Zou het mogelijk zijn om bij waterkoeling het water langs een groot oppervlak van je kast te laten stromen, waardoor je kast warm wordt en je processor koud?
Verwijderd
Tuurlijk.
Is wel origineel, maar zo gaat de kasttemperatuur ook omhoog.
Het leukste is natuurlijk als je ergens een stel gigantische heatsinks koopt en die tegen je kast plakt aan de buitenkant
Is wel origineel, maar zo gaat de kasttemperatuur ook omhoog.
Het leukste is natuurlijk als je ergens een stel gigantische heatsinks koopt en die tegen je kast plakt aan de buitenkant
Dan is het net een mooie eindversterker 
Maar, volgens mij jaag je idd wel je case temp flink omhoog, of je moe het wel erg goed isoleren
Maar, volgens mij jaag je idd wel je case temp flink omhoog, of je moe het wel erg goed isoleren
Volgens mij mis je dan toch echt een behoorlijk oppervlak..
Kijk maar eens een keer goed hoe zo'n radiator is opgebouwd.. Dat ding heeft veel meer oppervlak om te koelen als jouw hele kast.. En bovendien is het ook nog eens van beter geleidend materiaal gemaakt..
Kijk maar eens een keer goed hoe zo'n radiator is opgebouwd.. Dat ding heeft veel meer oppervlak om te koelen als jouw hele kast.. En bovendien is het ook nog eens van beter geleidend materiaal gemaakt..
Weet iemand van welk materiaal mijn kast is?
Kan ik mijn kast gewoon aan de binnenkant schuren en met een vernuftig systeem water over de binnenkant van mijn kast laten lopen?
Is het een goed idee om de buitenkant ook te schuren? Ik kan me voorstellen dat verf isolerend werkt ofzo.
Kan ik mijn kast gewoon aan de binnenkant schuren en met een vernuftig systeem water over de binnenkant van mijn kast laten lopen?
Is het een goed idee om de buitenkant ook te schuren? Ik kan me voorstellen dat verf isolerend werkt ofzo.
lijkt me verdomd veel de eigenschappen vaan staal hebben, denk je niet?Op maandag 17 september 2001 14:33 schreef Sjord het volgende:
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Verwijderd
De oppervlak van een bigtower kast, 2 vierkante meter) is wel groter dan de meeste autokachel radiatoren, maar het probleem is hoe je het water langs je kast zou willen laten stromen.
Heb er geen ervaring mee, maar volgens mij kun je niet zomaar koperenpijp op een stuk staal hardsolderen. En dus moet je ook je kast opnieuw verven. Bovendien wordt het lastig om je kast dicht te doen denk ik.
Wil je een niet zichtbare oplosiing, monteer dan de radiator aan deonderkant van je kast en zet hem op nette pooten. Let wel op dat het dan een echte stof zuiger wordt...
Heb er geen ervaring mee, maar volgens mij kun je niet zomaar koperenpijp op een stuk staal hardsolderen. En dus moet je ook je kast opnieuw verven. Bovendien wordt het lastig om je kast dicht te doen denk ik.
Wil je een niet zichtbare oplosiing, monteer dan de radiator aan deonderkant van je kast en zet hem op nette pooten. Let wel op dat het dan een echte stof zuiger wordt...
plaatstaal volgens mij, zal het wel ff vragen aan me paOp maandag 17 september 2001 14:33 schreef Sjord het volgende:
Ik dacht eraan om een plaat PVC ofzo tegen mijn kast te lijmen, met een kleine tussenruimte ertussen. Dus er niet helemaal tegenaan, maar met een mm ertussen. Dit kan vast wel met kit of lijm. Aan de bovenkant komt het water erin en aan de onderkant er weer uit, daartussen stroomt het tegen het PVC en de kast. Het idee is dat het PVC isoleert (evt. met extra isolatiemateriaal) en dat mijn kast de hitte afvoert.
Eventueel kan je met kit ofzo nog banen maken waardoor het water moet stromen, zodat het het hele oppervlak van de kast benut.
Eventueel kan je met kit ofzo nog banen maken waardoor het water moet stromen, zodat het het hele oppervlak van de kast benut.
