Op zoek naar vervanger Beats Flex met Apple W1/H1/H2 chip

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Voor werk heb ik een kleine 4 jaar de Beats Flex gebruikt, destijds een aanbieding en omdat ik veel in meetings zit vind ik het fijn hiervoor in-ear oordopjes te gebruiken. Ze zijn nu echter los aan het laten bij beide dopjes en dat vind ik best snel, ook omdat ik ze altijd netjes opgeborgen bewaarde.

Gezien de matige levensduur wil ik iets beters, maar ook losse oordopjes in een case, waarbij ik in mijn zoektocht in eerste instantie bij de volgende opties uitkwam:
Beats Solo Buds €80
Beats Studio Buds €99
Beats Studio Buds+ €125
Apple AirPods 4 €129
Apple AirPods Pro 2 €215

Ik kwam er via een review echter achter dat nieuwere Beats producten niet meer de Apple W1/H1/H2 chip hebben die automatisch omschakelen van iPhone naar MacBook (bijv) ondersteunen, daar waar de Beats Flex nog de W1 chip had.

In eerste instantie leek de Studio Buds of de transparante Studio Buds+ mij wel een goede mix van wat ik zocht omdat ANC voor mij een nice-to-have is en ze verder alles leken te doen, behalve dus dat beide de Apple chips missen en wel een Beats 'equivalent' hebben, maar dus zonder het auto-switching waar ik juist zo enorm aan gewend ben geraakt.

Dan naar Apple: de AirPods 4 zijn vergelijkbaar qua prijs met €129 maar die dingen zitten voor geen meter (mijn mening), ik wil echt per se in-ear en dan heb je zo te zien bij Apple alleen de Pro versie als optie, voor bijna het dubbele. En ja, ik heb gezien dat de oude 2019 Pro's voor €169 te koop zijn, maar hoe ik dan ook weer in elkaar zit is dat als ik al dat soort bedragen uitgeef, ik dan wel de veel nieuwere wil vanwege nieuwere features, actuele ondersteuning, etc.

Kortom: eigenlijk zie ik dus maar 2 opties om te voldoen aan mijn wensen en dat is of toch maar €215 uitgeven aan AirPods Pro of €54 voor een nieuw setje Beats Flex, wat 4x zo goedkoop is en waarschijnlijk weer na 3-4 jaar kapot zal gaan en ook niet een verbetering is of losse dopjes zoals ik eigenlijk wil. Dus daarom de hamvraag: zit hier nou echt niks tussen? Met als voornaamste eis dus een van de Apple auto-switching chips + in-ear?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 03-07 14:06

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Hoi, ik zou persoonlijk wachten met dure oortjes. Nu best hele goedkope want er zijn leaks en in de code van apple is er al verwezen naar de airpods pro 3.

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@t.w.e.a.k.e.r Je hebt gelijk, ik herinner me ineens dat Macrumors een advies geeft over elk Apple product en daar geven ze voor de AirPods Pro 2 een "don't buy" aan.

Zijn er nog alternatieven in jouw ogen?

[ Voor 8% gewijzigd door MooDyBLueS op 11-06-2025 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

MooDyBLueS schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:46:
@t.w.e.a.k.e.r Je hebt gelijk, ik herinner me ineens dat Macrumors een advies geeft over elk Apple product en daar geven ze voor de AirPods Pro 2 een "don't buy" aan.

Zijn er nog alternatieven in jouw ogen?
Ik heb op dit moment de airpods 3 echt top dingetjes. Maar van een vriend heb ik de airpods 4NC geprobeerd maar dat was net of ze uit gingen vallen. En moest je de airpods 4 willen kan je rubberen opzetstukjes kopen om over de oortjes te doen maar dan kan je de noice cancelling wel vergeten. Maar echt ik blijf het herhalen wacht op de airpods pro 3 echt waar. Die opzetstukken zijn in ear zoals de pros dus misschien even opzoeken.

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Ps. dan kan je ze niet in je doosje steken dan moet je even afnemen.

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
t.w.e.a.k.e.r schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 20:22:
[...]

