijnen op de tv.

Ik zoek een?
Goede TV, 65 inch, voor movienights, af en toe een serie, en in de toekomst een spelletje op de Switch. Mijn films zullen afgespeeld worden via Plex of een streamingdienst. Ik heb een recente Apple tv maar ik moet nog eens kijken of dat de beste manier van afspelen is.

Wat is je budget?
Liever niet meer dan 1000 maar rekbaar tot 1750. Groot verschil maar liever iets meer uitgeven voor echt goede kwaliteit dan minder en teleurgesteld zijn. Ook al weet ik niet hoe teleurstellend recente tv’s zijn. Ik ben een 44” Sony LCD van 400 euro uit 2015 gewend.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb geen voorkeur van merk, ik wil enkel iets dat goede kwaliteit is en lang meegaat, geen trage menu’s heeft. Ik heb goeie dingen gelezen van de LG G series maar tv’s zijn ondertussen redelijk een matuur medium denk ik dus ik weet niet hoeveel verschil ik zou merken tussen een tv van 800 euro en eentje van 1500 euro.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vind het moeilijk vergelijken in de winkels want elke tv ziet er goed uit, in gelijk welke prijsklasse. Dus ik vind het moeilijk te beslissen welke tv de moeite waard is. Ik heb mijn oog gelegd op een G4 of G3 omdat dit veel goeie reviews krijgt. Maar misschien is iets van onder de 1000 euro ook goed, dat weet ik niet echt.

[ Voor 4% gewijzigd door Aardappelnoot op 13-06-2025 13:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-07 17:33
Als ik kijk naar wat jij wilt en ermee doet, dan zou ik de 150 euro lekker besparen en de G3 nemen.

Ik heb nog altijd een C9 van, ik schat 4 á 5 jaar oud van LG (OLED). Ik kwam van een Sony edge-lit oid..

Ik was persoonlijk totaal om toen ik een LG OLED bij mijn neefje in actie zag, de kleuren, de helderheid, het zwart-zwart, ik was binnen 1 simpele youtube video bij hem helemaal om. Ondanks dat ik dacht dat mijn Sony ook al top was.

Daar jij net als ik, geen direct licht op de TV hebt schijnen merk je in mijn beleving ook 0,0 nadelen aan de OLED.

Mijn advies: probeer bij iemand thuis de OLED te zien en oordeel zelf. Ik wil persoonlijk niet meer zonder, hoewel ik de verhalen over de positieve punten van een QLED ook geloof, trekt de gehele OLED beleving mij toch meer.

Persoonlijk ken ik eigenlijk niemand meer die een nieuwe TV gekocht heeft wat geen OLED paneel heeft, iedereen die het weer bij mij in actie zag, heeft nu ook een OLED thuis. Maar goed, dit is natuurlijk puur persoonlijk, cq, mijn omgeving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:20
Hangt af van hoeveel waarde je aan HDR hecht en of je de hogere helderheid van een G serie in SDR nodig hebt.

Gelet op het feit dat je 10 jaar met jouw huidige TV hebt gedaan, zal bijv. een C4 voor jou ook volstaan en zal je eerder doen verwonderen dan teleurstellen.

Los van het uiterlijk biedt de G4 meer HDR impact en betere processing, de gemiddelde consument geeft hier niets om of ziet het verschil niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Freshouttheoven op 15-06-2025 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckydream
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-06 22:27
Persoonlijk zou ik voor de G3 gaan. Het verschil tussen de G3 en G4 is niet groot
en lekker de 150 euro in je zak houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-07 17:23
Ik zou het advies van @Freshouttheoven volgen. Je komt nu van een budget LCD af van 10 jaar oud. Dat geeft wel aan dat je geen hele kritische kijker bent. Niks mis mee, maar dan zou ik geen extra geld uitgeven voor een high-end OLED (G3) ten opzichte van een midrange OLED als een C4. Je weet niet wat je ziet als van je 10 jaar oude LCD overstapt naar een LG C4.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 16-06-2025 09:16 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ik zou nog niets eens voor een G3 of G4 gaan gezien je wensen. Pak gewoon de goedkoopste OLED die op de markt is. Elke OLED voldoet aan je wensen. Die kun je al onder de €1000 vinden (ligt aan het formaat wat je wil).

[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 16-06-2025 09:22 ]

Pagina: 1