Windows 11 overetten nieuw MoBo.... (Retail/OEM)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.C_N00B
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:14
Hallo,

ik heb vorige week een nieuw MoBo + CPU in mijn pc geinstalleerd en dit heeft geresulteerd in de melding dat mijn Windows niet meer geactiveerd is.
(Zit nu tijdelijk weer op mijn oude hardware en dan is alles weer goed.)

Opzich zou ik dit alles wel begrijpen als ik een OEM versie had.
Echter ik heb het idee dat dit destijds géén OEM versie was. En deze Windows licentie heeft in ieder geval al op 2 verschillende builds gedraaid.

Ook krijg ik bij bij de commandos: "slmgr /dli" and "slmgr /dlv":
Beschrijving: Windows(R) Operating System, RETAIL channel
Licentiestatus: Licentie

En bij "ShowKeyPlus" de melding:
OEM-sleutel: OEM sleutel niet aanwezig in firmware

Daardoor had ik verwacht dat ik de licentie gewoon op een nieuw Moederbord zou kunnen mee nemen... niet dus :(

Wel staat er bij "ShowKeyPlus" nog de vermelding: * Standardsleutel - vereist een digitale licentie voor activering

Ook staat er bij Systeem > Activering in de instellingen: Windows is geactiveerd met een digitale licentie die is gekoppeld aan uw Microsoft-account (Ook het Microsoft-account klopt.)

Is er een methode hoe ik deze Licentie toch kan gehouden op mijn aangepaste PC?
De activering-probleemoplosser wil ook geen uitkomst bieden.

Hoe meer ik online zoek, hoe meer ik het beeld krijg dat dit zou moeten kunnen, maar t lukt me niet...

Een 2e vraag is, als dit echt niet kan, hoe kan ik een licentie kopen, zonder Windows opnieuw te moeten installeren...

Hopelijk kan iemand mij uit de brand helpen! _/-\o_
Alvast bedankt en Groet,
Michiel

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:27

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je je code die je destijds hebt gekocht al eens opnieuw ingevoerd? Krijg je dan bij activeren een foutmelding? Vaak kun je kiezen voor “ik heb hardware vervangen” oid en dan activeert hij alsnog via je Microsoft account.

Keys zij op verschillende plekken voor verschillende prijzen te koop.

Ik heb er 8 euro voor betaald, maar mij boeit de oorsprong niet van mijn key plus ik gun het Microsoft niet om de volle prijs af te tikken voor hun beta product :+

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-06 13:51
Mocht het niet lukken, dan kan je een nieuwe key zo toevoegen. Dus opnieuw installeren hoeft niet. Persoonlijk zou ik na zo’n hardware wissel altijd met een verse installatie beginnen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:47
Mogelijk kun je via de "Ik heb hardware vervangen optie" die @nelizmastr hierboven noemt alsnog activeren.

Ik zat in hetzelfde schuitje en dacht ook gewoon mee te kunnen nemen in mijn nieuwe build. Maar was ook nog zo slim om het als device vast uit mn windows account te gooien |:(
Mijn originele key was ooit een W7 Ultimate via een kennis gekregen, die is via 10 naar 11 is overgegaan, maar vrij zeker geen retail.
Ik heb uiteindelijk alsnog een retail licentie gekocht, deze zijn voor schappelijke prijzen te verkrijgen, kun je gewoon invoeren niet nodig opnieuw te installeren

Dat ShowkeyPlus de standaardsleutel laat zien doet mij vermoeden dat iets soortgelijks ook bij jou aan de hand is.
Dat is het tweede punt wat ze aanmerken in de store:
"If you upgraded Windows, the Original key will be the key installed prior to the upgrade. NB if you upgrade to Windows 10 for free, you'll receive a unique Digital License instead of a product key. The key displayed will be an edition specific generic key in that case." (dit geldt blijkbaar ook voor 11)

Als ik het nu draai krijg ik netjes de gekochte retail key te zien.