Flitsmeister in CarPlay openen met opdrachten app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xl3ruise
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-09 20:10
Dag allen,

Ik heb een vraag met betrekking tot de opdrachten app die in de IPhone zit.

Ik wil dat als mijn telefoon verbinding maakt met CarPlay (of met het Bluetooth van de CarPlay Dongen verbinding maakt), dat automatisch eerst Flitsmeister opent en daarna de kaarten app.

Ik heb geen Flitsmeister Pro, maar als hij op de achtergrond draait, geeft hij toch waarschuwingen.

Nu heb ik al een beetje in de opdrachten app zitten klooien, maar krijg het niet voor elkaar.
Verschillende opties geprobeerd (app openen en URL openen), maar het lijkt niet doorgevoerd te worden.
Heb in onderstaande afbeeldingen allebei de opties erin staan (heb ze ook apart van elkaar geprobeerd) en verbinding maken met Bluetooth.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_qRaLfN2s7p9qGKsYhazM1a4Ro=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2UJ92I2laRw8lHf4FW73pX89.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lr0a5WkKqUcrzh2P_gfklXwBaK0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TYZhIRrb1MbiN5ZDw3GQOQvs.png?f=fotoalbum_large

Iemand een idee om dit werkbaar te maken?

Ik hoor het graag!

[ Voor 6% gewijzigd door xl3ruise op 11-06-2025 22:03 ]

Beste antwoord (via xl3ruise op 28-07-2025 16:06)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Tip ; schrijf je in met testflight, dan is je betaling 0 euro.

Nadeel is dat je een test versie hebt, voordeel is dat je welgeteld 2.99 per maand bespaart...

Als je dan toch gratis de pro functies wilt gebruiken kan je in ieder geval dan eventuele bugs rapporteren :-)

https://testflight.apple.com/join/GRUCakKw

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:37
Ik lees met je mee. Vorig jaar eindeloos aan het klooien geweest, ook met de flitsmeister:// ‘hack’ die ik bij jou terugzie. Uiteindelijk heb ik het destijds opgegeven en de conclusie getrokken dat alle methodes wellicht niet meer werken omdat ze bij Flitsmeister ook niet gek zijn. Je mag nu betalen voor dit soort functionaliteit, en dan kan ik me voorstellen dat ze dit soort omwegen er bewust uit slopen.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
xl3ruise schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:02:
Dag allen,

Ik heb een vraag met betrekking tot de opdrachten app die in de IPhone zit.

Ik wil dat als mijn telefoon verbinding maakt met CarPlay (of met het Bluetooth van de CarPlay Dongen verbinding maakt), dat automatisch eerst Flitsmeister opent en daarna de kaarten app.

Ik heb geen Flitsmeister Pro, maar als hij op de achtergrond draait, geeft hij toch waarschuwingen.

Nu heb ik al een beetje in de opdrachten app zitten klooien, maar krijg het niet voor elkaar.
Verschillende opties geprobeerd (app openen en URL openen), maar het lijkt niet doorgevoerd te worden.
Heb in onderstaande afbeeldingen allebei de opties erin staan (heb ze ook apart van elkaar geprobeerd) en verbinding maken met Bluetooth.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand een idee om dit werkbaar te maken?

Ik hoor het graag!
Dat wachten is niet nodig voor zover ik weet, althans ik heb dat er niet in en werkt het wel.
Deze is heel easy en werkt bij mij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLzqUtgzQ_xwiYR8r2S6PDesrFE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/w6TmnfCHBx7RRLPrDE0Z0dCg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y34uelZpzf3F7EJP4CRfHdJVpGk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rF1PSQWdtPbF1ic2WZrNAMKO.png?f=fotoalbum_large

Zou het niet komen omdat je eerst de App probeert te starten via URL-Schema en daarna ook nog als app,
dit is natuurlijk dubbel en misschien botst het met elkaar?

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 12-06-2025 11:25 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xl3ruise
Donstil schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:23:
[...]

Dat wachten is niet nodig voor zover ik weet, althans ik heb dat er niet in en werkt het wel.
Deze is heel easy en werkt bij mij:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zou het niet komen omdat je eerst de App probeert te starten via URL-Schema en daarna ook nog als app,
dit is natuurlijk dubbel en misschien botst het met elkaar?
Dank voor je reactie.
Ik heb ze eerst ook apart van elkaar geprobeerd, maar dat werkte niet.
Daarom dacht ik; laat voor deze screenshot zien dat ik allebei de manieren probeer.
Ook zonder wachten gedaan, maar geen resultaat.