Ik heb op dit moment de airpods 3 echt top dingetjes. Maar van een vriend heb ik de airpods 4NC geprobeerd maar dat was net of ze uit gingen vallen. En moest je de airpods 4 willen kan je rubberen opzetstukjes kopen om over de oortjes te doen maar dan kan je de noice cancelling wel vergeten. Maar echt ik blijf het herhalen wacht op de airpods pro 3 echt waar. Die opzetstukken zijn in ear zoals de pros dus misschien even opzoeken.
Ah thanks. Nee dat klooien met 3rd party opzetstukken ben ik niet zo'n fan van, dus dat gaat hem niet worden.

Vroeger in het pre-BT/ANC tijdperk heb ik vaak Sennheiser of zelfs best dure Shure oordopjes gebruikt voor muziek en in-ears ben ik altijd zeer tevreden over geweest. Ik ben brildragend dus on-ear hoofdtelefoons zijn een drama, over-ear kan maar worden erg warm bij de meeste na een uur, juist de moderne die zo strak zitten. Heb nog een Shure SRH440 liggen die qua constructie op sterven na dood is en een Sony WH-1000XM3 voor algemeen gebruik. Maar voor meetings/werk en tussendoor af en toe een half uurtje wat muziek luisteren vind ik in-ears onovertroffen.

Tenzij iemand nog iets weet wat ik niet heb gevonden nog en wel aan mijn eisen voldoet ga ik inderdaad even op de 3rd gen AirPods Pro wachten, al is het maar om de 2nd gen goedkoper aan te kunnen schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Doe maar de laatste alinia. Veel succes nog! Ze zouden in september aangekondigt worden maar ja dat is een leak.

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
En ook wel 3 maanden wachten met kapotte oordopjes nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassl
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-06 10:08
Sinds 2 weken heb ik de Powerbeats pro 2, deze oordoppen hebben wel de Apple H2-chip, gekocht voor €240,-. Prijs is dus wel aan de hoge kant, maar het gebruiksgemak en het geluid is super. Door de haak zitten ze comfortabel en vallen ze niet uit, dit was voor mij de grootste reden om voor deze oordoppen te gaan.

Gezien ze net iets duurder zijn dan de Airpods Pro 2 weet ik niet of dit de oordoppen zijn waar je naar op zoek bent. Maar gezien ze mij goed bevallen (en ze de H2-chip hebben) wilde ik ze toch op jouw radar zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
@bassl Thanks voor de tip, maar aangezien ik brildragend ben is alles met een haak achter je oor niet fijn, dat zit elkaar in de weg en geeft bijgeluiden. Daarnaast moet ik inderdaad bekennen dat als ik al een dergelijke prijs uitgeef, dat ik dan 'gewoon' voor de AirPods Pro 2 of straks 3 zou gaan.

Ondertussen heb ik er wat meer over na kunnen denken en lijken er ook geen €100-125± opties mét Apple H1/H2/W1 chip te zijn behalve de AirPods 4 wat geen in-ears zijn. Zodoende dacht ik: ik ga wel even kijken of ik af kan wachten tot september. Tegelijkertijd: €215 nu voor de Pro 2 die €279 nieuw/advies was zal dus ook betekenen dat de 3 straks ook eerst die prijs zal worden en het maanden langer duurt voordat die dusdanig zakt in prijs. De 2 zal wel zakken zolang de voorraad strekt, maar veel minder dan €180-190 verwacht ik ook weer niet. En om nu 3 maanden te wachten op een (weliswaar sterk) gerucht en dan met de 2 maar 20-30 te besparen of juist nóg meer te moeten uitgeven voor de 3, ik weet het niet.

Omdat ik ook de Beats Flex niet nogmaals wil halen, zo goed vind ik ze ook weer niet en dat hele kabel/nekgedeelte ben ik wel klaar mee, zit ik dan te denken maar gewoon €50-100 kostende Sony/JBL/oid te halen, dan maar geen auto-switching.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 18:16

TheBorg

Resistance is futile.

Denk je dat de AirPods Pro 16 jaar meegaan? Echt no way. En als ze al heel blijven gaan ze waarschijnlijk toch een keer de prullenbak in omdat er nieuwere techniek ofzo is.

Ik vind een levensduur van 4 jaar voor 50 euro niet slecht en gewoon een nieuw setje kopen is geen rare gedachte.
Pagina: 1