Intergas HRE ketel en RF-module

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botterman
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-06 20:08
Hey allemaal,

Ik overweeg om een Intergas HRE 28/24 cv-ketel te laten plaatsen, samen met een bedrade thermostaat.

Wat ik heb gehoord is dat alle HRE-ketels standaard zo’n RF-module aan boord hebben. Mijn vraag is: kun je die module helemaal uitzetten, zodat de ketel geen draadloze signalen meer uitzendt?

Kan de installateur dat voor me regelen tijdens de installatie?

Het is voor mij echt belangrijk dat de ketel helemaal geen draadloze signalen afgeeft.

Thanks alvast voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:19
Wat is de reden dan dat die geen draadloze signalen mag afgeven?
Heb je het de installateur al gevraagd? Denk dat je dat misschien eerst moeten doen, hierop tweakers kennen we jou installateur niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botterman
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-06 20:08
Wat precies de reden is voor mijn vraag, laat ik liever even buiten beschouwing — anders wordt het ingewikkeld en gaat het gesprek een hele andere kant op.

Ik heb de installateur gevraagd hoe het zit met de RF-module. Hij gaf aan dat als je de module niet gebruikt, er ook geen signalen worden verstuurd. Alleen kon hij dat niet onderbouwen of laten zien. Waar ik eigenlijk naar op zoek ben, is iets concreets: een optie in het installatiemenu, een instelling, of eventueel een software-update waarmee je de RF-module echt kunt uitschakelen. Dat kon hij me niet vertellen.

Mijn vermoeden is dat hij denkt dat het kan, maar dat het tijdens installatie misschien toch niet lukt — en dan is het te laat om nog van ketel te wisselen.

Je zou zeggen: neem dan gewoon een andere ketel. Dat zou kunnen, maar ik vind deze ketel verder erg geschikt. Dus als het technisch mogelijk is om de RF-module uit te schakelen, dan zou dat ideaal zijn.

Als iemand hier concreet iets over weet, hoor ik het graag. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsandje
  • Registratie: December 2018
  • Niet online

edsandje

Geen vragen via pm

Intergas bellen?

Please state the nature of the technical emergency