Klacht overaanhoudende vertraging en gebrekkige communicatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-09 19:43
We zitten inmiddels al maanden in de rommel en wilden onze ervaring delen met [grote keten] wat betreft het leggen van PVC op de 1e en 2e etage van ons huis. Misschien dat anderen hier iets aan hebben of vergelijkbare ervaringen hebben gehad.

Begin april moesten we op verzoek van [de keten] al het laminaat uit de slaapkamers verwijderen, zodat ze konden beoordelen of de vloer geëgaliseerd moest worden. Begin mei zou dan eindelijk de PVC gelegd worden, maar één dag van tevoren werd de afspraak plots geannuleerd. Twee weken later een nieuwe afspraak… wéér een dag van tevoren afgezegd.

Bij de derde poging kwamen ze gelukkig wél opdagen. Toen bleek echter dat de ondervloer niet vlak genoeg zou zijn. De keten zegt vervolgens dat de vloer prima egaal is, en schuift het probleem af op de fabrikant van de PVC. Twee weken later zijn zowel de fabrikant als de keten langs geweest voor inspectie, maar sindsdien hebben we niks meer gehoord. Geen oplossing, geen planning, helemaal niks. Keten word 3 keer per week gebeld maar er gebeurd helemaal niks omdat ze nog steeds niet gehoord hebben van de fabrikant,

In de tussentijd zitten wij dus nog steeds met kale vloeren, spullen in dozen, en moesten we onder andere de levering van kledingkasten en andere meubels verzetten naar eind augustus. Heel frustrerend allemaal.

Zijn er meer mensen die zoiets hebben meegemaakt met ? En hoe hebben jullie dat opgelost? We twijfelen inmiddels of we juridische stappen moeten nemen.

Wat zouden jullie met het bovenstaande doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 23:23
Win advies in bij je rechtsbijstandverzekering.

Heb je al iets aanbetaald?
Aangeven dat je af wil van de koop en je geld terug, maar dat ze je nog wel 2 weken de tijd geeft om het alsnog te realiseren. Daarna ontbinding van de koop. Ook hier kan de rechtsbijstandverzekering bij helpen.

En heel snel op zoek naar een andere vloerenlegger die wel snel kan leveren. Liefst lokaal en geen keten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:51

Qwerty-273

Meukposter

Dus de [grote keten] heeft begin april de vloer gecontroleerd? En geoordeeld dat de vloer vlak genoeg is en er geen egalisatie nodig is?

De daadwerkelijke leggers zijn niet van de keten? En vinden de vloer niet vlak genoeg?

Je hebt nu last van de communicatie tussen de keten en de daadwerkelijke leggers (van de fabrikant van het PVC?). En dat daar vlot besloten moet worden wat er gedaan moet worden. Het is dan zaak om druk te zetten op de keten. Die moet vervolgens de andere partij motiveren om aan de slag te gaan.

Stel dat de vloer bij de eerste inspectie niet vlak genoeg zou zijn geweest. Zouden ze dan de egalisatie kosten door belasten aan jou? Nu zit de keten in de spagaat dat die kosten eventueel voor hun rekening zouden komen (want ze hebben jou een ok gegeven in april, daarmee zou je als klant kunnen aanvoeren dat de kosten voor egalisatie dan voor de keten komen).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:42
Laat me raden:

*knip* niet vissen

Verder: als ik jou was zo ik zo snel mogelijk je rechtsbijstandsverzekering inschakelen. Hoe eerder je hier mee begint, hoe beter.

Ik heb zelf in een soortgelijke situatie gezeten, maar de rechtsbijstand kon niet veel meer voor ons doen, omdat we die te laat hebben ingeschakeld.

[ Voor 82% gewijzigd door twain4me op 12-06-2025 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
ik zou proberen te ontbinden, grote ketens zijn over het algemeen zwaar onder bezet en nemen mega veel klussen aan.

in het geschil tussen de fabrikant en de grote partij zal het over en weer gaan met wie de kosten moet gaan dragen, de marges zijn flinter dun.

als het kan en je krijgt geld terug, lekker naar mam en pap shop gaan (er zitten een paar goede in Genemuiden) zeer goede ervaring mee.
Vaak hebben ze daar voorraad en als het past heb je het misschien in een week wel liggen.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sowieso rechtbijstand inschakelen. Had m.i. al lang gemogen.
Vraag is wel; wat wil je er nu uithalen?

Nakoming of ontbinding?

In beide gevallen zit je nog wel even in de shit waarschijnlijk.

*knip*

Wij hebben een gerechterlijke procedure met hun gehad. Daarna gegaan voor een locale partij.

[ Voor 38% gewijzigd door twain4me op 12-06-2025 10:33 . Reden: gelieve niet vissen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PoKi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 16:04

PoKi

Ik?

Wat voor soort PVC? Click / plak?

