[Unlimited KPN Mobiel] Snelheid verschil 50 vs 400 Mbit/s

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoyanov
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 02-09 14:28
Ik krijg een aanbieding voor KPN mobiel.
Unlimited 50 voor een joet per maand.
De volgende stap is Unlimited 400 voor 12,50 per maand.
Het verschil zit hem in de snelheid.
50Mbit/s en 400Mbit/s.
Ik wil het abbo afsluiten voor mijn vrouw. Ze gamet niet.
Ze belt hooguit een keer met cameragesprek via Messenger of Viber o.i.d.
Gaat zij dat verschil tussen 50Mbit en 400Mbit erg merken?
Haar huidige abbo is zogenaamd 150Mbit/s 5G, maar haar telefoon is niet geschikt voor 5G, dus ik betwijfel of ze dat haalt. Geen idee overigens wat de snelheid dan wel is. Dat wordt nergens vermeld.

Beste antwoord (via Stoyanov op 13-06-2025 17:23)

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:31
Stoyanov schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:47:
50Mbit/s en 400Mbit/s.
Haar huidige abbo is zogenaamd 150Mbit/s 5G, maar haar telefoon is niet geschikt voor 5G, dus ik betwijfel of ze dat haalt. Geen idee overigens wat de snelheid dan wel is. Dat wordt nergens vermeld.
Met deze uitleg durf ik aan te nemen dat ze makkelijk met 50Mbit/s af kan. Ik ga het wat scherper stellen: dit is voor 90% van de mensen genoeg in Nederland. Ik zou het gewoon op 50Mbit zetten eerlijk gezegd. :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Stoyanov verschil tussen 50 en 400Mbi/s ga je in praktijk echt niet merken. Ik heb een hele tijd bij Simpel gezeten en die hadden in het begin 75Mbit/s, nu heb ik en 300Mbit/s abonnement bij Odido en snelheid technisch merk ik eigenlijk 0 verschil.

En misschien ken ik het dialect niet, maar wat is een 'joet'?

Verder heb ik je titel aangepast, zodat het iets duidelijker is waar de vraag om gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 12-06-2025 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
@Stoyanov Even gezocht voor je en dit komt er bij KPN uit.
De maximale theoretische snelheid voor KPN's 4G netwerk is 300 Mbit/s, maar in de praktijk is het gemiddelde lager, rond de 75 Mbit/s download en 35 Mbit/s upload. De maximale snelheid die je haalt, hangt af van je locatie, toestel en het netwerk.

Wat je zou kunnen proberen is met de browser op haar telefoon naar een speedtest pagina gaan en daar een test draaien. Wel zorgen dat je een goede 4g verbinding hebt. Speedtest.net kan het mee.
Ik kom met mijn abonnement op 125,45 Mbps uit met 5G op een KPN Super unlimited abonnement. Geen idee naar de snelheid.

@rens-br Dat is 10 gulden, dus in het euro tijdperk niet echt meer in gebruik. Een meier is 100 en een rooitje is 1000 gulden. Daarnaast had je ook nog een snip en dergelijke wat ging over de vogels op de biljetten.
Voor het gemak ga ik er vanuit dat dus het abonnement 10 euro is.

[ Voor 31% gewijzigd door Arunia op 12-06-2025 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoyanov
rens-br schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:04:
@Stoyanov verschil tussen 50 en 400Mbi/s ga je in praktijk echt niet merken. Ik heb een hele tijd bij Simpel gezeten en die hadden in het begin 75Mbit/s, nu heb ik en 300Mbit/s abonnement bij Odido en snelheid technisch merk ik eigenlijk 0 verschil.

En misschien ken ik het dialect niet, maar wat is een 'joet'?

[mbr]Verder heb ik je titel aangepast, zodat het iets duidelijker is waar de vraag om gaat.[/]
Een Joet is een tientje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoyanov
Arunia schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:05:
@Stoyanov Even gezocht voor je en dit komt er bij KPN uit.
De maximale theoretische snelheid voor KPN's 4G netwerk is 300 Mbit/s, maar in de praktijk is het gemiddelde lager, rond de 75 Mbit/s download en 35 Mbit/s upload. De maximale snelheid die je haalt, hangt af van je locatie, toestel en het netwerk.

Wat je zou kunnen proberen is met de browser op haar telefoon naar een speedtest pagina gaan en daar een test draaien. Wel zorgen dat je een goede 4g verbinding hebt. Speedtest.net kan het mee.
Ik kom met mijn abonnement op 125,45 Mbps uit met 5G op een KPN Super unlimited abonnement. Geen idee naar de snelheid.

@rens-br Dat is 10 gulden, dus in het euro tijdperk niet echt meer in gebruik. Een meier is 100 en een rooitje is 1000 gulden. Daarnaast had je ook nog een snip en dergelijke wat ging over de vogels op de biljetten.
Voor het gemak ga ik er vanuit dat dus het abonnement 10 euro is.
Je vergat het "Geeltje" nog ;-) 25 gulden.
Oke, ik ga een speedtest doen.
Dank voor het meedenken.

