Direct 3D werkt niet onder XP met GF2

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-12-2025

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Topicstarter
Alles loopt prima onder XP prof (final) op mijn ABIT K7TA met Athlon 1200MHz CPU, alleen als ik direct3d apps draai, loopt hij onherroepelijk vast! Of het nu in full screen of in een venster is, zo gauw als er d3d wordt gebruikt, dan loopt ie vast, en knalt ie er uiteindelijk met een blue screen uit, met een referentie naar de NV4_disp driver...
Heb alle bios instellingen bekeken en geprobeerd, directX geprobeerd opnieuw te installeren (8.1 is de laatste dus moeilijk..) drivers van Asus, Nvidia en XP standaard geprobeerd, maar hij blijft het doen.
Onder W2K niks aan de hand met zelfde config....

Heeft iemand tips? :?

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Nou ik heb dezelfde configuratie, alleen dan een 1400, maar ik kan gewoon d3d gebruiken hoor, met XP prof (:))

• MaxxBass

MaxxBass

Topicstarter
Ja, zou ook gewoon moeten kunnen werken...moet toch iets van een bios instelling zijn, want ik heb het al geherinstalled...of er moet een of ander proggie roet in het eten gooien....eens herinstallen...en dan kaal testen!!

Bedankt!

• MaxxBass

MaxxBass

Topicstarter
Heb het nu werkend, kan 2 oorzaken hebben:

Als ik mijn FSB terugzet naar 100 werkt alles goed. Maar mobo en CPU kunnen 133 aan, moet nu even uitzoeken of AGP speed ook omhoog gaat, dan verklaard het e.e.a.
Toch vreemd, onder W2K geen last...erg raar...
Wellicht is mijn voeding (300Watt) te licht...ook eens testen...

Verwijderd

Wellicht is mijn voeding (300Watt) te licht...
voor een
ABIT K7TA met Athlon 1200MHz CPU
zonder gekke dingen erbij.. is 300 Watt meer dan Zatt... ik bedoel zat *D

• MaxxBass

MaxxBass

Topicstarter
Lijkt mij ook, dan moet het de FSB zijn die deboel verneukt...dacht dat deze ook wel stabiel zou blijven bij 133MHz...zal ff testen..

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-02 16:00
Op maandag 17 september 2001 13:34 schreef likkie het volgende:
Alles loopt prima onder XP prof (final) op mijn ABIT K7TA met Athlon 1200MHz CPU, alleen als ik direct3d apps draai, loopt hij onherroepelijk vast! Of het nu in full screen of in een venster is, zo gauw als er d3d wordt gebruikt, dan loopt ie vast, en knalt ie er uiteindelijk met een blue screen uit, met een referentie naar de NV4_disp driver...
Heb alle bios instellingen bekeken en geprobeerd, directX geprobeerd opnieuw te installeren (8.1 is de laatste dus moeilijk..) drivers van Asus, Nvidia en XP standaard geprobeerd, maar hij blijft het doen.
Onder W2K niks aan de hand met zelfde config....

Heeft iemand tips? :?
ik heb hetzelfde probleem met een MSI KT7266 PRO met daarop een AMD 1400 en een PowerColor GF2 GTS PRO 64MB DDR + TV OUT.

Hij blijft bij mij hangen op nv4.dll en nv4_disp.dll!

Heb nog een paar andere topics hierover gevonden:
XP Trobbles
Windows XP probleem

misschien dat je daar nog wat mee kan?

• MaxxBass

MaxxBass

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 16:06 schreef Klovan het volgende:

[..]

ik heb hetzelfde probleem met een MSI KT7266 PRO met daarop een AMD 1400 en een PowerColor GF2 GTS PRO 64MB DDR + TV OUT.

Hij blijft bij mij hangen op nv4.dll en nv4_disp.dll!

Heb nog een paar andere topics hierover gevonden:
XP Trobbles
Windows XP probleem

misschien dat je daar nog wat mee kan?
Ik weet nu wat het is. Door het instellen van de FSB op 133 (welke mobo en CPU prima ondersteunen) klok je de AGP bus ook naar 88MHz, en mijn kaartje kan daar in direct3d niet tegen, en jullie kaartjes in 2d blijkbaar al niet.
We moeten dus of videokaartjes hebben die tegen 88MHz kunnen, of een mobo met onafhankelijke AGP busclock..gewoon op 66MHz dus. Probeer maar, dan werkt het wel.

Bedankt voor de info! :)

Verwijderd

Best vaag, dat-ie dat niet gewoon op 66 MHz houdt...

• Klovan
Op donderdag 20 september 2001 19:32 schreef likkie het volgende:

[..]

Ik weet nu wat het is. Door het instellen van de FSB op 133 (welke mobo en CPU prima ondersteunen) klok je de AGP bus ook naar 88MHz, en mijn kaartje kan daar in direct3d niet tegen, en jullie kaartjes in 2d blijkbaar al niet.
We moeten dus of videokaartjes hebben die tegen 88MHz kunnen, of een mobo met onafhankelijke AGP busclock..gewoon op 66MHz dus. Probeer maar, dan werkt het wel.

