Is bij moeten betalen terecht?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 22:57
Afgelopen weekend is de telefoon van mijn vrouw kapot gegaan. Omdat je tegenwoordig zonder telefoon nergens meer bent (je moet overal QR-codes voor scannen tegenwoordig, je kan niet eens meer een online betaling doen bijvoorbeeld) moest er heel snel een nieuwe komen. Uiteindelijk hebben we online een telefoon besteld voor haar, de Samsung A36.

Een harde eis voor haar is echter dat er een sd-kaart slot in de telefoon zit. Volgens de advertentie:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

heeft de A36 die ook. Nu de telefoon inmiddels binnen is, blijkt de A36 deze niet te hebben (en de geleverde telefoon heeft 6GB werkgeheugen in plaats van de geadverteerde 8, maar dat maakt haar verder niets uit).

Ik heb even gekeken en we kunnen de telefoon omruilen voor een Samsung A26 die wél een sd-slot heeft. Maar nu komt het: we hebben de A36 dus afgelopen weekend besteld en toen waren er vakantiegelddeals. Die zijn nu afgelopen en de A26 is nu duurder dan het bedrag dat we voor de A36 hebben betaald. De leverancier vraagt nu dat verschil bij te betalen, maar eigenlijk wil ik dat niet omdat hun advertentie niet klopt (en de A26 qua hardware verder toch wat minder is).

Nou twijfel ik of zij misschien toch in hun recht staan om dat verschil te vragen. Omdat de telefoon met spoed nodig was, heb ik niet het uitgebreide onderzoek gedaan dat ik normaal wel zou doen. Je kan immers bijvoorbeeld hier op de Pricewatch, in reviews van de A36 of op de officiële Samsung-site zien dat de A36 niet over een sd-slot beschikt. Aan de andere kant lijkt deze leverancier me gerenommeerd genoeg om te mogen aannemen dat hun advertenties kloppen.

Lang verhaal kort: kan ik van de leverancier verwachten dat zij de A36 kosteloos omruilen voor een A26?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:21
volgens de pagina van de webshop heeft de 8GB versie wel een kaartlezer, en de 6GB versie niet, welke versie heb je besteld? Want als je de 8GB versie hebt besteld en betaald heb je gewoon het verkeerde model gekregen.

[ Voor 27% gewijzigd door Teddy op 12-06-2025 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Als consument moet je ook zelf "onderzoek" doen, dat hoeft helemaal niet diepgaand te zijn... zo te zien vermeld MM werkelijk dat er een SD lezer in de telefoon doet en op basis van die gegevens heb jij de telefoon aangeschaft, dat is jouw onderzoek Dat is wat mij betreft non conformiteit en daarom zou jij je geld terug moeten krijgen. (PS... maak een screenshot van die pagina!)

Wat betreft je vraag om de telefoon kosteloos om te mogen ruilen, dat is denk ik een heel ander verhaal... je kan je geld terugvragen, maar het product wat je nu wil is duurder... nee, dan heb je pech ben ik bang. Daarbij maakt het echt niet uit dat het dus eigenlijk een minder model is en je het huidige door de korting goedkoper hebt kunnen aanschaffen, wat telt is het bedrag op de bon.

Zou MM je coulance kunnen verlenen? Uiteraard, maar ze zijn niets verplicht. Overigens... wat heb je betaald voor die A36? Want volgens de info die ik heb gevonden had de A36 de exacte prijs van de A26 nu... €299,-.

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 12-06-2025 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Teddy schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:49:
volgens de pagina van de webshop heeft de 8GB versie wel een kaartlezer, en de 6GB versie niet, welke versie heb je besteld? Want als je de 8GB versie hebt besteld en betaald heb je gewoon het verkeerde model gekregen.
Dat is niet dezelfde telefoon... dat betreft een A35. Er is overigens ook een 6GB versie van de A36, maar die heeft ook geen SD-lezer.

[ Voor 9% gewijzigd door MicGlou op 12-06-2025 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vld1989
Teddy schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:49:
Ook de 8GB-versie heeft geen kaartlezer voor zover ik kan achterhalen. De A35 inderdaad wel, maar dat is weer een oudere generatie telefoon.
MicGlou schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 17:53:
Als consument moet je ook zelf "onderzoek" doen, dat hoeft helemaal niet diepgaand te zijn... zo te zien vermeld MM werkelijk dat er een SD lezer in de telefoon doet en op basis van die gegevens heb jij de telefoon aangeschaft, dat is jouw onderzoek Dat is wat mij betreft non conformiteit en daarom zou jij je geld terug moeten krijgen. (PS... maak een screenshot van die pagina!)

Wat betreft je vraag om de telefoon kosteloos om te mogen ruilen, dat is denk ik een heel ander verhaal... je kan je geld terugvragen, maar het product wat je nu wil is duurder... nee, dan heb je pech ben ik bang. Daarbij maakt het echt niet uit dat het dus eigenlijk een minder model is en je het huidige door de korting goedkoper hebt kunnen aanschaffen, wat telt is het bedrag op de bon.

Zou MM je coulance kunnen verlenen? Uiteraard, maar ze zijn niets verplicht. Overigens... wat heb je betaald voor die A36? Want volgens de info die ik heb gevonden had de A36 de exacte prijs van de A26 nu... €299,-.
Ik heb €269,- betaald voor de A36. Geen wereld van verschil natuurlijk die 3 tientjes, maar het voelt gewoon niet echt lekker om bij te betalen voor een telefoon die verder minder is. Vind het ook gewoon jammer dat ze die coulance niet willen geven, omdat ze zelf nou eenmaal een niet-kloppende advertentie geplaatst hebben. Maar ik vreesde al dat ze in hun recht zouden staan, dat is nu duidelijk beantwoord!

Screenshot van de pagina heb ik inderdaad gemaakt, maar ik verwacht verder geen enkel probleem als ik de aankoop zou willen annuleren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MicGlou
Ik zou de energie er niet in steken... geld terugvragen en de A26 hier bestellen:

https://www.bol.com/nl/nl...b-zwart/9300000225539109/

Hou je nog geld over ook ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
MicGlou schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 18:21:
Ik zou de energie er niet in steken... geld terugvragen en de A26 hier bestellen:

https://www.bol.com/nl/nl...b-zwart/9300000225539109/

Hou je nog geld over ook ;)
Zo ver was ik nog geen eens, deze is besteld, topic kan dicht :P
Pagina: 1