Wireguard Endpoint naar eigen domein

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-06 10:19
Beste allemaal,

Ik draai al tijden naar tevredenheid Wireguard op mijn thuisnetwerk en heb tot op heden geaccepteerd dat Ziggo eens in de zoveel tijd mijn public IP aanpast en dan pas ik dit zelf handmatig aan in de clients. Nu zijn de clients er inmiddels wat meer geworden dus wil ik dit niet meer handmatig doen. Echter, nu loop ik tegen het volgende aan:

Ik heb een eigen domein laten we zeggen vpn.pabz123.nl. Ik heb in docker nu een container draaien die automatisch mijn public IP aanpast in Cloudflare waarbij vpn.pabz123.nl automatisch wordt aangepast naar mijn huidige public IP. Dit wordt met een cronjob elke 5 min gecheckt. Alleen als ik op mijn client in de settings de Endpoint aanpas naar vpn.pabz123.nl:123456 dan krijgt hij geen handshake. Als ik de endpoint aanpas naar mijn public IP:123456 dan doet hij het wel.
In Cloudflare staat als A listing dat het domein vpn.pabz123.nl naar mijn public IP verwijst, maar toch krijg ik geen handshake.

Wat zie ik over het hoofd?

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:25

Sabbi

je denkt aan mij.

Niet toevallig DNS proxy aanstaan in Cloudflare? Krijg je je thuis-ip als je een nslookup doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Sabbi schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:00:
Niet toevallig DNS proxy aanstaan in Cloudflare? Krijg je je thuis-ip als je een nslookup doet?
Proxy status is idd proxied. Moet dat niet? Ik krijg de melding bij nslookup dat er uberhaupt geen A record is... Hoe lang duurt dit meestal?

Ook zie ik dat als ik vpn.pabz123.nl activeer in wireguard, ik een ander IP adres krijg te zien dan mijn thuisIP.

Als ik proxy uitzet, zie ik idd mijn thuisadres. Ga dat proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door Pabz op 12-06-2025 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
Sabbi schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:00:
Yup nu werkt het haha. Zie je wel, het is altijd 1 klein vinkje...

Is het een ramp als proxy uitstaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:25

Sabbi

je denkt aan mij.

Proxy is alleen handig voor urls waar een webserver op draait, dan heb je ddos-protection en caching van Cloudflare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Waarom blijft toch iedereen bij die ouderwetse VPN diensten hangen. Installeer eenmalig Tailscale / Netbird op je apparaten en je bent van alle gedoe af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 00:44
ouweklimgeit schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:26:
Waarom blijft toch iedereen bij die ouderwetse VPN diensten hangen. Installeer eenmalig Tailscale / Netbird op je apparaten en je bent van alle gedoe af.
Daar is niets ouderwets aan. Gewone VPN servers hebben ook voordelen ten opzichte van diensten zoals Tailscale en consorten. Bovendien houdt je de VPN dan volledig in eigen beheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik heb ook VPN service draaien.. Wireguard zodat ik met mijn devices bij mijn thuisdata kan.. en voor het gemak ook een openVPN tunnel naar een VPN dienst om bepaald verkeer over te sturen... iets van grijs gebied :+

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pabz
gwabber schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:26:
[...]

Daar is niets ouderwets aan. Gewone VPN servers hebben ook voordelen ten opzichte van diensten zoals Tailscale en consorten. Bovendien houdt je de VPN dan volledig in eigen beheer.
Idd dit, eigen beheer, hobby, nieuwe dingen leren 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:47
ouweklimgeit schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:26:
Kom je daarmee ook op je thuisnetwerk?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
LordSinclair schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 10:26:
[...]

Kom je daarmee ook op je thuisnetwerk?
Op allerlei netwerken, thuis, klanten, dedicated servers, VLANS, dat is het mooie van deze oplossingen. Ik gebruik zelf Netbird, thuis op een van de clients de Netbird applicatie draaien die (wanneer gewenst) toegang geeft tot het hele subnet of juist alleen het IP van de machine waarop hij draait.

Het is een onderling verbonden wireguard netwerk dat zichzelf configureert, maar waarbij je op je Netbird/Tailscale dashboard per apparaat/netwerk kan regelen welke clients toegang hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:08

MasterL

Moderator Internet & Netwerken
Zullen we de Netbird/Tailscale discussie even achterwege laten? Alles van de afgelopen 10 jaar is oude wijn in nieuwe zakken. Heeft Netbird/Tailscale een nieuw protocol ontwikkeld? Nee het is gewoon een VPN client (WG/OpenVPN/IPsec) welke een mooie UI heeft waardoor zaken "simpel" aan elkaar geknoopt kunnen worden. Is het handig voor sommige gebruikers? Ja zeker! Heeft het beperkingen? Ja absoluut!

Dezelfde discussie kunnen we voeren over "cloud" aanbieders, is het makkelijk..Ja! Is het nieuw? Nee e-mail/websites/RDS/Files worden al heel lang aangeboden vanuit externe locaties (datacenters) en nu zijn er ook networking services.

Buiten dat is het probleem van TS volgens mij al opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door MasterL op 13-06-2025 15:53 ]

Pagina: 1