Edit:

Op speedtest via 4G komt ze aan 150/50.
Die 50Mbit aanbieding van KPN lijkt me dus iets te traag.
De 400Mbit weer lichtelijk overdreven.
Maar ja; die is maar 12,50 euro. En dat voor 2 jaar.
De 300Mbit met 16 Gb data is gelijk weer iets van 16euro en dus eigenlijk duurbetaald.
Ware het niet dat we dan in alle gevallen Netflix Basic van 9 euro p/m gratis krijgen.
Die aanbieding van 12,50 is dus eigenlijk een no-brainer
Ik ben er, denk ik, wel uit.
Bedankt allen.

[ Voor 17% gewijzigd door Stoyanov op 12-06-2025 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:46
@Stoyanov denk dat je er aardig gelijk in hebt. Die Netflix basic hebben wij via kpn ook, maar met 5 euro bijleggen geupgrade naar de luxere variant. Scheelde hoe dan ook voor ons.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:31
Stoyanov schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:47:
50Mbit/s en 400Mbit/s.
Met deze uitleg durf ik aan te nemen dat ze makkelijk met 50Mbit/s af kan. Ik ga het wat scherper stellen: dit is voor 90% van de mensen genoeg in Nederland. Ik zou het gewoon op 50Mbit zetten eerlijk gezegd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:11
Die 50Mb is prima. Daar kun je prima mee videobellen.

Heb zelf dat 50Mb unlimited en merk eigenlijk geen verschil met de 400/600/1000 die ik eerst had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennismsn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-06 14:11
Waar kan ik die aanbieding vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoyanov
Dennismsn schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:08:
KPN Combi Voordeel. Gewoon op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennismsn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-06 14:11
Stoyanov schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:23:
[...]

22,50 per maand. Niet 10

KPN Combi Voordeel. Gewoon op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Dennismsn schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:08:
Vermoedelijk is die aanbieding alleen voor geselecteerde klanten. Ik krijg die aanbieding niet te zien (maar heb dan ook al jaren dit abonnement al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoyanov
krakendmodem schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 17:40:
[...]

Vermoedelijk is die aanbieding alleen voor geselecteerde klanten. Ik krijg die aanbieding niet te zien (maar heb dan ook al jaren dit abonnement al)
Ik heb inderdaad een brief met unieke code gekregen.
Hierin schuilt tevens het probleem van vandaag de dag.
Klanten binnenhalen mag de hele wereld kosten, en geen belofte is te gek.
Klanten binnenhouden, daarentegen, is klaarblijkelijk errug moeilijk en geen prioriteit.
Ik kreeg bij Ziggo NIKS voor elkaar, terwijl ik al 30 jaar loyaal was aan die club.
Als je nu lid wordt van Ziggo val je met je p!k in de pudding, want je krijgt, net als wij nu bij de KPN, de meest fantastische aanbiedingen.
Wij hebben ermee geleerd.
Overstappen zodra het kan en heel veel geld in je zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Stoyanov schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 06:16:
[...]

Ik heb inderdaad een brief met unieke code gekregen.
Hierin schuilt tevens het probleem van vandaag de dag.
Klanten binnenhalen mag de hele wereld kosten, en geen belofte is te gek.
Klanten binnenhouden, daarentegen, is klaarblijkelijk errug moeilijk en geen prioriteit.
Ik kreeg bij Ziggo NIKS voor elkaar, terwijl ik al 30 jaar loyaal was aan die club.
Als je nu lid wordt van Ziggo val je met je p!k in de pudding, want je krijgt, net als wij nu bij de KPN, de meest fantastische aanbiedingen.
Wij hebben ermee geleerd.
Overstappen zodra het kan en heel veel geld in je zak houden.
Denk dat wij een beetje in hetzelfde schuitje zitten, maar dan bij KPN.

Overigens hebben wij een ouder pakket met allemaal “gratis” voordelen waardoor we alsnog duurder uit gaan zijn mochten we die overstap wel gaan maken naar een concurrent.

Netflix, opnemen en pluspakket krijgen we er nu nog bij vanwege combivoordeel. En we gebruiken het ook, het werkt wel (voor ons en KPN). En data delen naar mobiele data only simkaarten is dan ook leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoyanov
krakendmodem schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 09:34:
[...]

Denk dat wij een beetje in hetzelfde schuitje zitten, maar dan bij KPN.

Overigens hebben wij een ouder pakket met allemaal “gratis” voordelen waardoor we alsnog duurder uit gaan zijn mochten we die overstap wel gaan maken naar een concurrent.

Netflix, opnemen en pluspakket krijgen we er nu nog bij vanwege combivoordeel. En we gebruiken het ook, het werkt wel (voor ons en KPN). En data delen naar mobiele data only simkaarten is dan ook leuk.
Het hele circus is inmiddels wel zo uitgenast, dat je echt heel goed moet zoeken en vergelijken om een écht voordeel te vinden.
Wij betaalden ons vier slagen in de rondte voor dingen die we niet gebruikten.
KPN was het beste wat ons kon overkomen.
Nettobesparing van 1200 euro in 2 jaar t.o.v Ziggo (inclusief het combivoordeel vwb Netflix)
Pagina: 1