Warzone crashes AMD cpu Nvidea GPU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 07-07 10:50
Hoi,

Ik heb sinds kort een nieuwe pc gebouwd:
AMD Ryzen 7 7700
ASUS TUF GAMING B650
ASUS TUF Gaming GeForce RTX 5080
Kingston FURY Beast Black DDR 5 16 GB

ik krijg steeds vaker dat Warzone crashed op DirectX (random foutmelding)
Drivers etc zijn allemaal up to date
pc wordt niet warm, tempraturen zijn constant.

Kan zo zijn dat het 2 dagen goed gaat. en dan heb ik weer random een crash.
Vaak als hij 1x gecrashed is gaat het 1 a 2 games weer goed en crashed die weer.
Als ik herstart gaat het de rest van de dag wel weer goed.

Iemand hier ervaring mee? of een idee waar dit mis gaat?

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:12

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Heb je deze tips al eens geprobeerd?

https://www.drivereasy.co...y-warzone-crashing-on-pc/

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
k heb de fix gevonden in de max use van de video kaart terug te brengen van 90% naar 70%.
Betekent wel een drop in frames.

Blijkbaar zit er een probleem in Warzone wanneer het 90% doet?

Overigens nog meer bugs gevonden met vervormde audio en bluetooth headsets, hier moet je de voice chat in game uitzetten... dit spel heeft meer bugs dan spelers op dit moment

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Even een word of warning: veel apps die drivers voor je downloaden/installeren zijn ondanks de goede bedoelingen niet altijd de meest gewenste situatie. Naast dat veel drivers ook gewoon los te downloaden zijn waardoor je een applicatie met érg veel rechten (en mogelijk advertentie-motieven) niet nodig hebt, scheelt het ook risico's: de tweakers meuktracker is een goede plek om nVidia drivers te vinden en feedback hierop. Zo mopper ik regelmatig dat voor de RTX3000 serie sinds 566 nog steeds geen fix is voor de combo Denon receiver & LG Oled waardoor HDR-grading helemaal fout gaat.

Zeker de laatste tijd (en zeker bij nVidia) is "laatste versie" niet automatisch beter.

Zaken rondom pagefile "vast" zetten zal ik doorgaans ook niet aanaraden.

Maar aangezien @maubaan al wat zaken merkt dat de GPU underclocken stabiliteit verbeterd, heeft hij mogelijk al een soort causaliteit gevonden in zijn situatie. Een tragere GPU instelling is:

- Zuiniger
- Minder warm
- Heeft meer marge voor "clock" en "buffer" fouten.

Dat geeft je dus al een richting om te zoeken waar je stabiliteitsprobleem vandaan komt:

- Is je voeding niet voldoende, krijg je powerdips. De 5080 is standaard rated tot 350W, en heeft de legendarische "smelt"-connector, en is ook berucht voor transient spikes (je GPU vraagt altijd 12V, maar naar gelang hoge/lage belasting stuitert hij tussen ~30A en ~4A, als V*A=W, als de GPU ineens het gaspedaal intrapt kan het voltage bij een slechtere voeding instorten waardoor de kaart crashed, of het andersom is ook mogelijk: zodra het vermogen ineens afneemt, kan het voltage stijgen, met als gevolg: kaart crashed, en als je geluk hebt: enkel de driver waardoor je GPU héél kort als "disconnected" geld, waarop de game engine render pipeline zegt; "HARDWARE CHANGED". Wat voor voeding heb je?
- Hoe is je koeling?
- Hoe reageert de kaart op een paar uur furmark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
koeling is meer als prima, kaart is stabiel. weet de graden even niet meer.
Verder heb ik een uur furmark gedraaid, dit gaat ook prima, load is goed.
Ook temp is tabiel hier in.

ik verwacht echt dat het uit warzone komt, andere games die ik niet heb onder of over clocked werken prima.