Als er eerst laminaat lag dan denk ik zonder foto's wel dat er eerst geëgaliseerd moet worden in geval van plakpvc.
Een standaard beton / andere ondervloer is vaak te ruw om zo op te plakken, click pvc met onderlaag lukt vaak nog wel.
Egaliseren geeft een hele fijne vlakke laag, niet te verwarren met uitvlakken.

Wie, Wat, Waar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
zelfde spelletje hier gehad.

geëgaliseerd via de firma.
maar niet goedgenoeg volgens de firma om te plakken.

ontbonden, en voor kliklaminaat gegaan bij een andere partij.
en aangezien het egaliseren voor hun en via hun in gegaan speciaal voor het plaklaminaat is daar ook niet voor betaald. vloer was glad genoeg voor klik

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn tip:
Laat die vloer egaliseren en onderhandel over de kosten daarvoor.

Ook bij click pvc en andere vloeren is een perfect gladde vloer gewoon beter/fijner. Geen gruis of steentjes die loskomen en gaan kraken, geen licht glooiende vloer of hobbels.
En dan krijg je ook nooit discussie over garantie bij problemen. (En het risico op problemen is ook gewoon kleiner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Er lag hiervoor laminaat, dat er mooi uitzag, maar door waterschade was alles kromgetrokken.

We twijfelen nu over wat we moeten doen. Vrijdag gaan we de druk flink opvoeren met een duidelijke deadline. Het hele huis staat op z’n kop en we krijgen alleen maar excuses, terwijl ik als klant gewoon één ding wil: een duidelijke datum waarop alles klaar is. Punt.

De woning is uit 2010. Volgens het bedrijf wat is komen opmeten is de vloer, wel geschikt voor klik-pvc met onderlaag, maar niet voor plak-pvc. De verschillen in de vloer zijn minimaal, maar ze zijn er wel. Volgens het bedrijf is dat geen probleem, maar zowel de fabrikant als de zzp’er zijn het daar niet mee eens.

Het hele concept met zzp’ers maakt het allemaal erg ingewikkeld, en achteraf gezien had ik het liever zelf gedaan 🤣. Dit kost vooral veel tijd en levert alleen maar stress op.

Ik zal proberen dat ze de grond egaliseren ( op kosten van hun ) plus datums waar het allemaal klaar is allemaal voor de grote vakantie.

Anders rechtsbijstand

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
Wat is dat toch met die rechtsbijstandsverzekeringen allemaal. Kan niemand zelf meer iets oplossen?
Iedereen betaald zich blauw aan premies omdat iedereen voor de meest simpele dingen maar wordt wijsgemaakt juridische kennis nodig te hebben.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:51

Qwerty-273

Meukposter

De rechtsbijstandverzekering is juist ideaal voor de kleine zaken. Want daar gaan ze geen zaak voor voeren maar betalen je gewoon de "schade" uit als ze vinden dat je in je gelijk staat. Pas vanaf een bepaald bedrag zal de rechtsbijstand daadwerkelijk aansturen en een zaak voeren. Een kostenbatenanalyse dus.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
Qwerty-273 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:59:
De rechtsbijstandverzekering is juist ideaal voor de kleine zaken. Want daar gaan ze geen zaak voor voeren maar betalen je gewoon de "schade" uit als ze vinden dat je in je gelijk staat. Pas vanaf een bepaald bedrag zal de rechtsbijstand daadwerkelijk aansturen en een zaak voeren. Een kostenbatenanalyse dus.
welke schade? er is nog geen vloer gelegd, er is geen schade.
en noem het maar ideaal dat ze 'gewoon' de schade betalen. daar gaat toch iedereens premie van omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBrt
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:06
No Hands schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 18:27:
[...]

en noem het maar ideaal dat ze 'gewoon' de schade betalen. daar gaat toch iedereens premie van omhoog?
Tuurlijk wel. Derving. Het woongenot is verpest. Niet duidelijk in geld uit te drukken, maar wel degelijk 'schade'.

We kunnen wel gaan bomen over of iemand te vroeg of te laat of te veel of te weinig gebruik maakt van een verzekering, maar die dingen zijn er nou eenmaal om te gebruiken. Waar betaal je anders premie voor?
Beetje gek om zelf geen gebruik te maken van een verzekering - waar je zelf voor betaalt - omdat anders de premie van anderen een microfractie omhoog zou gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-09 10:59
[...]

De rechtsbijstand nu aanhaken, of althans een juridisch onderlegde partij, beperkt juist de schade.

Als TS nu niet de juiste stappen van ingebrekestelling, verzuim en ontbinding doorloopt dan loopt het uit op een conflict en kan het zomaar zijn dat [vloerenbedrijf] de hele factuur en/of andere vergoeding opeist. Terwijl TS met het doorlopen van het juiste stappenplan de zaak juridisch waterdicht kan oplossen en wellicht zelfs kosteloos kan ontbinden om vervolgens met een andere partij in zee te gaan.

