Nintendo Switch 2 - Switch 2 of toch Switch 1.5?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:06
Artikel: review: Nintendo Switch 2 - Switch 2 of toch Switch 1.5?
Auteur: @Tweakjur

"Het nieuwe scherm draait ook een hogere resolutie, namelijk 1080p, waar de oude Switch maximaal 900p op het schermpje toverde."

Het scherm van de Switch 1 heeft een resolutie van 720p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phobophile
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:29
Ik weet niet of het de bedoeling is om opmerkingen over een artikel te verzamelen in één topic, of dat ik nu aan hijacking doe, in dat laatste geval mijn excuses, maar dit lijkt me de meest logische manier van commentaar geven.

In de review staat:
Waarschijnlijk zou de keuze voor een oledscherm de console nog een stuk duurder gemaakt hebben. Dat is echter koffiedik kijken, want Nintendo heeft geen reden gegeven waarom er voor lcd is gekozen in plaats van oled.
De uitdrukking 'koffiedik kijken' betekent iets als 'de toekomst voorspellen'. Wat de redacteur in die zin lijkt te willen zeggen is dat het gissen naar de reden is, maar daar is dit niet de juiste uitdrukking voor.

@Tweakjur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:24
Helaas hebben we het scherm van de Switch 2 maar beperkt kunnen doormeten. Het is namelijk niet mogelijk om via een externe bron testpatronen op het scherm te tonen.
Net als de eerste Switch kun je met het aanpassen van de DNS-server de interne browser gebruiken, dan moet het toch mogelijk zijn via die weg testpatronen weer te geven.

@Tweakjur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:27

Tweakjur

Redacteur
hcQd schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:36:
[...]

Net als de eerste Switch kun je met het aanpassen van de DNS-server de interne browser gebruiken, dan moet het toch mogelijk zijn via die weg testpatronen weer te geven.

@Tweakjur
Zou je kunnen uitleggen waar die interne browser dan te vinden is? Wij hebben em niet kunnen vinden. Ik zou ook denken dat zo'n ding er eentje heeft 8)7

Overige feedback verwerkt, dank!

[ Voor 5% gewijzigd door Tweakjur op 16-06-2025 09:44 ]

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:24
Je kunt deze instructies volgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DWzyjJWL3C_rqFGXcaLuDPPQ64=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/erCWGq7ajXoeFvW8xuqIJ33V.jpg?f=fotoalbum_large

@Tweakjur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:27

Tweakjur

Redacteur
Oh vet. Thanks!

Zal ff checken met Eric (die de schermtests doet) of we de review hiermee nog willen gaan updaten. Maar good to know sowieso.

edit: hmmm werkt niet, als ik de manual DNS invoer laat het Switch 2 menu me dat niet opslaan |:(

[ Voor 26% gewijzigd door Tweakjur op 16-06-2025 11:17 ]

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Pagina: 1