K7S5A & power led

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De aansluiting van de power led van zowel mijn oude kast als mijn nieuwe HQ45 is 3 pins, terwijl dit moederbord maar een 2 pins aansluiting heeft. Hoe kan dit?

En hoe kan ik het oplossen?

Verwijderd

Gewoon pinnetje er uit halen en 1 gaatje verder er weer in.
Andere norm denk ik.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
En hoe krijg ik dat voor elkaar? Aan het kabeltje trekken werkt niet. Verder zie ik niks speciaals waarmee het pinnetje uit het connectortje kan.

Verwijderd

Als je goed kijkt op het blokje zie dat het blokfe niet helemaal dicht en gesloten is.
Als je met een speld die weer haakjes op beurt trek je zo het pinnetje er uit en schuif je het 1 gaatje op.
En klaar is kees.

Verwijderd

Heb gewoon dat dingetje laten hangen. Ik merk het echt wel als m'n PC aanstaat >:)

Verwijderd

stekkertje door midden knippen werkt ook goed :)

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Eindelijk gelukt. Was wel een probleem dat haakje te vinden. Dacht dat het dat ijzeren gedeelte was, maar het is het plastic gedeelte.

Verwijderd

Doet ie het nu ook? Ik heb namelijk hetzelfde probleem..

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
werkt perfect hoor! :)
Schijnt een nieuwe standaard te zijn.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ja, werkt perfect (natuurlijk ;->).
Je kunt de connector niet omdraaien. Ik dacht dat de tekst naar beneden moest wijzen (tower) en de gekleurde ader naar de PCI slots wijzen.

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Relaxed die search.
ff pielen met dat stekkertje dus hiero ;)

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Ik kan het nog sterker vertellen: Ik heb óók een 3 polige aansluiting (waarvaan de 2 buitenste contactjes hebben, de middelste heeft nix) en maar 2 aanluitingen op het moederbord maar hij heeft het zo wél altijd gedaan tot ik ze los trok :). Ik heb echt geen flauw idee hoe het heeft gezeten, iemand die hier meer van weet?

Eigenaar van domoticavergelijken.info

Verwijderd

ik heb ook een vraag , ik heb een msi k7t turbo2 maar de h.d.d LED werkt niet , hij staat steeds op rood, wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderd

Op zondag 21 april 2002 14:50 schreef mchacken het volgende:
ik heb ook een vraag , ik heb een msi k7t turbo2 maar de h.d.d LED werkt niet , hij staat steeds op rood, wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Volgens mij is het gewoon een kwestie van die HD LED stekker op je moederbord omdraaien...

Verwijderd

als ik hem omdraai werkt hij helemaal niet , en hij zit op de goede plaats

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zondag 21 april 2002 13:45 schreef MidnightMotion het volgende:
Ik kan het nog sterker vertellen: Ik heb óók een 3 polige aansluiting (waarvaan de 2 buitenste contactjes hebben, de middelste heeft nix) en maar 2 aanluitingen op het moederbord maar hij heeft het zo wél altijd gedaan tot ik ze los trok :). Ik heb echt geen flauw idee hoe het heeft gezeten, iemand die hier meer van weet?
Naja, niet zo moeilijk- de power led moet gewoon 5V krijgen op één draad (meestal de rode) en de andere moet naar massa gaan, en dan maakt het geen worst uit welke massapin dat is.
Laatst nog een beetje rare mobo zonder power led aansluiting toch nog eentje gegeven door de (niet gebruikte) interne USB header 5V en massa ervoor te (mis/ge)bruiken.

Oslik blyat! Oslik!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Als de middelste geen contactje heeft, hoe is de tweede ader dan aangesloten? Niet via de buitenste, want dat past niet op een 2 pin header.

• MidnightMotion
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04-2022
Op zondag 21 april 2002 15:11 schreef OlafvdSpek het volgende:
Als de middelste geen contactje heeft, hoe is de tweede ader dan aangesloten? Niet via de buitenste, want dat past niet op een 2 pin header.
Dat vraag ik me dus ook af, ik heb nu de buitenste pin opgeschoven zodat ie wel over de aanlsuiting past maar nu brand ie maar heel vaag, ik blijf me afvragen hoe het zat voordat ik de boel lostrok...

Eigenaar van domoticavergelijken.info

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

MidnightMotion schreef op zondag 21 april 2002 @ 13:45:
ik weet het, het is een oud topic.
Heb exact zelfde met een k7s5a waar eerst een standaardtype kast van funprice(3-4 jaartjes oud ondertussen) omheen zat, nu thermaltake tsunami. powerled heeft in oude kast altijd gedaan totdat op een of andere manier plug losging. Heb nooit kunen achterhalen hoe die er nu op zat. MAAR HIJ HEEFT GEDAAN!!! hoe kan dat???
en nee, ik ga niet de plug doorknippen want dan ben ik mijn garantie kwijt op mijn nog geen 1 maand oude tsunami-kastje.....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Garantie op een kast :? Ben je bang dat hij doorzakt ofzo? 8)7

Als het gewerkt heeft moet het weer aan te sluiten zijn, kwestie van alle mogelijkheden te proberen. Maar willekeurige +5V met GND verbinden werkt nog steeds.