Wat betekend de URL PKTC:// ?

Hoor het graag, groet Harm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
xl3ruise schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:11:
[...]

Dank voor je reactie.
Ik heb ze eerst ook apart van elkaar geprobeerd, maar dat werkte niet.
Daarom dacht ik; laat voor deze screenshot zien dat ik allebei de manieren probeer.
Ook zonder wachten gedaan, maar geen resultaat.

Wat betekend de URL PKTC:// ?

Hoor het graag, groet Harm
PKTC:// is voor pocketcasts, dus dat is puur voor mijn eigen situatie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xl3ruise
Donstil schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:20:
[...]

PKTC:// is voor pocketcasts, dus dat is puur voor mijn eigen situatie.
Helaas de Flitsmeister:// werkt niet bij mij.
Iemand nog andere ideeën of instellingen die ik moet wijzigen om het te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:54
Ik heb twee verschillende opdrachten aangemaakt.
De eerste wacht 5 seconden en start dan Flitsmeister
De tweede wacht 15 seconden en start Kaarten

Op deze manier maakt het niet uit of het script ergens stopt. De volgende opdracht start en doet gewoon zijn ding.

Beide geven een foutmelding maar het werkt wel.
Wel moet je Flitsmeister eens in de week resetten. Anders werkt die niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Pendora op 13-06-2025 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:12
Werkt de Automatich Opstarten van Flitsmeister alleen met abbo?
Anders is dat ook nog een optie

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Nadeel is dat je een test versie hebt, voordeel is dat je welgeteld 2.99 per maand bespaart...

Als je dan toch gratis de pro functies wilt gebruiken kan je in ieder geval dan eventuele bugs rapporteren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXen0
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 09:14
Ik heb meermaals feature requests bij Flitsmeister ingestuurd voor additionele functionaliteiten met Shortcuts en/of app URL's maar deze zijn elke keer afgewezen. Ik liep hier ook ontzettend lang tegen aan helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58
Hmm ik heb deze methode jaren gebruikt en werkte altijd prima.

Heb tegenwoordig ook een FM one erbij die doet ook auto startup en kost je maandelijk niets. Weet daarom niet of mn opdrachten aanpak nog werkt

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:07

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik heb Flitsmeister Pro, maar als ik een nieuwe opdracht aanmaak met alleen url en dan flitsmeister:// dan werkt die opdracht niet. Bij het uitvoeren verschijnt er geen foutmelding, maar FM start niet op.

Voor de zekerheid in Safari in de url balk flitsmeister:// ingevuld en op enter gedrukt. Dan komt bij mij de melding:
Deze pagina openen met Flitsmeister? Annuleer / Open
Wanneer ik dan op Open druk, dan wordt idd FM gestart, maar vanuit de opdrachten app dus niet.

De automatisering die wel werkt is onderstaande die geactiveerd wordt wanneer iPhone van MRE is verbondenmet BMW56789.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jW5Xk6t8ZWqA9nMETR-kDxg1pPs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hugKx3qPd1X1yzf0IPVu9XSp.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door MRE-Inc op 25-06-2025 07:07 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xl3ruise
Vorkie schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 20:32:

Helaas lijkt dit bij mij niet te werken?
Staat nogsteeds dat ik €2,99 moet betalen.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micky83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-08 00:40
Je kunt de app sowieso niet stoppen via de Opdrachten-app.

Flitsmeister blijft dan actief en vreet je batterij leeg.

Hoe werkt dit eigenlijk met de One? Kan deze na verbreken verbinding iPhone de app wél in een batterijsparende modus zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tieuwe
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 20:01
Is deze functie nou dichtgetimmerd door FM of waarom werkt het niet (bij iedereen?)

Zelf heb ik de pro versie NIET. Als ik via opdrachten / automatiseringen een van de eerder genoemde manieren probeer opent de app in Carplay en geeft FM de melding dat je de Pro versie moet hebben om in Carplay te kunnen draaien.

Die wil ik niet. Ik wil gewoon de app geopend krijgen op m'n telefoon zodra ik in de auto stap. Dan krijg ik via spraak toch de waarschuwingen binnen en dat is voldoende voor mij.

Is dit mogelijk?
Pagina: 1