Bose Quietcomfort in vliegtuig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 22:29
Beste mede Tweakers,

Recent heb ik de Bose Quietcomfort SC aangeschaft. Deze bevalt super goed tot dusver.

Wat vragen met betrekking tot aanstaande vliegreizen
Er zit een 2,5-3,5mm kabeltje inbegrepen.

1) Is deze simpelweg aan te sluiten in het vliegtuig en ben ik daarmee verlost van de Ali oordopjes van 10 cent?
2) Werkt de ANC ook bij bedraad gebruik?
3) Heb je nog zo'n verloopje nodig van 2x 3,5mm naar 1x 3,5mm? Er zijn nog steeds vliegtuigen die zo'n dubbele aux uitgang in de schermen hebben zitten en naar mijn weten moest je vroeger altijd een verloopje gebruiken voor stereo geluid.

Alvast bedankt!

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr. Eddo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:43
1) Ja
2) Ja
3) Soms

Ik moet zeggen dat het wel heel lang geleden is dat ik in een vliegtuig heb gezeten met een 2 polige 3,5mm aansluiting, maar ze bestaan nog wel. Als je het zekere voor het onzekere wil nemen, zou ik dus 3 euro investeren in een verloopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tillumen
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 17:31
Die onboard infotainment systemen zijn vaak waardeloos, neem lekker je eigen tablet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Thanks voor de snelle reactie!
Drie euro is een no brainer dus, prima om in de hoes te hebben zitten. Mogelijk dat ik nog een hard case ga aanschaffen trouwens, zo'n soft case voelt toch niet helemaal ok voor rugzak gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
* Sissors zit nu in een 777 met beste scherm kwaliteit die ik ooit in een vliegtuig heb gezien, met om één of andere reden 2x3.5mm.

Dus ja ze zijn er nog in relatief nieuwe toestellen. Scheelt dat aanbod van films bij deze maatschappij zo brak is dat ik niks mis dat ik geen verloop heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:51
Het wisselt heel erg. In een Delta kist kan je gewoon een 3,5mm jack gebruiken. Bij Cathay hangt het van het type af. Bij KLM gaat het meestal met een enkele 3,5mm ook gewoon goed. Verloopje meenemen (doe ik ook) en je maximaliseert je kansen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:19
Soms heb je een verloopje nodig, maar vaker niet dan wel.
Voor de €3 die zo’n ding kost wil je die wel bij je hebben.

https://www.allekabels.nl...097895/jack-splitter.html

Als je het helemaal handig wil hebben, dan zou je kunnen kijken naar een AirFly Pro adapter, geen geklooi meer met snoeren in het vliegtuig.
(Eigenlijk meer iets voor als je vaak vliegt, voor je werk bijvoorbeeld, maar wel fijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masterlans
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:38
Ik zou ook een verloopje meenemen, bij KLM en Emirates afgelopen jaren nog nodig gehad met mijn QC's.
Die hadden best nieuwe systemen en toch de 2x3.5 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Thanks allen. Via Amazon voor drie euro een origineel verloopje gekocht. Topic kan op slot wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Tillumen schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:25:
Die onboard infotainment systemen zijn vaak waardeloos, neem lekker je eigen tablet mee.
Je hebt tegenwoordig ook dat je gewoon de onboard entertainment kan streamen naar je eigen tablet, dat is ook best prima.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

KoningPaulus schreef op maandag 23 juni 2025 @ 21:11:
Thanks allen. Via Amazon voor drie euro een origineel verloopje gekocht. Topic kan op slot wat mij betreft.
Hoef je die er dan niet half in te duwen in vliegtuigen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1