Bedankt voor de info! :)
heb de FSB op 100 gezet, waardoor in theorie de AGP busclock ook weer naar 66Mhz zou moeten gaan, maar dan geeft hij nog steeds dezelfde fout ;(

Heb nog even gekeken in het moederbordboekje er staat in:
Depending on the model you purchased, the mainboard will come with one AGP or AGP Pro Slot, witch allows you to insert the AGP or AGP Pro graphics card. AGP us an interface specification for the throughput demands of 3D graphics. It introduces a 66 MHz, 32-bit channel for the grapics controller to directly acces main memory and provides three levels of throughputs: 2x (266Mbps), 2x (533Mbps) and 4x (1.0Gbps)
edit
ff wat toegevoegd

• MaxxBass

MaxxBass

Topicstarter
Reply op MAD25:

De AGP bus loopt bij deze via chipset (133A) op 2/3 van de FSB, als deze 100 is loopt ie prachtig op 66, maar als je op 133 draaid is ie natuurlijk 88, en dat pikken lang niet alle kaartjes.
Er is geloof ik wel een mobo, of meer waarschijnlijk een chipset die wel meer divideropties heeft voor de AGP bus, geloof ALI, maar weet het niet zeker.

Draai nu op 12,5 X 104 = 1300MHz, tenzij er een bios update komt met multipliers op 14 en 15, is dit het hoogst haalbare! (zonder 3d te verliezen dan) :)

• MaxxBass

MaxxBass

Topicstarter
Op donderdag 20 september 2001 21:06 schreef Klovan het volgende:

[..]

heb de FSB op 100 gezet, waardoor in theorie de AGP busclock ook weer naar 66Mhz zou moeten gaan, maar dan geeft hij nog steeds dezelfde fout ;(

Heb nog even gekeken in het moederbordboekje er staat in:
[..]

edit
ff wat toegevoegd
Ja, 66 mits je FSB 100 is, anders kan het niet...chipset support het niet. klote dus.
Waarom jou kaartje al moeilijk doet op 66MHz is vreemd...goed gekoeld?? Probeer eens een ander (ff uit een ander systeempje trekken en testen...

Succes.8-)

Verwijderd

Heb niet alle replies gelezen, maar bij NVMAX zit ook 1 of andere fix voor XP,omdat GF kon zorgen voor een lock up in XP. Maar kan ook nog FAStwrites zijn of Sidebanding wat aanstaat wat mis. NU niet meer goed werkt

Verwijderd

Op vrijdag 21 september 2001 11:41 schreef -KOD- het volgende:
Heb niet alle replies gelezen, maar bij NVMAX zit ook 1 of andere fix voor XP,omdat GF kon zorgen voor een lock up in XP. Maar kan ook nog FAStwrites zijn of Sidebanding wat aanstaat wat mis. NU niet meer goed werkt
En waar is die fix voor XP dan? Ik kan hem niet vinden in NvMax..

• Klovan
Op vrijdag 21 september 2001 11:40 schreef likkie het volgende:

[..]

Ja, 66 mits je FSB 100 is, anders kan het niet...chipset support het niet. klote dus.
Waarom jou kaartje al moeilijk doet op 66MHz is vreemd...goed gekoeld?? Probeer eens een ander (ff uit een ander systeempje trekken en testen...

Succes.8-)
Op mijn videokaart zit zelfs nog een koeler erop en de CPU word niet heter dat 46 graden en mijn kast 43 graden. Dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn.

Ga strax wel ff proberen om een andere videokaart erin te zetten, een banshee, kijken of dat wel werkt! ;(

• Klovan
Heb weer geprobeert om de FSB op 100 te zetten en dat lukte, nu draait hij superstabiel :9, maar wel op 1050 MHz ipv 1400 MHz :'(

Maar dat die AGP bus dan naar 88 MHz ging en dat mijn videokaart dat niet aankon, dat was waarschijnlijk wel het probleem.

Hopelijk komt hier nog een update/patch voor vanuit de mobo-fabrikant/amd/Nvidia.

Bedankt! :P

Verwijderd

moet je kijken bij compatablitiy bij die laatste versie van NVMAx

Verwijderd

ach ja nu zie ik het.. Windows 2000/XP + Athlon fix.. helaas heb ik daar niks aan, want ik heb geen athlon ;( dan maar geduldig wezen tot er een update komt waardoor m'n spul niet steeds vastloopt :)

• Klovan
Op vrijdag 21 september 2001 14:39 schreef -KOD- het volgende:
moet je kijken bij compatablitiy bij die laatste versie van NVMAx
waar kan je NVMax downloaden :?

Verwijderd

www.tweakers.nl ;)

linksonderin in de lijst staat die

• Klovan