Ik denk dat jullie niet goed inzien hoe groot het warmteafgevende oppervlak van een radiator wel is. Geen nekele kast kan daar ook maar aan komen tippen. En dan zwijgen we nog maar over de betwijfelbare realiseerbaarheid van het project. Iig wel héél origineel, maar ik vrees voor de efficientie.
Tja, lijkt me idd niet echt een strak plan. Ik heb wel eens zitten verzinnen over een dubbelwandig reservoir en het water dan tussen de wanden in laten stromen, maar of dat nut heeftOp maandag 17 september 2001 21:18 schreef Orbit het volgende:
Ik denk dat jullie niet goed inzien hoe groot het warmteafgevende oppervlak van een radiator wel is. Geen nekele kast kan daar ook maar aan komen tippen. En dan zwijgen we nog maar over de betwijfelbare realiseerbaarheid van het project. Iig wel héél origineel, maar ik vrees voor de efficientie.
Allu pijp, ik draai inline, is dus een soort buffer/bellenvanger
One of the animals has left its cage today.
Opruwen aan beide kanten is handig om oppervlak te vergroten. Ik zou 'm ook aan de buitenkant zwart verven, zodat ie meer warmte gaat stralen.Op maandag 17 september 2001 14:33 schreef Sjord het volgende:
Maar idd koel je nooit zo goed als een echte radiator.
Quidquid id est, timeo puellas, et oscula dantes
Zwart==absorberend==warm!!!
Toch?
Wat is die buis nou? Dat snapte ik niet helemaal. Waar dient die voor?
Toch?
Wat is die buis nou? Dat snapte ik niet helemaal. Waar dient die voor?
hey die telefoon had ik ook (dezelfde kleur)Allu pijp, ik draai inline, is dus een soort buffer/bellenvanger
|Specs|
Verwijderd
Ik heb het geprobeerd, om de zijplaten van m'n kast als radiator te gebruiken. Het was een falikante mislukking: een 80W peltier kreeg de zijplaat al op een graad of 50-60.
De reden hiervoor is dat je de luchtstroom van een ventilator mist.
Verwijderd
Op dinsdag 18 september 2001 10:21 schreef DaBit het volgende:
Ik heb het geprobeerd, om de zijplaten van m'n kast als radiator te gebruiken. Het was een falikante mislukking: een 80W peltier kreeg de zijplaat al op een graad of 50-60.
Het probleem is dat als je niet delen van de koeling buiten de PC behuizing wilt hebben, je altijd een vorm van luchtkoeling moet toepassen in de kast. Hetzij direct, of met een radiator.
(Er vanuit gaande dat die kast niet achterlijk groot mag worden.)
Je kunt wel proberen met een verdampings systeem wat te doen, maar dat is groot en je zit weer vochtige lucht het systeem in te pompen als je het simpel wilt houden.
"Kijk, dit is mijn computer, maar raak hem niet aan want hij is 80 graden. Als je nou trek in een eitje hebt, dan OC je hem nog een beetje en doe je wat bakboter op de bovenkant."
Verwijderd
Maar opzich is het voor een niet-geOCde proc wel een leuke oplossing. Daarvoor werkt 't wel. Lekker je PSU h2o-cooled maken, je procje, je chipset, je GPU, en je disken. Dan heb je een gruwelijk stil systeem....
En dan nog iets om het gejammer van je hdd's weg te werkenOp dinsdag 18 september 2001 12:33 schreef DaBit het volgende:
Maar opzich is het voor een niet-geOCde proc wel een leuke oplossing. Daarvoor werkt 't wel. Lekker je PSU h2o-cooled maken, je procje, je chipset, je GPU, en je disken. Dan heb je een gruwelijk stil systeem....
Ik denk dat jullie kasten gaan roesten.
Denk daar maar eens over na.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Verwijderd
Dat heet toch PUR schuim?En dan nog iets om het gejammer van je hdd's weg te werken
denk..... denk..... pling!Ik denk dat jullie kasten gaan roesten.
Autokoelvloeistof gebruiken. Probleem opgelost.
Pagina: 1