Zeker dat je hem niet gewoon verkeerd om erin steekt (bij een LED maakt polariteit wel uit!)

Oslik blyat! Oslik!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

dion_b schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 01:29:
Zeker dat je hem niet gewoon verkeerd om erin steekt (bij een LED maakt polariteit wel uit!)
hoezo verkeerd om insteken, ik sluit em niet eens aan omdat ik niet waar. maar hij heeft (vroeger) wel gedaan op mijn mobo. Maar de plug is losgeraakt. nu zoek ik dus de plek waar ie gezeten kan hebben maar die is niet te vinden.............

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Olaf van der Spek
  • Niet online
bartgrefte schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:05:
hoezo verkeerd om insteken, ik sluit em niet eens aan omdat ik niet waar. maar hij heeft (vroeger) wel gedaan op mijn mobo. Maar de plug is losgeraakt. nu zoek ik dus de plek waar ie gezeten kan hebben maar die is niet te vinden.............
Handleiding al eens gelezen?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:54

Thandor

SilverStreak

OlafvdSpek schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:14:
[...]

Volgens mij had dit (of andere vergelijkbare á la K7S6A) met sommige kasten een powerled probleem. De LED ging dan niet aan als de PC aanstond.
Alleen als je de powerknop op de PSU aan/uit zette, ging de LED aan. Zodra je de PC aanzette, ging de LED weer uit 8)7

De K7S6A die hier momenteel nog 24/7 draait heeft dit "probleem" ook. Op GoT zijn genoeg workarounds (e.d.) te vinden :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Thandor schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:19:
[...]

Volgens mij had dit (of andere vergelijkbare á la K7S6A) met sommige kasten een powerled probleem. De LED ging dan niet aan als de PC aanstond.
Dit topic ging over 2 vs 3 pins (zie first post). :)
Maar hij kan die pins niet eens vinden.

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bartgrefte schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:05:
[...]

Al heb je niets wat op een handleiding lijkt en geen flauw idee welke pins wat doen, je kunt ze gewoon stuk voor stuk uitproberen :z

Het is hier Gathering of Tweakers, niet Gathering of handje vasthouders :o

Oslik blyat! Oslik!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

OlafvdSpek schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:14:
[...]

ik heb de handleiding al 100 keer doorgelezen, en elke keer kom ik bij die 2pins aansluiting uit.

Maar kan het zijn dat de powerled toen (door die luitjes van funprice) op een "ongebruikelijke" aansluiting is geplaatst wat wel een continu brandend ledje geeft maar wat dus oorspronkelijk niet voor de powerled bedoelt is???

Oscar Wilde

• Olaf van der Spek
  • Niet online
bartgrefte schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 04:10:
ik heb de handleiding al 100 keer doorgelezen, en elke keer kom ik bij die 2pins aansluiting uit.

Maar kan het zijn dat de powerled toen (door die luitjes van funprice) op een "ongebruikelijke" aansluiting is geplaatst wat wel een continu brandend ledje geeft maar wat dus oorspronkelijk niet voor de powerled bedoelt is???
Maar je hebt dus een 3 pins power LED connector?
Je kunt er 2 pins van maken zonder de connector door te knippen volgens mij.
Het kan inderdaad dat funprice andere een header heeft gebruikt, misschien voor USB.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kan ook, je kan de draadjes plus metalen connectors eruit halen, dan heb je twee kabels. Die plaatje apart op de connector op het moederbord. En mocht je de kast een keer voor een nieuwe pc gebruiken, klik je de draadjes weeer in de 3 pins connector. :)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nokko schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:00:
Kan ook, je kan de draadjes plus metalen connectors eruit halen, dan heb je twee kabels. Die plaatje apart op de connector op het moederbord. En mocht je de kast een keer voor een nieuwe pc gebruiken, klik je de draadjes weeer in de 3 pins connector. :)
ok(Y), nu maar hopen dat de garantie dan niet vervalt op m'n thermaltakeje

Oscar Wilde

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

bartgrefte schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 04:10:
[...]

Genoeg geweest :/

Dit staat LETTERLIJK in een post van mij van 3 jaar geleden in deze zelfde thread:
Naja, niet zo moeilijk- de power led moet gewoon 5V krijgen op één draad (meestal de rode) en de andere moet naar massa gaan, en dan maakt het geen worst uit welke massapin dat is.
Laatst nog een beetje rare mobo zonder power led aansluiting toch nog eentje gegeven door de (niet gebruikte) interne USB header 5V en massa ervoor te (mis/ge)bruiken.
dion_b in "K7S5A & power led"

Dat je een stokoud topic schopt is zelden echt nuttig, maar als je dan ook nog eens niet de moeite neemt hem door te lezen... |:(

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.