Ik kom in mijn praktijk dagelijks situaties tegen die met tijdig juridisch advies voorkomen konden worden. Nu komt men pas voor advies als het conflict totaal is ontploft of er zijn onomkeerbare fouten gemaakt, dan gaat zowel de schade- als de urenteller lopen :X

Dus TS, voel je totaal niet bezwaard om advies te vragen aan je rechtsbijstandsverzekeraar O+

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Stom op 13-06-2025 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Nu online
Mr. Stom schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:19:
[...]

De rechtsbijstand nu aanhaken, of althans een juridisch onderlegde partij, beperkt juist de schade.

Als TS nu niet de juiste stappen van ingebrekestelling, verzuim en ontbinding doorloopt dan loopt het uit op een conflict en kan het zomaar zijn dat [vloerenbedrijf] de hele factuur en/of andere vergoeding opeist. Terwijl TS met het doorlopen van het juiste stappenplan de zaak juridisch waterdicht kan oplossen en wellicht zelfs kosteloos kan ontbinden om vervolgens met een andere partij in zee te gaan.

Ik kom in mijn praktijk dagelijks situaties tegen die met tijdig juridisch advies voorkomen konden worden. Nu komt men pas voor advies als het conflict totaal is ontploft of er zijn onomkeerbare fouten gemaakt, dan gaat zowel de schade- als de urenteller lopen :X

Dus TS, voel je totaal niet bezwaard om advies te vragen aan je rechtsbijstandsverzekeraar O+
TS wil helemaal niet ontbinden of zulke zaken, TS wil een huis met een vloer. Dus er moet gezocht worden naar een oplossing en niet naar een manier om afscheid van elkaar te nemen en dan weer maanden te wachten op een ander die kan leggen en maar zien wat dat wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-09 10:59
No Hands schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:24:
[...]

TS wil helemaal niet ontbinden of zulke zaken, TS wil een huis met een vloer. Dus er moet gezocht worden naar een oplossing en niet naar een manier om afscheid van elkaar te nemen en dan weer maanden te wachten op een ander die kan leggen en maar zien wat dat wordt.
De oplossing van vriendelijk, dringend of dringender vragen werkt blijkbaar niet.

Je zult dan toch echt een termijn moeten stellen. En om ervoor te zorgen dat het vloerenbedrijf zich aan die termijn gaat houden zul je daar daar een pressiemiddel aan moeten toevoegen in de vorm van een consequentie als ze dat niet doen (ontbinding, vervangende schadevergoeding etc.). En voor die consequenties heb je eerst verzuim nodig.

Oftewel, een formele ingebrekestelling.

Met een ondeugdelijke ingebrekestelling raakt het vloerenbedrijf niet in verzuim. En zonder verzuim kun je al die consequenties niet afdwingen, en doe je dat toch dan komt dat voor eigen rekening en risico.

Daarom ideaal als de rechtsbijstandsverzekaar, of een andere juridisch adviseur, een ingebrekestelling voor TS opstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Bedankt voor de info :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bjornricardo33
Na flink wat druk uit te oefenen komen ze volgende week nieuwe batch pvc brengen plus week erna wordt alles gelegd op maandag.

De afwijking is zo klein dat egaliseren niet het grote probleem is. Mij maakt het allemaal niets uit het moet alleen netjes uitzien en klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat dacht je van een huis dat al maanden op de kop ligt, omdat een vloer zou komen die maar niet komt? Spullen die wellicht tijdelijk naar een berging zijn gegaan, daar niet zonder risico staan en wat ook niet gratis is?

EDIT: Ik zie nu pas dat het een wat ouder bericht alweer is. Mea culpa. :$

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 20-06-2025 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:35

paQ

bjornricardo33 schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 11:50:
Na flink wat druk uit te oefenen komen ze volgende week nieuwe batch pvc brengen plus week erna wordt alles gelegd op maandag.

De afwijking is zo klein dat egaliseren niet het grote probleem is. Mij maakt het allemaal niets uit het moet alleen netjes uitzien en klaar.
Bij dryback ga je elke oneffenheid in de ondervloer terugzien na een poosje.
Vandaar dat je een absoluut gladde ondervloer wil.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:35

paQ

Qwerty-273 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 16:59:
En heb je je uitkering al in je eigen premie betaald.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjornricardo33
Volgende week komen ze eindelijk alles legen. Na flink wat gedoe en dreigen met rechtsbijstand gaan ze het nu eindelijk oppakken. Het hele bedrijf is echt een drama.

Het is een franchiseorganisatie met een hoofdkantoor, en die samenwerking loopt totaal niet soepel. Dit franchisekantoor werkt op zijn beurt weer met zzp’ers, en alles wat daartussen zit verloopt via het hoofdkantoor. Daardoor gaat er van alles mis en voelt niemand zich echt verantwoordelijk.

leukste wat het bedrijf zegt was nog: het is maar de 1 en 2 etage :)
Pagina: 1