Op zoek naar betaalbare grafische kaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rangatang
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik zoek een?
Grafische kaart

Wat is je budget?
100-150 euro max.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur, wel een fatsoenlijk merk en geen Chinese rommel.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Wil een dedicated grafische kaart aanschaffen om het allemaal wat vlotter en stabieler te maken bij videobewerking/rendering en om de processor/ rest van het systeem wat te ontlasten bij normaal/overig gebruik. Heb een moederbord met PCI-E 5, een Ryzen 7 (geen x3d) en 64gb RAM.
Ik game niet op de PC, dus het gaat er echt alleen om dat er wat dedicated grafische capaciteit is. Videobewerking doe ik met Pinnacle, maar wordt mogelijk ingeruild voor Premiere of alternatief. Overigens hobbymatig en maar af en toe.

[ Voor 15% gewijzigd door rangatang op 12-06-2025 14:28 ]

Beste antwoord (via rangatang op 13-06-2025 12:57)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:59

nelizmastr

Goed wies kapot

De Arc kaarten zijn helemaal zo gek niet als je ook videoconversie moet doen plus ze ondersteunen binnen dit budget fatsoenlijk de AV1 codec. Een A380 is wat dat betreft zo vreemd niet.

Een A310 is volgens Pugetbench al sneller dan een RX580 of RTX A400 in Premiere Pro, dus een A380 al helemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 12-06-2025 21:47 ]

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-06 12:18
Best bang for the bucks: RX580 met 8GB ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex86
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-06 15:09
Of tweedehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rangatang
  • Niet online
Dank!

Ben altijd een beetje huiverig voor niet a-merken en voor tweedehands.
Las ook dat voor die RX580 al geen driver updates meer worden gemaakt (laatste is van een jaar geleden).

Dus A-merk met 4 of 6gb of toch deze met 8gb? Of maakt het videogeheugen juist het grootste verschil, ook gelet op mijn use case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:13
Wat voor een voeding heb je op dit moment (merk + type)?
Wat verwacht je met "vlotter en stabieler"? Want dat zou al met 1% sneller worden bereikt.
Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rangatang
  • Niet online
Heb een recente Corsair voeding van 750W. Type weet ik even niet.

En met vlotter en stabieler bedoel ik dat wanneer ik bijv wat aan het renderen ben, ik ook nog even naar een andere venster kan gaan zonder dat dit zoals nu soms wat traag gaat en soms bijna tijdelijke freezes oplevert.

Kom met de zoekfunctie en een filter op 6- 8gb op bijv de ASRock Intel Arc A380 Challenger ITX 6GB OC. Wel een a-merk, 6GB maar deze is dan al weer van 2022 zo te zien. Filter ik op 4gb dan komen er tientallen naar voren en dan schiet mijn kennis te kort. Vandaar dit topic :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:59

nelizmastr

Goed wies kapot

De Arc kaarten zijn helemaal zo gek niet als je ook videoconversie moet doen plus ze ondersteunen binnen dit budget fatsoenlijk de AV1 codec. Een A380 is wat dat betreft zo vreemd niet.

Een A310 is volgens Pugetbench al sneller dan een RX580 of RTX A400 in Premiere Pro, dus een A380 al helemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 12-06-2025 21:47 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rangatang
  • Niet online
Top, dan gaat die A380 'm worden.
Pagina: 1