De aansluiting van de power led van zowel mijn oude kast als mijn nieuwe HQ45 is 3 pins, terwijl dit moederbord maar een 2 pins aansluiting heeft. Hoe kan dit?
En hoe kan ik het oplossen?
En hoe kan ik het oplossen?
Verwijderd
Eigenaar van domoticavergelijken.info
Verwijderd
Verwijderd
Volgens mij is het gewoon een kwestie van die HD LED stekker op je moederbord omdraaien...Op zondag 21 april 2002 14:50 schreef mchacken het volgende:
ik heb ook een vraag , ik heb een msi k7t turbo2 maar de h.d.d LED werkt niet , hij staat steeds op rood, wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Naja, niet zo moeilijk- de power led moet gewoon 5V krijgen op één draad (meestal de rode) en de andere moet naar massa gaan, en dan maakt het geen worst uit welke massapin dat is.Op zondag 21 april 2002 13:45 schreef MidnightMotion het volgende:
Ik kan het nog sterker vertellen: Ik heb óók een 3 polige aansluiting (waarvaan de 2 buitenste contactjes hebben, de middelste heeft nix) en maar 2 aanluitingen op het moederbord maar hij heeft het zo wél altijd gedaan tot ik ze los trok. Ik heb echt geen flauw idee hoe het heeft gezeten, iemand die hier meer van weet?
Oslik blyat! Oslik!
Dat vraag ik me dus ook af, ik heb nu de buitenste pin opgeschoven zodat ie wel over de aanlsuiting past maar nu brand ie maar heel vaag, ik blijf me afvragen hoe het zat voordat ik de boel lostrok...Op zondag 21 april 2002 15:11 schreef OlafvdSpek het volgende:
Als de middelste geen contactje heeft, hoe is de tweede ader dan aangesloten? Niet via de buitenste, want dat past niet op een 2 pin header.
Eigenaar van domoticavergelijken.info
ik weet het, het is een oud topic.MidnightMotion schreef op zondag 21 april 2002 @ 13:45:
Ik kan het nog sterker vertellen: Ik heb óók een 3 polige aansluiting (waarvaan de 2 buitenste contactjes hebben, de middelste heeft nix) en maar 2 aanluitingen op het moederbord maar hij heeft het zo wél altijd gedaan tot ik ze los trok. Ik heb echt geen flauw idee hoe het heeft gezeten, iemand die hier meer van weet?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Oslik blyat! Oslik!
hoezo verkeerd om insteken, ik sluit em niet eens aan omdat ik niet waar. maar hij heeft (vroeger) wel gedaan op mijn mobo. Maar de plug is losgeraakt. nu zoek ik dus de plek waar ie gezeten kan hebben maar die is niet te vinden.............dion_b schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 01:29:
Zeker dat je hem niet gewoon verkeerd om erin steekt (bij een LED maakt polariteit wel uit!)
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Handleiding al eens gelezen?bartgrefte schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:05:
hoezo verkeerd om insteken, ik sluit em niet eens aan omdat ik niet waar. maar hij heeft (vroeger) wel gedaan op mijn mobo. Maar de plug is losgeraakt. nu zoek ik dus de plek waar ie gezeten kan hebben maar die is niet te vinden.............
Volgens mij had dit (of andere vergelijkbare á la K7S6A) met sommige kasten een powerled probleem. De LED ging dan niet aan als de PC aanstond.
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Dit topic ging over 2 vs 3 pins (zie first post).Thandor schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:19:
[...]
Volgens mij had dit (of andere vergelijkbare á la K7S6A) met sommige kasten een powerled probleem. De LED ging dan niet aan als de PC aanstond.
Al heb je niets wat op een handleiding lijkt en geen flauw idee welke pins wat doen, je kunt ze gewoon stuk voor stuk uitproberenbartgrefte schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 20:05:
[...]
hoezo verkeerd om insteken, ik sluit em niet eens aan omdat ik niet waar. maar hij heeft (vroeger) wel gedaan op mijn mobo. Maar de plug is losgeraakt. nu zoek ik dus de plek waar ie gezeten kan hebben maar die is niet te vinden.............
Oslik blyat! Oslik!
ik heb de handleiding al 100 keer doorgelezen, en elke keer kom ik bij die 2pins aansluiting uit.
Oscar Wilde
Maar je hebt dus een 3 pins power LED connector?bartgrefte schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 04:10:
ik heb de handleiding al 100 keer doorgelezen, en elke keer kom ik bij die 2pins aansluiting uit.
Maar kan het zijn dat de powerled toen (door die luitjes van funprice) op een "ongebruikelijke" aansluiting is geplaatst wat wel een continu brandend ledje geeft maar wat dus oorspronkelijk niet voor de powerled bedoelt is???
ok(Y), nu maar hopen dat de garantie dan niet vervalt op m'n thermaltakejeNokko schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 10:00:
Kan ook, je kan de draadjes plus metalen connectors eruit halen, dan heb je twee kabels. Die plaatje apart op de connector op het moederbord. En mocht je de kast een keer voor een nieuwe pc gebruiken, klik je de draadjes weeer in de 3 pins connector.
Oscar Wilde
Genoeg geweestbartgrefte schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 04:10:
[...]
Maar kan het zijn dat de powerled toen (door die luitjes van funprice) op een "ongebruikelijke" aansluiting is geplaatst wat wel een continu brandend ledje geeft maar wat dus oorspronkelijk niet voor de powerled bedoelt is???
dion_b in "K7S5A & power led"Naja, niet zo moeilijk- de power led moet gewoon 5V krijgen op één draad (meestal de rode) en de andere moet naar massa gaan, en dan maakt het geen worst uit welke massapin dat is.
Laatst nog een beetje rare mobo zonder power led aansluiting toch nog eentje gegeven door de (niet gebruikte) interne USB header 5V en massa ervoor te (mis/ge)bruiken.
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.
![]()